Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #26 Skrevet 13. april 2015 Vi har barnehage klær og vanlige klær hjemme. Barnehage klærne er allerede Flekkete og godt brukt. Herlig så slipper jeg, barnet og barnehagen å bekymre oss for flekker. Barna har godt av å bli møkkete! Anonymous poster hash: ec650...b72
pifi med tre nurk Skrevet 14. april 2015 #27 Skrevet 14. april 2015 Oj jeg har hatt barnehagebarn siden 2009 og jeg har ikke vært klar over før nå at vi må ha egne ( tydeligvis gamle og litt slitte) klær til barna i bhgen. Frem til i dag har barna mine brukt det de har i skapet hjemme, i bhg, hos besteforeldre og alle andre steder vi måtte finne på å dra.. Jeg har heller aldri opplevd hverken flekker, ødelagte klær eller noe i bhg..barna rekker å vokse ut av klærne uten at de er ødelagte av flekker o.l. Og da får de nye i riktig størrelse og de går da altså ikke uten klær, men i nye klær også i bhg og skole.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #28 Skrevet 14. april 2015 Det er tullete å si at man må regne med at klær blir ødelagt i bhg. Jeg har har/har hatt tre barn i bhg og har aldri opplevd at klær har blitt ødelagt. Jeg hadde spurt de ansatte om de har brukt forkle og sagt at malingen ikke går av i vask. Enig. Har også hatt barnehagebarn i mange år og aldri opplevd at noe har blitt ødelagt. De både maler, bruker konditorfarge,baker osv.i barnehagen og ingenting har blitt ødelagt. Enten så er klærne flekkfri eller så går det bort i vask. Idiotisk av barnehagen å bruke maling som ikke går av i vask. Anonymous poster hash: ab2fe...973
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #29 Skrevet 14. april 2015 Må bare signere de siste innleggene her. Etter to barn i bhg har jeg ikke opplevd at et eneste plagg har blitt ødelagt. Anonymous poster hash: 6c47c...cb9
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #30 Skrevet 14. april 2015 Du må gjerne si i fra at de må bruke forkle neste gang. Synes du overreagerer. Anonymous poster hash: a072b...782
Mamma_til_2 Skrevet 14. april 2015 #31 Skrevet 14. april 2015 Når barn maler med eller uten forkle blir det gris, ikke sitter de stille og det er ofte like mye maling på penselen som det er på hender og bord. Trist at det kom på klærne men slikt kan skje. Jeg har aldri på meg klær som jeg er redd for skal få flekker eller rifter når jeg er på jobb, for mange barn griser mye med mat og ikke alt er like enkelt og få bort!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #32 Skrevet 14. april 2015 Synes det er helt tullete å si at man må regne med at klærne til barna blir ødelagt i barnehagen! Ja, klart det kan skje uhell når barna leker, men her var det jo de ansatte som ikke hadde giddet å ta på forkler de faktisk hadde! Det synes jeg bare er sløvhet fra bhgs side, og absolutt noe man har lov til å bli litt grinete på. Vi opplevde det samme to ganger i vinter. Da var det ullklær som ble innsmurt av maling fra topp til tå. Utrolig unødvendig! Vi bruker absolutt ikke finstasen i bhg og har egne barnehageklær, men forventer også at de ansatte bruker hodet. Anonymous poster hash: 326d8...6a4
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #33 Skrevet 14. april 2015 Selvfølgelig kan klær bli ødelagt i barnehagen, ungene kan dette og få hull på buksa etc, og det tror jeg de fleste foreldre tar høyde for også. Jeg har hatt 4 barnehagebarn og hos oss har de alltid brukt maleskjorter, og hadde de ikke brukt det så hadde jeg satt pris på å få beskjed på forhånd slik at jeg får sendt med en.. Men det var aldri noe problem hos oss, her satt heller ungene i trusa enn å risikere at klærne ble ødelagt Syns ikke det er så rart du irriterer deg, jeg Anonymous poster hash: 4a20d...878
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #34 Skrevet 14. april 2015 Jeg synes du skal gi beskjed i barnehagen om at malingen ikke går vekk i vask. Jeg har hatt to barnehagebarn og aldri forventet eller ønsket at de ansatte skal bruke så mye tid eller krefter på å unngå tilsøling av ungenes klær. Siden klærne til barnet ditt allerede er malingflekkete så kan du vel ha det liggende i barnehagen som bytteklær? Jeg synes det er viktig at små barn er tørr og passelig varm, om klærne de bruker i barnehagen når de er ett år gammel har flekker, så tenker jeg at det er helt uviktig. Anonymous poster hash: daa3c...5c4
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #35 Skrevet 14. april 2015 Hva slags maling bruker de som ikke går vekk? Det synes nå jeg er mest betenkelig. De fleste barnehager bruker da vannbasert hobbymaling? Og hvorfor i huleste har de ikke forsøkt å enten forebygge griseri ved å bruke forklær de har tilgjengelig eller få bort malingen etterpå? Hadde ikke spilt noen rolle for meg om klærne var nye eller gamle. Jeg hadde også blitt irritert. Og det med å forvente at klær blir ødelagte? Uhell kan skje, men da tenker jeg mest på hull på knærne feks. Hvorfor skal klær bli mer ødelagte i bhg enn hjemme? Anonymous poster hash: 4585f...46a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #36 Skrevet 14. april 2015 Dette er deres egen feil!Du sender ikke barnet i barnehagen med klær du er redd for!Selv sendte jeg småen i barnehagen i hvit skjorte pga det var fotografering,det jeg ikke visste var at de skulle ha smoothie etterpå.Når jeg hentet småen så virkelig ikke skjorten ut! Den var så full av smoothie..Men det tar jeg selvsagt på min egen kappe å klandrer selvsagt ikke barnehagen!Til vanlig så sender jeg selvsagt småen i barnehagen med klær vi ikke er redd for. Anonymous poster hash: 23d1b...75f Hva i alle dager gjør barnehageansatte da??? Sitter de bare på ræva? Jeg hadde blitt forbanna om jeg møtte ungen min full av smoothie. Klandre ikke barnehage? Pft! Anonymous poster hash: c71b7...470
Englenemine Skrevet 14. april 2015 #37 Skrevet 14. april 2015 Klart de må bruke maleforkle. Be dem gjøre det i fremtiden. Er ikke ok å male å ødelegge billig klær heller.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #38 Skrevet 14. april 2015 Spør hva slags maling de brukte, si at den ikke gikk bort i vask. Spør om de har noe tips til hvordan du kan få det bort.... Anonymous poster hash: 7a5c5...b59
Blomstogbier Skrevet 14. april 2015 #39 Skrevet 14. april 2015 Jeg synes faktisk de burde bruke forkle eller maleskjorter, og maling som lett går av i vask. Har også fått ødelagt en ny genser (visste ikke de skulle male den dagen), og håret faktisk....! Prøvde å få bort malingen fra håret i flere uler, nytteløst. Måtte klippe
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #40 Skrevet 14. april 2015 Godt å se at jeg ikke er den eneste som forventer at de bruker maleforkler. Jeg forventer ikke en voksen per barn når de maler, som passer på så de ikke griser, selvfølgelig ikke. Barn griser ja, men maleforkle er lite å forlange syns jeg, og spesielt når de allerede har forklene. De kan ikke skylde på at de ikke har forkler. Der jeg jobbet var det for få forkler så vi delte barnegruppen i to og halvparten malte av gangen. Gikk helt fint det, alle fikk male. Jeg vet at barnehagen der sønnen min går i blant har latt ungene male i bare bleia og på gulvet, med hele kroppen, artig det Er mer styr å kle av barna alle klær, vaske barna og kle på igjen. Enn å bruke et maleforkle. HI Anonymous poster hash: 49005...78e
3døtre1sønn Skrevet 14. april 2015 #41 Skrevet 14. april 2015 D hi skriver er irriterende, og også litt unødvendig... Men d skjer jo.. Ta zalo på flekkene og gni godt og lenge, så vasker du i maskin! (kan hende d er for sent nå, men...)
LivetErEnLek Skrevet 14. april 2015 #42 Skrevet 14. april 2015 Gjort er gjort og spist er spist... Men du burde uansett gi en tilbakemelding på at malingen ikke går av. Husker da jeg var fersk i faget og lot en gjeng med 2 - åringer male i bare bleia. Dekket gulvet med papir og lot dem rulle seg rundt i maling i fri dressur. Utrolig gøy for både store og små, kunne tilslutt bare se det hvite i øynene deres 😆. Min forferdelse ble stor da jeg oppdaget at den malingen vi hadde brukt kunne vaskes bort med vann mens den var våt. Maling som hadde tørket var en helt annen sak.... Det gikk bort til slutt, men var noen unger med ører og tær i alle regnbuens farger i noen dager 😨. La meg flat for foreldrene og ingen sure miner 😊.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #43 Skrevet 14. april 2015 Det er mange grunner til at ett barn kan ha maling over hele seg. Jobber i bhg og en gang tok ett lite barn fatt i bollen med maling og fikk tømt over seg før noen rakk å reagere. Det var ikke mye maling, men innen vi fikk av han maleskjorta og vaske bort maling hadde han det overalt. Foreldrene holdt på å le seg i hjel når de hentet han. Han hadde grønt hår i lengre tid etter på. Man kan ikke være over alt på engang i bhg, har flere ganger opplevd at barn plutselig har begynt å malt hverandre eller tatt hverandre på ryggen eller lignende episoder. Anonymous poster hash: 09fbb...8ee
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #44 Skrevet 14. april 2015 I vår barnehage har de maling som kan vaskes vekk. De har også vasket klærnene til datteren min for å forsøke å få det vekk med en gang, slik at det ikke skulle sette seg. Dette var en tights til 69 kr fra hm. Men setter utrolig pris på servicen. Så jeg syns din bhg er litt sløv. Anonymous poster hash: 850c0...826
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #45 Skrevet 14. april 2015 Det er mange grunner til at ett barn kan ha maling over hele seg. Jobber i bhg og en gang tok ett lite barn fatt i bollen med maling og fikk tømt over seg før noen rakk å reagere. Det var ikke mye maling, men innen vi fikk av han maleskjorta og vaske bort maling hadde han det overalt. Foreldrene holdt på å le seg i hjel når de hentet han. Han hadde grønt hår i lengre tid etter på. Man kan ikke være over alt på engang i bhg, har flere ganger opplevd at barn plutselig har begynt å malt hverandre eller tatt hverandre på ryggen eller lignende episoder. Anonymous poster hash: 09fbb...8ee De sa bare at de har malt i dag, de sa ikke at han hadde fått fatet med maling fallende i fanget, et annet barn har malt han, eller noe sånt. Og de hadde latt han male uten maleforkle. Hadde de sagt at det hadde skjedd et uhell så hadde det blitt noe annet og jeg hadde ikke startet denne tråden. Anonymous poster hash: 49005...78e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #46 Skrevet 14. april 2015 I vår barnehage har de maling som kan vaskes vekk. De har også vasket klærnene til datteren min for å forsøke å få det vekk med en gang, slik at det ikke skulle sette seg. Dette var en tights til 69 kr fra hm. Men setter utrolig pris på servicen. Så jeg syns din bhg er litt sløv. Anonymous poster hash: 850c0...826 Så flott gjort. De har vaskemaskin så de kunnet vasket men jeg tar det ikke som en selvfølge. Tar det som en selvfølge at de bruker maleforkle. Gensern var ikke dyr, 100kr kanskje. Men det var ikke poenget heller. Blir dyrt i lengden om 20 plagg blir ødelagt fordi de har maling som ikke går bort i vask. Har allerede sikkert 10 plagg med malingsflekker som ikke går bort, men gensern fra i går er som dyppet i maling. Mørkeblå maling. Anonymous poster hash: 49005...78e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #47 Skrevet 14. april 2015 Gjort er gjort og spist er spist... Men du burde uansett gi en tilbakemelding på at malingen ikke går av. Husker da jeg var fersk i faget og lot en gjeng med 2 - åringer male i bare bleia. Dekket gulvet med papir og lot dem rulle seg rundt i maling i fri dressur. Utrolig gøy for både store og små, kunne tilslutt bare se det hvite i øynene deres 😆. Min forferdelse ble stor da jeg oppdaget at den malingen vi hadde brukt kunne vaskes bort med vann mens den var våt. Maling som hadde tørket var en helt annen sak.... Det gikk bort til slutt, men var noen unger med ører og tær i alle regnbuens farger i noen dager 😨. La meg flat for foreldrene og ingen sure miner 😊. Bra du la deg flat Syns at det blir noe annet, du sa i fra og ingen klær eller noe ble ødelagt. Hadde det skjedd et uhell i går så hadde det vært en selvfølge at de fortalte det og beklaget, jeg hadde ikke hatt samvittighet til noe annet om jeg var den ansatte. Har opplevd andre uhell i min jobb og jeg beklager alltid til foreldrene. Å holde ting skjult er ikke noe jeg hadde turt som ansatt, selv om maling på klær ikke er en big deal egentlig. Er verre med skader på kropp og sinn. Anonymous poster hash: 49005...78e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #48 Skrevet 14. april 2015 Dette er deres egen feil!Du sender ikke barnet i barnehagen med klær du er redd for!Selv sendte jeg småen i barnehagen i hvit skjorte pga det var fotografering,det jeg ikke visste var at de skulle ha smoothie etterpå.Når jeg hentet småen så virkelig ikke skjorten ut! Den var så full av smoothie..Men det tar jeg selvsagt på min egen kappe å klandrer selvsagt ikke barnehagen!Til vanlig så sender jeg selvsagt småen i barnehagen med klær vi ikke er redd for. Anonymous poster hash: 23d1b...75f Hva i alle dager gjør barnehageansatte da??? Sitter de bare på ræva? Jeg hadde blitt forbanna om jeg møtte ungen min full av smoothie. Klandre ikke barnehage? Pft! Anonymous poster hash: c71b7...470 Selvfølgelig sitter de barnehageansatte bare på ræva........hva tror du Anonymous poster hash: d4e82...edd
Mamma_til_2 Skrevet 14. april 2015 #49 Skrevet 14. april 2015 Dette er deres egen feil!Du sender ikke barnet i barnehagen med klær du er redd for!Selv sendte jeg småen i barnehagen i hvit skjorte pga det var fotografering,det jeg ikke visste var at de skulle ha smoothie etterpå.Når jeg hentet småen så virkelig ikke skjorten ut! Den var så full av smoothie..Men det tar jeg selvsagt på min egen kappe å klandrer selvsagt ikke barnehagen!Til vanlig så sender jeg selvsagt småen i barnehagen med klær vi ikke er redd for. Anonymous poster hash: 23d1b...75f Hva i alle dager gjør barnehageansatte da??? Sitter de bare på ræva? Jeg hadde blitt forbanna om jeg møtte ungen min full av smoothie. Klandre ikke barnehage? Pft! Anonymous poster hash: c71b7...470 Selvfølgelig sitter de barnehageansatte bare på ræva........hva tror du Anonymous poster hash: d4e82...edd Ja mye av tiden sitter jeg som jobber i bhg på ræva ( som du så flott kaller det for) jeg sitter og leker med barna, bygger lego, leser bok, tegner, maler, perler, leker med biler, dukker, synger, sitter i sandkassen osv. alt dette gjør jeg for at det er det som kreves av oss, vi skal være i barnas høyde, leke med dem og drive Læring gjennom lek! Hva ønsker du at vi som ansatt skal gjøre, mindre lek med barna slik at vi får vasket klærne til barna eller av og til la de være litt skittne men glad for at vi leker med dem?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #50 Skrevet 14. april 2015 For et par år siden gikk minste her i bhg og de voksene fant ut at barna skulle få være med å male veggene inni skuret. Noe som ble malt med oljemaling. Vi visste jo at de skulle være med så sendte med klær de kunne male (slik bhg hadde bedt oss om ) Klærne hang i merket pose på plassen (slik de hadde bedt om) og første runde klarte de å bruke de helt fint. Når de skulle male igjen noen dager senere "glemte" de tydeligvis å skifte på ungene. Så mange av oss fikk barna hjem i ødelagte klær den dagen.Jeg var ikke akkurat blid når den helt nye buksa var ødelagt av oljemaling. Men enda verre var det for de der barna hadde hatt på seg jakkene sine og fått disse ødelagt. De ansatte skyldte på hverandre og ingen fikk engang en unnskyldning. Erstatning kunne man se langt etter. Med tanke på at det var mange barn det var snakk om var det nok fort en 10 000kr minst i ødelagte klær den dagen. Det sagt om malingen ikke går av i vask så si fra til bhg. Slik at de ikke bruker den malingen igjen. Har selv jobbet med barn både i skole og bhg og selv om produsentene sier malingen skal kunne vaskes av stemmer ikke det alltid. Så i de tilfeller vi har fått beskjed om dette fra foreldre har vi enten kastet malingen og kjøpt annet merke eller vi har merket malingen og kun brukt den når de er dekket av forklær. Anonymous poster hash: b107b...da8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå