Gå til innhold

Kan jeg bruke 1000 island på flaske til rekecocktail?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilken 1000 island er best? Har aldri laget rekecocktail og håper jeg kan få slippe å lage sausen fra bunnen.

Anonymous poster hash: 63ce1...d47

Skrevet

Ville aldri brukt den, den smaker høgg! Ville bare drysset på bittelitt god olje

Skrevet

Du kan overhodet IKKE bruke det. ALDRI til noe som helst ;)

Finn en oppskrift å lag selv. Cocktailsaus trur jeg ble brukt før til den retten.

Du kan fint lage dressing til dette selv av feks seterrømme som du pisker opp, tilsett frisk hakket dill, hakket rødløk, lodderogn (rød), sitronpepper,litt salt,en klype sukker/søtning og lime :)

Skrevet

Uff! Nei, nei, nei og nei. Det smaker høgg og ødelegger hele retten. Da kan du like godt ha ketchup på.

Anonymous poster hash: 06026...7c6
Skrevet

Herregud, klart du kan. Selvfølgelug kan du det.

Anonymous poster hash: 8b205...69b

Skrevet

Reker og tusen øyer høres skikkelig vondt ut. Hadde blitt skuffet hvis jeg hadde blitt servert det. Hadde hellere hatt rekene naturell da.

Hva med majones med litt sitron, dill og salt?

Skrevet

Det burde du ikke, jeg liker overhodet ikke det. Ødelegger jo hele retten da.

Anonymous poster hash: 3437d...884
Skrevet

1000 island? 😂😂😂

Anonymous poster hash: 4d975...dbe

Skrevet

Det er jo superlett å lage din egen cocktailsaus, da.

Thousand Island burde forbys ved lov!

Slik gjør du det:

Bland 2,5 dl.ketchup med ca.1 ss Worcestershire-saus (skrives det sånn?), 1 ts god sennep, litt pepperrot (jeg bruker sånn knust fra tube), litt sellerisalt, saften av en sitron og 1 ts hvitvinseddik.

Pisk opp 2-3 ss kremfløte (bruk ballongvisp), bland i ketchupblandingen og smak til med tabascosaus.

Happy days :D

Skrevet

Jeg jukser lidt, men den er vild god!!!

Købet et glas med Coctailsaus (ultra, Meny osv) blander en god del rømme i, masse frisk dill og presser citron i

Skrevet

God dressing til rekecocktail lager du enkelt selv. Majones, litt vorsestersaus, litt ketchup og litt sukker.

Anonymous poster hash: e3bf7...677

Skrevet

Er det virkelig noen som fortsatt lager rekecocktail?! 😱 I såfall er det nok helt ok å bruke thousand Island også :)

Skrevet

Å kjære vene. Det eneste som er tristere å få servert enn rekecoctail, er å få den servert sammen med kjøpe- thousand island.

Anonymous poster hash: c1a51...a82
Skrevet (endret)

Vi skal IKKE disse rekecocktail!

Cluet er å gi rekecocktailen din en postmodernistisk vri:

Thousand Island kan erstattes med: mangosasa, salsa av appelsin/chilli/ingefær, hjemmelaget cocktailsaus, guacamole, pestomajones, kimchi ...

Bruk romanosalat, rumanescu, ruccola, litt finsnittede endiver .... og rekene skal selvsagt være nypillede. Man kan også eksperimentere med scampi, kreps, hummer og (konge)krabbe :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Hahahaha nå måtte jeg humre godt her, 1000 Island???

Anonymous poster hash: c6acb...e5e

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Thousand Island og Worchestershire, måtte bare ;)

Enig med majoriteten- IKKE bruk Thousand Island til rekecoctail!! Du har fått mange fine forslag på gode oppskrifter, så jeg ville gått for en av disse :)

Skrevet

Å kjære vene. Det eneste som er tristere å få servert enn rekecoctail, er å få den servert sammen med kjøpe- thousand island.

Anonymous poster hash: c1a51...a82

Rekecocktail er jo bare en lekker skalldyrsalat! Deilig!(kan være, iallefall!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...