Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Jeg har vært innlagt dor depresjon på angst før men følte meg lenge frisk. Nå etter jeg fikk dattera mi har det kommet snikende tilbake. Hun et nå 10 mnd gammel. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre og jeg synes det er skummelt å gå til lege! Føler angsten tærer på meg fysisk og psykisk nå. Noen som har tips til hva som kan hjelpe eller har vært til hjelp for deg? Skal selvfølgelig gå til lege før det går for langt men vil gjøre et forsøk på å ordne opp selv. Anonymous poster hash: f78c2...8ba
Strandloppa og lillebror Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 For meg er det viktig med nok søvn og hvile. Kan du få tak i en trillepike eller en barnevakt som kan avlaste deg et par ganger i uka, så du kan få et par time med ro og hvile? Prioriter å legge deg tidlig om kvelden en periode og lei vaskehjelp hvis der har mulighet til det. Prøv å fokusere tanken dine på her-og-nå, slik at du ikke bruker unødvendig mye energi på unødvendige tanker. Personlig har jeg veldig god effekt av guidede meditasjoner på you tube. Avspenningsøvelser et par ganger om dagen virker forebyggende for meg. Hvordan er din angst?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 Hei jeg har dessverre ingen gode råd, men kan fortelle deg at jeg har det som deg men her har det gått altfor langt, men orker ikke/tør ikke gå til legen.. Dattera mi er 1,5 år, og i tillegg til stor angst og depresjon er livssituasjonen min ille, ingen jobb for øyeblikket og det går veldig dårlig i forholdet med meg og mannen min Tar gjerne i mot noen gode råd jeg også! Sender deg en klem❤ Anonymous poster hash: 643e8...d3d
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Trening, lange turer i skog og mark, puste frisk luft og bli skikkelig sliten hjelper. Kognitiv terapi er også effektivt, det å lære teknikker for å slutte gruble sånn. Fortid er fortid, den får vi ikke gjort noe med. Fremtid er fremtid, den kommer når den kommer. Livet er her og nå, gjør det beste ut av livet akkurat her og nå. Jeg hadde en fødselsdepresjon etter unge nr to, og det slapp ikke helt taket før jeg begynte jobbe igjen 1,5 år etter fødselen. Men det som hjalp var å komme seg ut. Særlig å gå i skogen var terapi for meg, frisk luft og fuglesang, føle kroppen jobbe på en sunn måte. Det gjorde at jeg kuttet ut alt snopet også, de sukkerkickene har ingen god effekt på hverken kropp eller sinn. Plutselig lettet hjernetåken litt og jeg begynte føle glede ved ting igjen. Anonymous poster hash: ac651...b41
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 Dytt Anonymous poster hash: f78c2...8ba
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 Hmmm, kommer vel litt an på hva slags type angst du har? For min del hjelper det med tankeøvelser. Jeg har problemer med å legge ting bak meg, blir gående og tenke og tygge på de igjen og igjen og ender jo opp med en tolkning/versjon som egentlig ikke stemmer i det hele tatt, og som bygger opp under angsten min. Det å jobbe aktivt i tankene med å legge negative/gamle ting i skuffer jeg ser for meg før jeg lukker de igjen og låser de med en nøkkel hjelper meg. Å bevisst senke skuldrene og puste helt nedi magen synes jeg også hjelper på. Å tenke på hva er det verste som kan skje i en situasjon, og sånn bli klar over hvor irrasjonell og lite sannsynlig angsten gjør at jeg tenker, kan også bidra til at jeg får roet meg ned igjen. Anonymous poster hash: 8da21...1d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå