Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #1 Del Skrevet 13. april 2015 Er det stor forskjell på disse? Anonymous poster hash: 2db87...ee2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144209448-besafe-izi-combi-x4-isofix-bilstol-vs-besafe-izi-kid-i-size-bilstol/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #2 Del Skrevet 13. april 2015 Hvis du skal ha barnet bakovervendt lengst mulig ville jeg gått for I-size - da denne er litt lenger i ryggen enn Combi. Besafe izi Kid I-size er en rent bakovervendt stol, Combi kan du også snu forovervendt. Men det er i utgangspunktet ikke anbefalt å sitte forovervendt i denne vektklassen. Bruker du stolen lengst mulig bakovervendt, er barnet uansett stort nok når den tid kommer at det skal sitte forover at du kan gå rett over til beltestol, som som oftest er det beste forovervendt (det er ikke bra å sitte i fast fem punkts forovervendt, bedre med beltestol 15-36 kg). Anonymous poster hash: 8274b...794 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144209448-besafe-izi-combi-x4-isofix-bilstol-vs-besafe-izi-kid-i-size-bilstol/#findComment-147135978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #3 Del Skrevet 13. april 2015 Hvis du skal ha barnet bakovervendt lengst mulig ville jeg gått for I-size - da denne er litt lenger i ryggen enn Combi. Besafe izi Kid I-size er en rent bakovervendt stol, Combi kan du også snu forovervendt. Men det er i utgangspunktet ikke anbefalt å sitte forovervendt i denne vektklassen. Bruker du stolen lengst mulig bakovervendt, er barnet uansett stort nok når den tid kommer at det skal sitte forover at du kan gå rett over til beltestol, som som oftest er det beste forovervendt (det er ikke bra å sitte i fast fem punkts forovervendt, bedre med beltestol 15-36 kg). Anonymous poster hash: 8274b...794 Min datter var 107 cm da hun ble 3 år. Vi hadde da en BeSafe x3. Hun vokste ut av den før hun bikket 3 år. Samme hvilken butikk vi var innom for å se etter sete til henne så ville alle selge oss et BeSafe izi up x3. Vi sa ikke alder først, de bare gikk etter lengden på barnet. Da vi sat hun akkurat hadde fylt 3 år så ble de paffe. Ingen hadde sete som hun kunne sitte bakovervendt i . Beinplassen hadde ikke noemå si, men hun var lang i ryggen og beltet gikk ned bak skuldrene på henne samme hvilke sete vi prøvde. Vi vil prøve å unga dette med lillebror. Derfor ser vi på nytt sete. Vet du om det er stor forskjell på disse 2 og x3? X3 tar stor plass i bilen, men barnet vokser fort ut av det. Dårlig blanding. Lillebror er nå 92 cm lang, og blir 2 år i juni. Anonymous poster hash: 2db87...ee2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144209448-besafe-izi-combi-x4-isofix-bilstol-vs-besafe-izi-kid-i-size-bilstol/#findComment-147135998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #4 Del Skrevet 13. april 2015 Ok, X4 er nok ikke lenger i ryggen enn X3, etter det jeg har målt. Da din datter var 107 cm var hun egentlig blitt for høy til I-size stolen også. Dette fordi I-size er et nytt regelverk, der en går etter høyde på barnet og ikke bare vekt. Max høyde i slike stoler er gjennomsnittshøyden for en fireåring, rundt 105 cm. Så siden din datter hadde over denne høyden da hun var tre år er det ikke rart hun ikke passet i noen bilstoler bakovervendt. Husk at stoler med isofix går kun opp til 105 cm/18 kg. Kan hende Besafe izi Plus varer lenger (går opp til 25 kg). Alle Besafestoler tar mye plass i bilen, men mindre stoler varer gjerne enda kortere tid...... Det er ikke sikkert gutten din vil være like høy som din datter på samme alder, en kan ikke helgardere seg helt - en stol må han ha uansett.. MÅ du skifte til forovervendt før 4 år, sjekk Cybex Pallas. Da sitter en med pute foran 9-18 kg. Jeg mener det er bedre enn fempunktssele forovervendt (men det er uansett forovervendt da..). Sjekk Maxi Cosi sin Two Way Pearl. Denne har jeg målt og det er noen cm mer å gå på her sammenlignet med en Besafe izi Kid I-size. Da mener jeg fra bunn på setet og opp til selefestet når rygg er på høyeste punkt. Anonymous poster hash: 8274b...794 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144209448-besafe-izi-combi-x4-isofix-bilstol-vs-besafe-izi-kid-i-size-bilstol/#findComment-147136035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #5 Del Skrevet 14. april 2015 Ok, X4 er nok ikke lenger i ryggen enn X3, etter det jeg har målt. Da din datter var 107 cm var hun egentlig blitt for høy til I-size stolen også. Dette fordi I-size er et nytt regelverk, der en går etter høyde på barnet og ikke bare vekt. Max høyde i slike stoler er gjennomsnittshøyden for en fireåring, rundt 105 cm. Så siden din datter hadde over denne høyden da hun var tre år er det ikke rart hun ikke passet i noen bilstoler bakovervendt.Husk at stoler med isofix går kun opp til 105 cm/18 kg. Kan hende Besafe izi Plus varer lenger (går opp til 25 kg). Alle Besafestoler tar mye plass i bilen, men mindre stoler varer gjerne enda kortere tid......Det er ikke sikkert gutten din vil være like høy som din datter på samme alder, en kan ikke helgardere seg helt - en stol må han ha uansett.. MÅ du skifte til forovervendt før 4 år, sjekk Cybex Pallas. Da sitter en med pute foran 9-18 kg. Jeg mener det er bedre enn fempunktssele forovervendt (men det er uansett forovervendt da..).Sjekk Maxi Cosi sin Two Way Pearl. Denne har jeg målt og det er noen cm mer å gå på her sammenlignet med en Besafe izi Kid I-size. Da mener jeg fra bunn på setet og opp til selefestet når rygg er på høyeste punkt. Anonymous poster hash: 8274b...794 Takk for svar. Er spent på lengden til lillebror. Han er nå 92 cm og blir 2 år i juni. Han er lenger nå enn hva søstera var på denne aldern. Anonymous poster hash: 2db87...ee2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144209448-besafe-izi-combi-x4-isofix-bilstol-vs-besafe-izi-kid-i-size-bilstol/#findComment-147137959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Appelsinpiken Skrevet 14. april 2015 #6 Del Skrevet 14. april 2015 Har du plass i bilen ville jeg valgt i-size. Har du dårligere plass så x4 eller evt concord reverso. Også et isize sete, men varer til 22,5 kg istedenfor besafe sine 18kg. (Eller 105 cm, alt ettersom hva som kommer først) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144209448-besafe-izi-combi-x4-isofix-bilstol-vs-besafe-izi-kid-i-size-bilstol/#findComment-147138680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #7 Del Skrevet 14. april 2015 Et lite ps igjen; sjekk Maxi Cosi Two Way Pearl (I-size) da det er hakket lengre i ryggen enn Besafe I-size setet Anonymous poster hash: 8274b...794 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144209448-besafe-izi-combi-x4-isofix-bilstol-vs-besafe-izi-kid-i-size-bilstol/#findComment-147139037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå