Gå til innhold

Hvorfor endrer øyenfargen min seg og hvilke farger fremhever de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken farge har jeg på øynene? De endrer seg hele tiden syns jeg. Forskjellige speil viser forskjellig farge. Hva kan jeg stole på? Andre får ikke til å fortelle meg hvilken farge jeg har og hele mannens familie har alltid trodd at jeg har hatt brune(!?) øyne, noe som i allefall ikke stemmer. Hvilke farger vil jeg kle? :)

Anonymous poster hash: 38d89...3d8

post-42-376898_thumb.jpg

Skrevet

Blå eller blågrønne. Langt i fra brune iallefall.

Anonymous poster hash: 1e269...81d

Skrevet

Hvilken farge har jeg på øynene? De endrer seg hele tiden syns jeg. Forskjellige speil viser forskjellig farge. Hva kan jeg stole på? Andre får ikke til å fortelle meg hvilken farge jeg har og hele mannens familie har alltid trodd at jeg har hatt brune(!?) øyne, noe som i allefall ikke stemmer. Hvilke farger vil jeg kle? :)

Jeg mener de er mest lik nederst til venstre. Hvordan kan jeg fremheve det blågrønne? :)

Skrevet

Mine øyne er grønne, men med mye blått, noe brunt og en del gult i seg. Jeg endrer øyenfarge oftere enn jeg skifter truse! På gamle passet mitt ga de opp og skrev grønn fordi det var det beste de kunne se.

Jeg kler veldig godt turkis og brunt, jeg får nesten blå øyne med turkis nær øyet, og veldig grønne øyne hvis jeg bruker brunt. Bruker jeg lyse farger i rød/rosa toner blir øynene mine rotete, derfor velger jeg ofte brun eller turkis øyenskygge når jeg skal pynte meg. Jeg har også blåere øyne om vinteren siden huden da blir blek, mens på sommeren blir de klar grønne med skjær av blått og turkis hvis jeg blir meget brun.

Så du er ikke alene! Legen sa at grunnen var to ressisive gener på øyenfargen min, og at de var likeverdige og dermed fikk jeg en salig blanding og ikke en ren farge. Jeg syns det et moro, folk er veldig fasinert av øynene mine ;-)

Anonymous poster hash: 67b8b...ee1

Skrevet

Om de er mest lik nederst til venstre vil jeg si de er mer blågrå :) Er skikkelig dårlig på å vite hvilke farger som fremhever andre dessverre...

Har også skiftende øyefarge, mørkeblå, klare blå, blågrønne, nesten helt grønne, blågrå og mine foreldre påstår at de har sett de helt svarte enkelte ganger... Fargen endrer seg med sinnstemning, lys, farger på huden og klær osv... Flere har spurt meg hvilken farge jeg egentlig har, men stort sett er de en blåtone med en skikkelig mørk ring rundt og litt brungultgrønt rundt pupillen :) Mine foreldre og besteforeldre, mormor hadde brune, har alle blasse, lyseblå øyne uten mørk ring rundt så vet ikke helt hvor jeg fargen(ene) min fra ;)

Skrevet

De som sier de trodde jeg hadde brune, sier det fordi de er veldig mørke noen ganger. Jeg kler også

Brunlige farger på øyenlokket, men jeg kler også burgunder, mer oransje farger, turkist som de over og lilla. Ver bare ikke hva som fremhever det blå :P På det øverste bildet har jeg på en overdel med veldig sterke oransje og rosa farger som tydeligvis gjør de mer blå. Men jeg kan jo ikke gå rundt med rosa sminke! Haha kun en rødlig rosafarge på leppene i såfall :P

Skrevet

Jeg leste et sted at grønne øyne egentlig er brune i bunn med et gulgrønt "slør" over, og har selv trukket den konklusjon at den fargen du (og jeg) har er blått med det samme sløret.

Genetisk sett har grønnøyde brune øyne, med en egen genkode for sløret, så jeg antar sløret er noe man kan få til flere farger.

I min familie har mor og en bror dypt blå øyne, mens jeg, far og en bror har sånne som du har. I passene til meg og bror står det blå, men pappa tror jeg er oppført med grønne. Jeg vil definitivt si du har blå med grønt skjær.

Generelt sett er min erfaring at klar blå øyenskygge og svart mascara framhever det blå, mens grått og over mot grønt framhever det grønne. Brun mascara framhever mest det grønne tror jeg.

Skrevet

De som sier de er brune er helt på bærtur iallefall! Hvordan får de det til!!

Anonymous poster hash: 9a5e0...70c
Skrevet

Brune er de ikke, de ser blå/grå/grønne ut. Med en brun/Orange ring rundt pupillen.

Har lignende øyne selv, men med litt mer grønt i. Jeg bruker mest lilla da jeg sminker meg. Noen ganger bruntoner eller grønt.

Men øynene mine endrer og farge i lys, ut fra hvilken farge jeg har på klærne og sminke.

Anonymous poster hash: 6d4b6...e42
Skrevet

Jeg har grønne øyne, med en sånn orange ring innerst. De skifter også fra grått til grønt i ulikt lys. Kjempemange sier "nei, du har brune" når øyenfarge av en eller annen grunn kommer opp. Synes det er så rart! Jeg har aldri sett øynene mine brune.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...