Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Sønnen vår vokser jo så jeg måtte kjøpe nye klær for ikke så lenge side. og i dag hadde han på seg en ny genser i barnehagen. Ikke dyr men økonomien har fått seg en smell så vi har dårlig rå for tiden. Når han kom hjem så var genseren full av maling, ikke bare en liten flekk men mye både foran, på armene og på ryggen (lurer på hvordan han klarte det). Og en litt stor flekk på buksa. Mannen min som hentet han sa at det gjør ingenting fordi de ansatte sa at malingen går bort i vask. Jeg har vasket klærne på 60 grader og nei malingen gikk ikke bort. Så jeg er irritert! Har jobbet en stund på småbarnsavdeling selv og vi brukte alltid sånne forkler med lange armer og jeg kan ikke huske at en eneste unge fikk maling på klærne sine. Skal vi bare godta at klærne blir ødelagt når jeg vet at barnehagen har slike forkler? Har sett forklene. Han har malt før og fått små flekker, som heller ikke har gått bort i vask, men små flekker er greit. Genseren og buksen må hives da de ikke ser ut. Kan ikke begynne å kle han bare i svart når han skal i barnehagen Jeg skal ikke kreve erstattning men jeg skal si fra at de må bruke de forklene. Anonymous poster hash: 49005...78e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Klær blir ødelagt i barnehagen, sånn er det bare. Har ikke verdens beste økonomi selv, men har kjøpt mye billig tøy på loppemarked eller byttesentral, barnehagetøy er forbruksvare... Klart du kan spørre om de ikke bruker maleforkle, men det kan jo skje ting. Plutselig har ungen dratt det av seg, eller fått tak i malingen før forkleet var skikkelig på. Hadde ikke giddet hisse meg opp eller bruke negativ energi på malingsflekker, sånt kan skje. Anonymous poster hash: e1f37...529
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Dette er deres egen feil! Du sender ikke barnet i barnehagen med klær du er redd for! Selv sendte jeg småen i barnehagen i hvit skjorte pga det var fotografering,det jeg ikke visste var at de skulle ha smoothie etterpå. Når jeg hentet småen så virkelig ikke skjorten ut! Den var så full av smoothie.. Men det tar jeg selvsagt på min egen kappe å klandrer selvsagt ikke barnehagen! Til vanlig så sender jeg selvsagt småen i barnehagen med klær vi ikke er redd for. Anonymous poster hash: 23d1b...75f
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Vet det er kjipt, men jeg ville ikke lagd noe drama og krevd erstatning... Men ville snakket med dem, og sagt at de nye klærne med ødelagt siden det ikke ble brukt forkle. Men nå trodde de jo tydeligvis at de hadde kjøpt maling som går av i vask, og at det dermed ikke var så nøye med forklær og søl... Kjipt, men selv ville jeg bare snakket med dem og forklart, og de hadde vel lært av situasjonen. Anonymous poster hash: 65f25...911
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Jeg jobber på småbarnsavdeling. Vi har maleforklær som vi bruker, men det hindrer ikke at noen barn alikevel får maling på både bukse og genser. Men hvis han har malingpå ryggen så må vel noen andre ha gjort det, det klarer han vel ikke selv, Ellers så er det jo ikke så lurt å bruke nytt tøy i barnehagen Anonymous poster hash: d4e82...edd
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 fikk forresten aldri vekk flekkene vi heller så den nye skjorten gikk rett i søppelet. Vi har også dårlig råd men dette var min egen feil som var litt korttenkt. Anonymous poster hash: 23d1b...75f
Mammaaaa? Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 Du sender ikke ungen i bhg med klær du er redd for. Trodde det var allmennkunnskap. Kjedelig at de er ødelagte, men det er ikke bare barnehagens ansvar.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #8 Skrevet 13. april 2015 Dette er deres egen feil! Du sender ikke barnet i barnehagen med klær du er redd for! Selv sendte jeg småen i barnehagen i hvit skjorte pga det var fotografering,det jeg ikke visste var at de skulle ha smoothie etterpå. Når jeg hentet småen så virkelig ikke skjorten ut! Den var så full av smoothie.. Men det tar jeg selvsagt på min egen kappe å klandrer selvsagt ikke barnehagen! Til vanlig så sender jeg selvsagt småen i barnehagen med klær vi ikke er redd for. Anonymous poster hash: 23d1b...75f Her må jeg bare forsvare hi. Hun kjøpte nytt tøy fordi han trengte nytt, etter som jeg forstår det. Skulle han gått naken? Jeg forstår godt at det er kjedelig at det tøyet som blir ødelagt er det nyeste, som såvidt ble brukt før det gikk i søpla... Men en ting, jeg ville ikke kastet tøyet. Ville brukt det i barnehagen likevel. Anonymous poster hash: 65f25...911
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #9 Skrevet 13. april 2015 Jeg sender ofte småen i barnehagen med nye klær,men da regner jeg med at klærene kan komme hjem ødelagt. Anonymous poster hash: 23d1b...75f
me_87 Skrevet 13. april 2015 #10 Skrevet 13. april 2015 Ville hvertfall gitt barnehagen beskjed om at malingen ikke går vekk i vask så de er klar over det.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #11 Skrevet 13. april 2015 Jeg var ikke redd for klærne men er irritert for det, men jeg forventer faktisk at klær ikke blir ødelagt selv om det SELVFØLGELIG skjer. Ja uhell skjer, men bør ikke skje når man kan unngå det. Hvis ikke må man jo begynne å sende ungene i gamle filler i barnehagen, eller naken. Jeg forventer at når de har sånne forkler så bruker de forklene, og når ungen får så mye maling på klærne så beklager de når ungen blir hentet. Ikke bare ler det bor (som de gjorde) og sier at det går bort i vask uten at de vet om det gjør det. Så jeg skal nå forvente klærne garantert vil bli ødelagt ofte? Merkelig, jeg var aldri borti det når jeg jobbet i barnehage i nesten 2 år. Har jobbet på barneskole i 3 år nå, aldri fått med meg at klær blir ødelagt stadig vekk. Små flekker av maling, lim eller annet ja. Men ingen store skader. Anonymous poster hash: 49005...78e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #12 Skrevet 13. april 2015 Dette er deres egen feil! Du sender ikke barnet i barnehagen med klær du er redd for! Selv sendte jeg småen i barnehagen i hvit skjorte pga det var fotografering,det jeg ikke visste var at de skulle ha smoothie etterpå. Når jeg hentet småen så virkelig ikke skjorten ut! Den var så full av smoothie.. Men det tar jeg selvsagt på min egen kappe å klandrer selvsagt ikke barnehagen! Til vanlig så sender jeg selvsagt småen i barnehagen med klær vi ikke er redd for. Anonymous poster hash: 23d1b...75f Jeg er ikke redd for klærne, det er ikke poenget her. Sender ikke ungen min i barnehagen naken om du mener at man skal unngå å kle de for å ikke få ødelagt klær, hadde blitt like irritert om det var den eldste gensern hans. Poenget er at barnehagen lot han grise seg til, de tok ikke på han et forkle som de har. Anonymous poster hash: 49005...78e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #13 Skrevet 13. april 2015 Når du har barnehagebarn så bør du forvente at en del klær blir ødelagt. Som barnehagen selv sa så burde vi levere barna i klær som vi ikke var redde for. Anonymous poster hash: 23d1b...75f
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #14 Skrevet 13. april 2015 Dette er deres egen feil! Du sender ikke barnet i barnehagen med klær du er redd for! Selv sendte jeg småen i barnehagen i hvit skjorte pga det var fotografering,det jeg ikke visste var at de skulle ha smoothie etterpå. Når jeg hentet småen så virkelig ikke skjorten ut! Den var så full av smoothie.. Men det tar jeg selvsagt på min egen kappe å klandrer selvsagt ikke barnehagen! Til vanlig så sender jeg selvsagt småen i barnehagen med klær vi ikke er redd for. Anonymous poster hash: 23d1b...75f Her må jeg bare forsvare hi. Hun kjøpte nytt tøy fordi han trengte nytt, etter som jeg forstår det. Skulle han gått naken? Jeg forstår godt at det er kjedelig at det tøyet som blir ødelagt er det nyeste, som såvidt ble brukt før det gikk i søpla... Men en ting, jeg ville ikke kastet tøyet. Ville brukt det i barnehagen likevel. Anonymous poster hash: 65f25...911 Jeg skulle droppet å skrive at gensern var ny, hadde blitt irritert uansett. Og flekkene er så godt synlig at jeg skal kaste den. Nei jeg er ikke fisefin men den ser ikke ut, han har andre klær med små flekker og de bryr jeg meg ikke om. Ja jeg skal begynne å sende han naken i barnehagen! Anonymous poster hash: 49005...78e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #15 Skrevet 13. april 2015 Når du har barnehagebarn så bør du forvente at en del klær blir ødelagt. Som barnehagen selv sa så burde vi levere barna i klær som vi ikke var redde for. Anonymous poster hash: 23d1b...75f Jeg var egentlig ikke redd for klærne! Klærne jeg er redd for skal selvfølgelig aldri brukes i barnehagen, jeg syns bare at de skal bruke maleforkle siden de har det. Anonymous poster hash: 49005...78e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #16 Skrevet 13. april 2015 Ville hvertfall gitt barnehagen beskjed om at malingen ikke går vekk i vask så de er klar over det. Ja akkurat er derfor jeg skal si fra! Anonymous poster hash: 49005...78e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #17 Skrevet 13. april 2015 Det er ikke barnehagen som ødela klærne, men guttungen selv. Slik unger gjør. De har sikkert brukt forklær, men så klarer unger å søle på de utroligste plasser, kanskje han til og med dro av seg forkleet eller noe. Uansett så må man bare regne med at slikt skjer. Prøv å farg genseren eller noe om det ikke går av og gi beskjed til bhg. at den malingen de brukte ikke går av klærne slik at de bruker annen maling senere. Anonymous poster hash: 16640...959
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #18 Skrevet 13. april 2015 Mange idiotiske svar her. Jeg synes ikke man skal regne med at klærne ødelegges i barnehagen og det er absolutt barnehagene ansvar å bruke egnet beskyttelse ved bruk av maling. Jeg hadde gitt klar beskjed. Sikkert en kidsa-barnehage. Anonymous poster hash: 5cafa...0bb
hms33 Skrevet 13. april 2015 #19 Skrevet 13. april 2015 Jeg syns du skal være glad for at barnehagen gjør aktiviteter som maling😊 selvfølgelig er det kjipt med maling på klær, men det er da ikke de ansatte sin feil!!!
Elsker livet Skrevet 13. april 2015 #20 Skrevet 13. april 2015 Jeg syns du skal gi beskjed at malingen ikke gikk av i vask, så at det er en ide å bruke forkler om de skal bruke den malingen igjen,.
Honningmelon Skrevet 13. april 2015 #21 Skrevet 13. april 2015 Det er tullete å si at man må regne med at klær blir ødelagt i bhg. Jeg har har/har hatt tre barn i bhg og har aldri opplevd at klær har blitt ødelagt. Jeg hadde spurt de ansatte om de har brukt forkle og sagt at malingen ikke går av i vask.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #22 Skrevet 13. april 2015 Selvfølgelig var det ungen min som grisa på seg selv, men det var de ansatte som ikke tok på han et maleforkle. Han er 1,5 år så han har ikke ansvaret for å gjøre det selv. Så jo de ansatte har gjort en feil. Med forkle hadde ikke genseren blitt så grisete. Jeg har som sagt jobbet med dette selv. Bittelitt flekker ja, men ingen unger har endt opp som om at de var dynket i maling. Da man bruker maleforkle på de små som griser, det gjør vi hjemme. Vi bruker også smekker på han når han spiser, i håp om å unngå flekker som ikke går bort i vask. Han spiser alt selv så det blir gris, kan love dere at smekker har reddet mange klær. Men dere som mener at det er helt greit at de ansatte droppet maleforkle, bruker dere ikke smekke på de små barna deres for å unngå flekker? Alle jeg kjenner bruker smekker på sine barn når de er rundt 1 år. Anonymous poster hash: 49005...78e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #23 Skrevet 13. april 2015 Det er tullete å si at man må regne med at klær blir ødelagt i bhg. Jeg har har/har hatt tre barn i bhg og har aldri opplevd at klær har blitt ødelagt. Jeg hadde spurt de ansatte om de har brukt forkle og sagt at malingen ikke går av i vask. Ja akkurat! Jeg er i teorien enig i at selvfølgelig kan klærne bli ødelagt, uhell skjer, men det er ikke sånn at de ansatte skal gi blaffen og la klær bli ødelagt. Så nei man skal ikke forvente at klær blir ødelagt hele tiden, man skal prøve å unngå det. Anonymous poster hash: 49005...78e
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 13. april 2015 #24 Skrevet 13. april 2015 Hadde sagt fra på en fin måte at det hadde vært fint om de brukte forkle på han fremover og fortalt om at hele han var tilgriset. Hadde sagt at såklart skjønner jeg at det blir gris, men det er såklart fint å kunne begrense det med forklær om de kan det. Og kanskje nevnt det så de vet det, ar fargen ikke går vekk i vask. Men du kan ikke lage noe vesen utav dette sjnes jeg. Selv sender jeg ikke barna mine i barnehagen med klær som ikke tåler griseri. Men har forøvrig alltid fått vekk maling.. Trodde all barnehagemaling var så "mild" at den gikk lett bort..
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #25 Skrevet 13. april 2015 Hadde sagt fra på en fin måte at det hadde vært fint om de brukte forkle på han fremover og fortalt om at hele han var tilgriset. Hadde sagt at såklart skjønner jeg at det blir gris, men det er såklart fint å kunne begrense det med forklær om de kan det. Og kanskje nevnt det så de vet det, ar fargen ikke går vekk i vask. Men du kan ikke lage noe vesen utav dette sjnes jeg. Selv sender jeg ikke barna mine i barnehagen med klær som ikke tåler griseri. Men har forøvrig alltid fått vekk maling.. Trodde all barnehagemaling var så "mild" at den gikk lett bort.. Jeg er egentlig en rolig person og alltid høflig, skal ikke kjefte og smelle Jeg har tidligere sendt han i barnehagen i litt dyre bambusklær (de billigste jeg fant) fordi han har vært kald i barnehagen og tåler ikke ull. Da har han kommet hjem med malingsflekker som ikke har gått bort, men da små flekker og det har vært tydelig at de har hatt forkle på han. Jeg har ikke brydd meg, knapt tenkt over det, "enda en flekk som ikke går bort, jaja" tenkte jeg. I dag så han ut som om at han var dynket i maling og jeg fikk faktisk latterkrampe når jeg så han. Men ble irritert når malingen ikke gikk bort siden de ansatte hadde sagt at det gikk bort. Anonymous poster hash: 49005...78e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå