GÃ¥ til innhold

Prosjekt-sukkerfri i 1 mnd. Noen som blir med?😃

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal være sukkerfri i 1 mnd. Dvs uten kunstig søtning også. Det eneste som er tillatt er 2 frukt pr.dag eller 2 glass juice.

Har nå motstått fristelser hver dag (bursdag, kake på jobb+++) siden mandag og helgekosen blir sukkererter og farris😉

Er topp motivert og håper dette vil bidra på vekt og midjemål før bryllupet vårt i sommer😜

Noen som er med?

Anonymous poster hash: 4a324...599

Skrevet

Jeg er på sukkererfritt regime også. Men to glass juice er veldig ødeleggende og da er der ikke spesielt sukkerfritt. Hvis der er fruktjuice du mener da.

Anonymous poster hash: bafeb...3e1

Skrevet

Jeg har vært på sukkerfritt regime siden september, og drikker juice. Jeg har min egen utregning, som er slik: jeg skal avvennes fra søtsmak, kunstig søtstoff, tilsatt sukker o.l. Men derfor trenger jeg ikke kutte ut juice og frukt.

Jeg leser bakpå brødvarer og kjøper ikke dem med tilsatt sukker, spiser bare yoghurt naturell, spiser ikke kaker, lager eget syltetøy med minimalt sukker osv.

Målet for meg er å bli avvent fra en livsstil der sukker dominerte. Jeg følte meg som en narkoman. Det ville jeg ha slutt på. Jeg følte meg også ustanselig sulten, fordi søtsmaken gir en forventning i kroppen.

Jeg opplever IKKE at sukkeret i juicen er ødeleggende. Nå drikker jeg aldri 2 glass på en dag, da, jeg tar et glass når jeg har lyst på. Men det trigger ikke sukkertrangen, eller setter i gang mer sultfølelse. Har sjelden lyst på mye av det. Frukt spiser jeg så mye jeg vil av, det blir noen ganger to-tre frukter om dagen, andre ganger null.

Har tapt 7 kg på denne måten, og er fortsatt på vei nedover.

Anonymous poster hash: f860b...544

Skrevet

Jeg vil være med! Jeg MÅ være med! Kostholdet ut av kontroll her, og vekten raser oppover, så jeg trenger noen å alliere meg med. Er skikkelig sukkeravhengi! :(

Skrevet

Jeg var med på det som ble startet opp her etter jul.

Var sukkerfri fra rundt 5 jan til midten av mars. Etter det har jeg spist to kakestykker og noen biter sjokolade, i bursdag og påske. Nå er jeg i gang igjen og nå blir det kun kake to dager i mai, bortsett fra det er nytt mål 1. juni.

Jeg gjør det sånn for da går jeg ikke på kjempesprekker. Det funker for meg.

Skrevet

Så bra at vi er flere😃var skikkelig på "kjøret" i påska ift sukker så bestemte at nok er nok. Jeg unngår også matvarer med sukker i og har alltid laget middag fra bunnen selv.

Det at 2 glass juice er ødeleggende for meg tror jeg ikke noe på. Hvorfor er det verre enn å spise et eple

Anonymous poster hash: 4a324...599

Skrevet

Juice av ren fruktjuice blir vel som å spise frukt. Men mye juice har vel tilsatt sukker?

Selv spiser jeg ikke frukt eller juice. Men det er fordi jeg lever på lavkarbokost. Du kan sikkert drikke et glass juice og spise eple ditt :)

Skrevet

Juice er verre enn frukt fordi det er ca fem frukter i et glass. Dvs. Rundt 10-15 sukkerbiter - det samme som i brus.

Anonymous poster hash: c2f7b...2df

Gjest Antarctica
Skrevet

Juice er verre enn frukt fordi det er ca fem frukter i et glass. Dvs. Rundt 10-15 sukkerbiter - det samme som i brus. Anonymous poster hash: c2f7b...2df

Det kommer jo veldig an på, da. Det er ulike fruktjuser også.

Men om det er "verre" eller ikke, hovedgrunnen er jo at jus er frukt uten fiber. Og det er viktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...