Gå til innhold

Baby hylgråter i bil

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Babyen min på 5 mnd hylgråter ofte når vi er ute å kjører... Prøver å kjøre så lite og så kort som mulig, men noe kjøring kan vi ikke unngå. Noen få ganger sovner han, ellers er det et mareritt å kjøre 😔

Når jeg må kjøre alene med han så får jeg ikke trøstet annet enn å synge/snakke, og det hjelper nada. Har prøvd å stoppe uendelig mange ganger og trøstet, gitt pupp og ja... Roer seg litt, men ikke alltid, også bryter helvete løs igjen når vi skal kjøre videre. Usikker på om det da er best å bare komme oss dit vi skal, eller stoppe ved hver mulighet og forlenge marerittet hvis kjøreturen tar f.eks 15 minutter?

Det blir jo egentlig skrikekur som jeg er veldig imot hvis jeg ikke stopper, men føler liksom ikke at det blir noe bedre av at jeg stopper 150 ganger heller når det er like ille med en gang. Og det er ikke snakk om sutring altså, men hylgråting og at han svetter masse og omtrent mister pusten -helt forferdelig og veldig veldig leit 😔

Anonymous poster hash: e94bb...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kle av ham alt unntatt en body og strømpis. Ha heller et teppe over. Min hylte hver gang han ble klam og/eller varm. Og så ble han enda varmere av å hyle.. Måtte stoppe en del ganger for å kle av ham. Verdt et forsøk :)

Evt kjøp et seatinsert som motvirker at han bli klam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ofte hjelper det når man bytter til sete nr 2, så ville byttet til det så fort det er forsvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte er det ikke rart at noen babyer gråter mye når de må kjøre bil. De sitter jo stroppet fast og kan ikke røre seg. Ikke lett å forklare dem at vi er fremme om 5 min! Her er vi helt avhengig i p kjøre minimum 15 min hver vei om vi skal avgårde og så henter vi storesøster i bhg hver dag og det er ca 8 min hver vei. Vet ikke hvor mange ganger jeg har stoppet langs veien og vugget bilsete, ammet osv men som du sier- vet heller ikke hva som er verst.. Nå går det mye bedre her- tillatt er 4.5 mnd og jeg passer på å kjøre når jeg vet hun skal sove eller når hun akkurat har våknet. Det er det som fungerer beste for oss! Det som også er ett supert triks etterhvert er fruktnett- når baby er så stor at den kan ha det:-) lykke til! Det går over heldigvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Og godt å høre at andre babyer også er sånn (synes venner og familie alltid drar den "alle babyer jeg vet om eeelsker jo å kjøre bil"). Ikke minst godt å høre at det går over! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å koble ut airbagen foran og sette babysetet der? Det hjalp litt på hylgrininga her. Lettere å gi et lite klapp på hånda, og babyen både ser og hører deg. Jeg stopper sjelden hvis babyen gråter når den sitter foran med meg, men hvis hun sitter bak og hyler blir det mange stopp. Har hatt begge mine i forsetet i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du mulighet til å koble ut airbagen foran og sette babysetet der? Det hjalp litt på hylgrininga her. Lettere å gi et lite klapp på hånda, og babyen både ser og hører deg. Jeg stopper sjelden hvis babyen gråter når den sitter foran med meg, men hvis hun sitter bak og hyler blir det mange stopp. Har hatt begge mine i forsetet i perioder.

Hmmm jo, jeg kan jo prøve det også. Bare litt usikker for det er vel ikke like trygt å sitte i forsetet som i baksetet? Men det er for så vidt heller ikke trafikksikkert å kjøre med en hylende baby baki -blir jo stressa og vil frem fort som fy 😕

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig ukonsentrert av hylinga, og trykket på gasspedalen økte nærmest med intensiteten i skrikinga. Derfor prøvde jeg forsetet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres ikke kjekt ut. Jeg husker at mini ikke var så veldig glad i å kjøre bil en periode, men det hjalp alltid å stoppe og amme henne. Så er det et godt poeng det med å ha lite klær på de små, og gjøre bilturen mest komfortabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens pga bilsyke. Min ble bilsyk - selv på korte turer på 15 minutter. Ville prøvd å unngå bilsyke og gi postafen på lengre turer. Vil tro det blir bedre av det. Bruk heller buss, og prøv fremsetet. 

Anonymous poster hash: 2ad0a...14e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...