Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Føler meg frisk ellers. Vanskelig å undervise uten også. Føler neste jeg skulker jobb hvis jeg blir hjemme. Anonymous poster hash: f6f6c...f10
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 Vlle hatt en undervisningsdag med selvstendig arbeid der du ikke holdt foredrag. En litt alternativ time. Anonymous poster hash: 2d609...530
Krumelur Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 Du kan vel gjøre en like bra jobb uten stemme som en vilkårlig vikar kan gjøre? La elevene gjøre oppgaver?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Hehe, den er kinkig, men er du en god lærer så klarer du det! Forbered deg på å skrive masse på tavla. Antakelig kommer du til å oppleve at elevene er stillere og roligere enn ellers. Lykke til! 😉 Anonymous poster hash: 5366f...92c
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 ja, så klart. Har ofte arbeidstimer, gjerne to timer daglig med stasjonsarbeid, men aldri en hel dag. Det kan bli tungt. Begynte med dette for to uker siden, ble litt værre mot denne helga. Tenkte stemmehvile ville hjelpe, men i dag er stemmen borte. Tror jeg bestiller legetime. Aldri vært borti dette. Ikke halsvondt heller. Anonymous poster hash: f6f6c...f10
Gjest Antarctica Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 ja, så klart. Har ofte arbeidstimer, gjerne to timer daglig med stasjonsarbeid, men aldri en hel dag. Det kan bli tungt. Begynte med dette for to uker siden, ble litt værre mot denne helga. Tenkte stemmehvile ville hjelpe, men i dag er stemmen borte. Tror jeg bestiller legetime. Aldri vært borti dette. Ikke halsvondt heller. Anonymous poster hash: f6f6c...f10 Hvis du har vært fri for stemme i to uker, kan det hende du er i ferd med å pådra deg en stemmeskade. Det må du ta alvorlig!
HvittHus Skrevet 12. april 2015 #7 Skrevet 12. april 2015 ja, så klart. Har ofte arbeidstimer, gjerne to timer daglig med stasjonsarbeid, men aldri en hel dag. Det kan bli tungt. Begynte med dette for to uker siden, ble litt værre mot denne helga. Tenkte stemmehvile ville hjelpe, men i dag er stemmen borte. Tror jeg bestiller legetime. Aldri vært borti dette. Ikke halsvondt heller. Anonymous poster hash: f6f6c...f10 Å miste stemmen uten at det foreligger halsvondt el, er et alarmsymptom som skal ses på av lege.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #8 Skrevet 12. april 2015 Bestilling til time er sendt. Så får vi se når jeg kommer inn. Jeg får hviske fram til jeg får legetime. Pga vi flyttet inn i midlertidige lokaler pga skoleutbygging på fredag er ikke tavle på plass enda heller. blir en spennende start på dagen. Ja, elevene pleier å bli stillere, feks når jeg har vært hes pga halsbetennelse. Litt deilig. Godt jeg har metoder uten stemmebruk for å få det stille i klasserommet. Anonymous poster hash: f6f6c...f10
Gjest Antarctica Skrevet 12. april 2015 #9 Skrevet 12. april 2015 Bestilling til time er sendt. Så får vi se når jeg kommer inn. Jeg får hviske fram til jeg får legetime. Pga vi flyttet inn i midlertidige lokaler pga skoleutbygging på fredag er ikke tavle på plass enda heller. blir en spennende start på dagen. Ja, elevene pleier å bli stillere, feks når jeg har vært hes pga halsbetennelse. Litt deilig. Godt jeg har metoder uten stemmebruk for å få det stille i klasserommet. Anonymous poster hash: f6f6c...f10 Ikke hvisk, skriv lapper. Tro meg, du må ikke bruke LITT stemme engang. Hvisking er nesten verre enn å snakke!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #10 Skrevet 12. april 2015 Hmm.. Er visst rett å bestille legetime. Mannen korrigerte meg. Stemmen min har visst irritert ham siden uke 10-11. Er de to siste ukene det har vært ille mente han. Anonymous poster hash: f6f6c...f10
HvittHus Skrevet 12. april 2015 #11 Skrevet 12. april 2015 Hmm.. Er visst rett å bestille legetime. Mannen korrigerte meg. Stemmen min har visst irritert ham siden uke 10-11. Er de to siste ukene det har vært ille mente han. Anonymous poster hash: f6f6c...f10 Jeg synes ikke du skal vente på en ordinær legetime. Det kan fort ta flere uker. Ring i morgen og fortell om situasjonen og be helsesekretæren vurdere om du trenger en hastetime. Heshet er som sagt et alarmsymptom og selv om det mest sannsynlig er ufarlig, skal det sjekkes med lege og helst øre/nese/hals.
Gjest Antarctica Skrevet 12. april 2015 #12 Skrevet 12. april 2015 Hmm.. Er visst rett å bestille legetime. Mannen korrigerte meg. Stemmen min har visst irritert ham siden uke 10-11. Er de to siste ukene det har vært ille mente han. Anonymous poster hash: f6f6c...f10 Jeg synes ikke du skal vente på en ordinær legetime. Det kan fort ta flere uker. Ring i morgen og fortell om situasjonen og be helsesekretæren vurdere om du trenger en hastetime. Heshet er som sagt et alarmsymptom og selv om det mest sannsynlig er ufarlig, skal det sjekkes med lege og helst øre/nese/hals. Be mannen stå for snakkinga...
Tyra79 Skrevet 12. april 2015 #13 Skrevet 12. april 2015 IKKE HVISK! Det skader stemmen mer!! Har selv hatt betennelse på,stemmebåndet. Ikke spesielt vondt, iallfall ikke halsvondt som "vanlig" forskjølelse gir. Stemmen blir da helt borte, har iallfall blitt slik hos meg når jeg har hatt det. Jeg jobber på ungdomsskole. De gangene (går det en gang i året/annethvert år sånn cirka...) har jeg benyttet meg av filmklipp som metode, og arbeidsoppgaver. Har gjerne lagt inn en lesetime. Jeg har brukt projektor til å kommunisere med elevene. Da skriver jeg ned svar på deres spørsmål og de leser av selv. Da skriver jeg også ned alle "kommandoer" som at de må rydde bøkene sine, gå til friminutt, matpause etc. Har fungert godt for meg. Tror elevene har hatt mer utbytte av at jeg har vært der, enn en vikar som ikke er inne i pensume i de ulike fag. Likevel MÅ du komme deg til lege! Lurt å finne ut hva dette er. Så får det være opp til legen å avgjøre hva som må til for at du skal bli frisk ! Min erfaring er at det tar lang tid før stemmen er 100% igjen. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #14 Skrevet 12. april 2015 Takk for informasjon og råd. Jeg får gjøre det beste ut av dagen. Jeg skal ringe legekontoret i morgen. Anonymous poster hash: f6f6c...f10
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #15 Skrevet 13. april 2015 Lån Life på biblioteket. Fantastiske naturvitenskapelige øyeblikk. Lærerikt. De sitter stille, koser seg og lærer noe samtidig. Kjør på med oppgaver også. Ha skuespill der de må prate. Leker hvor de kaster rispose og de må bruke stemmen osv. Anonymous poster hash: b99ce...474
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #16 Skrevet 13. april 2015 er det litt eldre elever så er Kahoot er morsom måte å lære på Den har lærerene våre brukt litt til faglig stoff. Anonymous poster hash: 4ddb4...ffc
me_87 Skrevet 13. april 2015 #17 Skrevet 13. april 2015 Vi har flere ganger hatt lærer som ikke har stemme igjen å det har gått helt fint det. Vi har enten sett film knyttet til faget eller gjort oppgaver i boken.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #18 Skrevet 13. april 2015 Kom meg fint gjennom dagen, fikk ikke legetime i dag. En dag i ny og ne er ikke noe problem å få til uten stemme, blir spennende å komme gjennom dagen i morgen. Håper dette gir seg snart. Hi Anonymous poster hash: f6f6c...f10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå