Gå til innhold

2 uker igjen! Hjelp med navn!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå begynner jeg å bli desperat etter å finne navn til jente nr 2 som kommer i slutten av april. Barn nr 1 heter Emmy. Mannen min er Australsk, så det må passe til begge land. Foreløpig har vi følgende navn på listen. Supert med forslag og tilbakemeldinger, både positive og negative. Ønsker litt uvanlige men ikke 'kjendis' navn..

Tilla

Tilly

Josephine/Josephine

Pippa

Philippa

Tusen takk for hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilla og Tilly har jeg ikke hørt før. Fine nok, men jeg må nok bli litt vant til de før jeg har en mening der. Synes Tilly klinger finest av de, men blir jo veldig lik ending som Emmy. Milla eller Milly er aktuelt? Synes de er fine. Eller Lilly?

Josefine(/Josephine) synes jeg er veldig fint. Koselig og pent navn.

Pippa er for meg bare et kallenavn for Philippa, og aldri hørt noen hete det. Synes heller ikke det er spesielt pent.

Philippa er nydelig.

Så jeg ville valgt Josefine eller Philippa. Begge er kjempefine navn, og synes de passer fint med Emmy.

Anonymous poster hash: c7d70...dd4

Skrevet

Likte best Tilla

Anonymous poster hash: 6c007...24c
Skrevet

Pippa er så sjarmerende! Jeg får Home And Away assosiasjoner 😃

Men det er litt snodig i Norge kanskje? Bor dere i Norge eller bor dere i Australia?

Philippa er jo også veldig stilig!

Tror min stemme går til Pippa hvis dere bor i Australia og Philippa hvis dere bor i Norge.

Anonymous poster hash: a0292...f20

Skrevet

Josephine syns jæ nok var det fineste av de. Men hva med Molly Eller Milla?

Skrevet

Tilly. Foreslår Nelly

Anonymous poster hash: d98f5...cb4

Skrevet

Josephine syns jæ nok var det fineste av de. Men hva med Molly Eller Milla?

Har vært inne på de, men ikke helt overbevist! Men Milla er fint, jeg får fortsette å tenke hardt!

Skrevet

Pippa er så sjarmerende! Jeg får Home And Away assosiasjoner

Men det er litt snodig i Norge kanskje? Bor dere i Norge eller bor dere i Australia?

Philippa er jo også veldig stilig!

Tror min stemme går til Pippa hvis dere bor i Australia og Philippa hvis dere bor i Norge.

Anonymous poster hash: a0292...f20

Vi flytter snart til Norge. uff vanskelig dette! 

Skrevet

Tilla og Tilly har jeg ikke hørt før. Fine nok, men jeg må nok bli litt vant til de før jeg har en mening der. Synes Tilly klinger finest av de, men blir jo veldig lik ending som Emmy. Milla eller Milly er aktuelt? Synes de er fine. Eller Lilly?

Pippa er for meg bare et kallenavn for Philippa, og aldri hørt noen hete det. Synes heller ikke det er spesielt pent.

Philippa er nydelig.

Så jeg ville valgt Josefine eller Philippa. Begge er kjempefine navn, og synes de passer fint med Emmy.

Er redd Tilla,Tilly, Pippa kanskje er litt for søtt, og passer kanskje best på baby og liten jente... Uff jeg svinger frem og til bake, men takk for svar!!

Skrevet

Philippa er nydelig.

Er redd Tilla,Tilly, Pippa kanskje er litt for søtt, og passer kanskje best på baby og liten jente... Uff jeg svinger frem og til bake, men takk for svar!!

Med Philippa får du jo begge deler, da: et navn som passer overalt, og kallenavnet Pippa om dere vil bruke det:) Ville ellers ikke vært for redd for "søte" navn, er jo ganske søte de fleste populære jentenavn nå, så om 30 år er det vanlige "voksennavn".

Skrevet

Liker godt Philippa.

Andre som jeg liker som funker på norsk og engelsk:

- Luca (synes er super fint og funker bra med emmy)

- Lilly

- Charlotte

- Sophia (kanskje litt mer vanlig navn)

Anonymous poster hash: 30af4...20e
Skrevet

Kjenner både en Tilla, Fillippa og en Josefine. Syntes det er kjempefine navn alle sammen og hadde hatt vanskelig for å velge!

Emmy og Tilly blir kanskje litt mye -y?

Pippa var også veldig søtt og fint!

Anonymous poster hash: 43fe7...5d0

Skrevet

Kun Phlippa, hvis ikke josefine skrives slik

Skrevet

Penelope

Matilda

Clara

Molly

Cornelia

Louise

Amanda

Adele

Nelly

Nora

Anonymous poster hash: 458a6...f58
Skrevet

Takk for fine forslag og at dere har tatt dere tid til å svare! Vi er fortsatt usikre, men håper at det å møte berta hjelper!!

Skrevet

Jeg ville valgt Philippa eller Josephine. Synes de navnene er mer "skikkelige/fullstendige". Begge to er veldig fine. Med Philippa får dere jo kombinert Pippa og Philippa. Pippa blir på en måte for meg litt for useriøst, men som kallenavn er det jo søtt. Så kan hun velge selv hva hun ville kalle seg, men har hvert fall et "bra" navn på papiret.

Skrevet

Jeg ville ikke brukt Philippa eller Josephine, fordi de er så lange og "fullstendige". Passer liksom ikke helt til Emmy. Tilly syns jeg blir litt likt, så jeg ville valgt Tilla eller Pippa.

Andre forslag:

Nella

Livia

Luna

Tilda

Manda

Fia

Skrevet

Daisy

Anonymous poster hash: 458a6...f58
Skrevet

Synes forslagene om Milla var fine :) Det blir nok lettere når frøkna viser seg så får dere se hva som passer :)

Skrevet

Philippa er nydelig! Men liker skrivemåten Filippa best :-)

Anonymous poster hash: 27e38...7b1

Skrevet

Hei!

Nå begynner jeg å bli desperat etter å finne navn til jente nr 2 som kommer i slutten av april. Barn nr 1 heter Emmy. Mannen min er Australsk, så det må passe til begge land. Foreløpig har vi følgende navn på listen. Supert med forslag og tilbakemeldinger, både positive og negative. Ønsker litt uvanlige men ikke 'kjendis' navn..

Tilla

Tilly

Josephine/Josephine

Pippa

Philippa

Tusen takk for hjelp!!

Kjenner noen veldig skjønne søstre som heter Emmy og Lara 

Skrevet

Takk for all hjelp. Vi får se hva det blir til slutt! 

• 3 uker senere...
Skrevet

Takk for all hjelp, men vi endte opp med Navnet Tilla på vår en uke gamle jente..!

Skrevet

Fint at du kom med oppdatering på hva dere bestemte dere for :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...