Gå til innhold

Sykemeldt i svangerskapet - Når ble du sykemeldt og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble sykemeldt i uke 7 første gang og uke 8 andre gang. Begge pga hyperemesis, sykemeldt ut svangerskapet. Utrolig kjipt...

Anonymous poster hash: 20ef1...2dc

Samme her! Sykemeldt i uke 7, 6 og 6. Med første jobbet jeg 80% siste 3 mnd før permisjonstart. Med de andre var det uaktuelt å jobbe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr 1: 2 uker sykemeldt i starten pga truende abort- og mistet da en tvilling iløpet av de 2 ukene. Ellers gikk jeg fullt i en fysisk tung jobb frem til et par uker før permisjon hvor jeg jobbet 60% frem til permisjonen.

Nr 2: Sykemeldt 100 % fra uke 11 pga plutselig kraftig bekkenløsning som kom over natta. Iløpet av de disse 2 ukene fikk vi også to høyrisiko diagnoser som gjorde at jeg totalt var sykemeldt i 3 mnd. Det gikk galt halvveis desverre.

Nr3:Veldig tidlig ennå, men det kan hende jeg blir nødt til å tenke litt forebyggende denne gangen. Enten m god tilrettelegging hvis sjefen sørger for det eller gradert sykemelding for jeg kjenner allerede ryggen og bekkenet. Hadde også en tøff runde sist og det sitter jo fortsatt litt i, men har jo selv valgt å prøve igjen så føler ikke det er noe god grunn til å jobbe mindre.

Anonymous poster hash: 8f8a8...0a7

Skrevet

Jeg ble sykemeldt ganske tidlig, det begynte med ekstrem svangerskapskvalme, prøvde å jobbe litt mellom to sykemeldinger, men kjente jeg ble ekstremt sliten av det. Har en veldig travel og fysisk krevende jobb. Iallefall viste det seg at jeg har veldig lavt blodtrykk pga. en hjertefeil hos meg, i tillegg til at morkaken ligger foran og om jeg skulle svime av pga. blodtrykket vil det være risiko med morkaken om jeg skulle falle på magen. Ble rådet av både lege og jordmor om å søke svangerskapspenger da det ikke gikk å få tilpasset annen type arbeid på jobb. Så da er nå den søknaden sendt inn, jeg er jo ikke syk sånn sett, jeg kan bare ikke jobbe med å stå å lage mat i 7-8 timer om dagen og alt styret med et storkjøkken, renhold og alt. Mine arbeidsdager var travle, uten pauser, uten å rekke å sette seg kanskje på 7 timer. Det er helt greit til vanlig, men med så lavt blodtrykk som jeg har så går det ikke akkurat nå. Veldig synd og fryktelig slitsomt å ha det sånn nå, skulle ønske jeg var i toppform ...:(

Anonymous poster hash: ae962...d90
Skrevet

Første gang ble jeg ikke sm. Andre gang spydde jeg så fikk gradert sm fra ca uke ti. Jobbet da åtte prosent videre, så seksti siste mnd. Kvalme, bekkentrøbbel, tomme jernlagre. Jobben krever mye når jeg er der så det var så mye jeg klarte å jobbe. Fornøyd med det egentlig.

Anonymous poster hash: 8ad32...f27

Skrevet

I første svangerskap ble jeg 100% sm (var student + jobbet deltid i klesbutikk) pga ekstrem svangerskapskvalme i uke 6. Var sykemeldt i nesten fire mnd, både pga kvalmen og etterhvert også pga blødninger. På slutten ble jeg også sykemeldt, pga magesår og vondt i ryggen.

I andre svangerskap ble jeg igjen sm for ekstremkvalme i uke 6. Varte lenger denne gangen, og da jeg i tillegg ble plaget med bekkenløsning i uke 15 var jeg først 100%, så 60%, så 80% og så etterhvert 100% sm. Kroppen min funker dårlig med baby ombord ;)

Anonymous poster hash: 78f60...cae
Skrevet

Med sistemann ble jeg sykemeldt fra uke 20 pga høyt B.T, massive migreneanfall, og helt elendig form. Mens med 3.mann så jobbet jeg tom fredagen og fikk han på tirsdagen etter :)

Skrevet

Første gang var jeg sykemeldt 40 % fra uke 7 til ca uke 16 pga kvalme. Derretter jobbet jeg litt fult for å så få 20 % sykemelding fra uke 24 og ut svangerskapet, dette var pga nær familie som lå for døden,og kroppen min orket psykisk denne påkjenningen samtidig som jeg var gravid, så måtte ha en dag i uka å hente meg inn på. Dette angrer jeg på i dag, skulle vært mer hjemme, for der straffet seg etter barnet ble født, var helt utslitt med depresjon i ett år etterpå.

Andre svangerskap: sykemeldt 100 % pga svangerskapskvalme i 5 uker, så jobbet jeg 80 % fra uke 20, deretter jobbet jeg 50 % fra uke 26 og kommer til å være der ut svangerskapet. Dette er fordi jeg er utslitt, veldig lave vitamin og jernlagre, fare for fortidlig fødsel,og sist men ikke minst for å ikke gå på en smell som sist med depresjon og elendig form etter barnet er født.

Anonymous poster hash: 9232f...b31

Skrevet

Hvorfor svarer dere som ikke var sykemeldt??! Vi driter i om dere jobbet frem til dagen dere fødte!

Anonymous poster hash: 5fbaa...b5f

Skrevet

100% fra uke 21 pga tvillinger. Anonymous poster hash: 02c8f...cf2

Hvorfor uke 21? Jeg ble sykemeldt fra uke 28 pga tvillinger. Var i fin form da, men travel jobb der jeg sto det meste av dagen.

Anonymous poster hash: 27c70...0c1

Skrevet

Nr 1: uke 20; fra jobb, men fullførte skole. Det ble rett og slett for mye for meg med begge deler. Gråt hver kveld når jeg kom hjem fra jobb.

Nr 2: 26 pga bekkenløsning

Nr 3: er nå 24 uker på vei, var sm 1 uke. Men er tilbake på jobb nå. Jeg har et mål om å holde ut til uke 32, men vi får se.

Anonymous poster hash: 99039...55a

Skrevet

Første svangerskap så jobbet jeg til uke 22. Da startet fødselen plutselig og vi mistet dessverre vår sønn. (Ikke pga at jeg jobbet, men en infeksjon som startet fødselen). Så med nr 2 så var jeg sykmeldt igjennom hele svangerskapet pga fare for tidlig fødsel. Hadde åpning fra uke 29 og fødte uke 35. Med nr 3 så jobbet jeg til uke 30. Ble da 100 % sykmeldt pga prolaps i ryggen og isjias. Fødte i uke 41.

Anonymous poster hash: 71fa6...e41

Skrevet

50% fra uke 7-9 og 100% fra uke 10 og ut svangerskapet pga bekkenplager😞

Anonymous poster hash: 4b50c...5f3

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

:/

Endret av Runforit
Skrevet

Uke 4 - 20 - ekstrem svangerskapskvalme

Uke 20- 32  - blodpropp+ svangerskapskvalmen

Uke 32 - Svangerskapsforgiftning. (+ det ovenfor nevnte)

Ukene etter prem fødsel - utallige ettervirkninger (innlagt på sykehus noen uker)

Anonymous poster hash: 59870...567
Skrevet

Herregud for noen pyser

Anonymous poster hash: 2089b...1de

Skrevet

Herregud for noen pyser

Herregud for et netttroll

Anonymous poster hash: 99039...55a

Skrevet

Herregud for noen pyser

Du kan jo prøve å jobbe når du kaster opp minimum 20 ganger i døgnet og ikke får i deg verken mat eller drikke. Skulle virkelig gjerne vært i form til å jobbe!

Anonymous poster hash: 20ef1...2dc

Skrevet

Herregud for noen pyser

Blir litt som når sjefen min sin kommentar da jeg fortalte at jeg var sykemeldt pga konstant oppkast og at jeg så vidt klarte å stå oppreist før tolv om morgenen: "er det slitsomt å være litt kvalm?"

Anonymous poster hash: 2ef92...f27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...