Gå til innhold

Bør vel få ut fingern å søke om permisjon, andre som er ikke har søkt?

Anbefalte innlegg

7 uker til termin, så da er det vel på tide.

Har bare ikke hatt tid.

Noen som har søkt elektronisk og fått det til? Hørt om noen som ikke har fått søkt elektronisk , men ikke noen som har fått det til :)

Fortsetter under...

Jeg har ikke søkt enda, 31+0.

Men var på nav på fredag. Men jeg visste ikke at arbeidsgiver måtte fylle ut inntektsopplysninger. Så nå venter jeg bare på det arket så jeg får levert søknaden.

De sa 6- 8 uker behandlingstid.

Så sa hun det at det var flere som hadde hatt problemer med å fylle den ut på nett. Så hun skrev den ut for meg.

Anonymous poster hash: b658d...f78

Får utbetalt lønn av jobben, så stresser ikke så mye med det. Må fylle ut papiret til NAV, men dette leveres på jobb og de order resten. Og så betaler de i tillegg også ut differansen siden jeg tjener mer en maxbeløpet til NAV :)

Anonymous poster hash: bfb7b...920

32+5 her, og sendte inn søknad på papir for ca tre uker siden. Fikk brev fra Nav i går om at de ikke har mottatt inntektsopplysninger fra arb.giveren min ennå. Litt rart det, siden jeg snakket med regnskapsføreren der jeg jobber for ihvertfall 4 uker siden, hvor vi snakket om at hun skulle sende inn så fort som mulig. Mulig hun har glemt det, men for å være ærlig så er det Nav jeg ikke stoler på... Forrige gang fikk jeg ikke penger før 6 uker etter fødsel, selv om jeg var tidlig ute med å søke....grrrrrr

Inntektsopplysningsskjemaet kan ettersendes. Mange søker om foreldrepenger til nav selv og så sender arbeidsgiver inn det skjemaet. 

Jeg har hatt store problemer med nav når det kommer til papirer. sist så manglet et ark i flg nav. Det var et ark som lå midt i bunken og som fortsatt lå midt i bunken i min kopibunke når jeg sjekket. så hvordan nav klarte å rote bort det er for meg en gåte. 

Det som er derimot er tragisk er jo at de gjerne ikke varsler deg om at de mangler noe heller, bare lar ukene gå. 

Jeg har måttet ringe selv å følge opp hver gang.   Fikk ikke penger før langt etter fødsel sist og sykepenger har ventet på i måneder pga navs feil, selv etter oppfølging og nyinnsending av meg har de fortsatt å drøye. 

NAV bærer preg av at de ikke trenger å yte service!

Annonse

Har ikke søkt enda jeg heller😁 må få gjort det ila noen dager. Får også lønn fra arbeidsgiver så de må evt mase seg til refusjon av beløpet, men må uansett få ut fingern og sende inn😜 skal se om elektronisk fungerer..

Jeg fikke fra arbeidsgiver første gang da fikk jeg beskjed om at jeg fikk kun det som nav dekket, dvs at jeg ikke ville få fulle feriepenger .Var vanlig det i den besriften . En stor bedrift. Ble likevel tydligvis avsatt fulle feriepenger så da fikk jeg det. 

Med forrige arb giver fikk jeg fra nav.

Nå er jeg ansatt i eget firma så da er det jo jeg som må gjøre jobben uansett

Anonymous poster hash: 10f16...e0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...