Gå til innhold

Bekymret for utv. til gutten min. 16 mnd

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

Hei! Hvordan går det med sønnen din nå? Sitter med de samme tankene om min datter som er treg..!! Håper sønnen din har kommet seg lengre i utviklingen siden du postet dette,klem.Anonymous poster hash: 72612...e68

Hei. HI her,.... ( med ny konto);) Har ikke vært her inne på lenge, og hadde helt glemt tråden jeg la ut.

Gutten min er nå ca 2 år!!! Han går,.... Hurra. Gikk da han var 21 mnd. Fortsatt litt utsø, men kommer seg. Utredet ferdig. Ingen annen konklusjon enn at det er noen autistiske trekk, men han kan også være umoden/ treig. Fått dren,- hadde væske i begge ørene. Det har hjulpet litt,..... Men ikke så mange ord ennå. Peker og kommuniserer mye bedre,... Men bruker fortsatt ikke blikket så aktivt som jeg ønsker. Fortsatt uro på natta,.. Men bedre. Det verste nå er hyling og skriking når vi f.eks er i butikken, akkurat som han får anfall. Helt umotiverte hyl som er umulig å stoppe. Umulig å avlede..... Mennesker som går forbi oss holder seg for ørene og rister på hodet. Det er rett og slett forferdelig og selv om vi er med både jeg og pappaen klarer vi ikke å stoppe han,... Må bare gå ut.

Er er vel mer som en ett åring enn to åring,... Så det blir veldig spennende å følge han videre. Han skjønner masse,.. Men mye er ikke på plass ennå. Han er utrolig dårlig på å spise. Liker nesten ingenting.

Han begynner i BHG i januar.... Vi har vært litt i åpen BHG.... Det har gradvis gått litt bedre,... Men ser forskjell på han og de andre....... Han mangler litt impulskontroll.... Og han tar ikke imot beskjeder som f.eks: ikke kast, kom hit, gå dit osv.... Vi lurer fortsatt på om det kan være hørselen,... Men kan også være tidlig tegn på f.eks autisme eller utv.hemming av en eller annen grad.

Ikke lett å være mamma!!!! Men han er så klart det fineste og mest dyrebare jeg har.

Ble litt rotete det her,....

Anonymous poster hash: cd10d...e8e

Hylingen kan skyldes dårlig språk? At han er frustrert over å ikke bli forstått.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Hvordan går det med sønnen din nå? Sitter med de samme tankene om min datter som er treg..!! Håper sønnen din har kommet seg lengre i utviklingen siden du postet dette,klem.Anonymous poster hash: 72612...e68

Hei. HI her,.... ( med ny konto);) Har ikke vært her inne på lenge, og hadde helt glemt tråden jeg la ut.

Gutten min er nå ca 2 år!!! Han går,.... Hurra. Gikk da han var 21 mnd. Fortsatt litt utsø, men kommer seg. Utredet ferdig. Ingen annen konklusjon enn at det er noen autistiske trekk, men han kan også være umoden/ treig. Fått dren,- hadde væske i begge ørene. Det har hjulpet litt,..... Men ikke så mange ord ennå. Peker og kommuniserer mye bedre,... Men bruker fortsatt ikke blikket så aktivt som jeg ønsker. Fortsatt uro på natta,.. Men bedre. Det verste nå er hyling og skriking når vi f.eks er i butikken, akkurat som han får anfall. Helt umotiverte hyl som er umulig å stoppe. Umulig å avlede..... Mennesker som går forbi oss holder seg for ørene og rister på hodet. Det er rett og slett forferdelig og selv om vi er med både jeg og pappaen klarer vi ikke å stoppe han,... Må bare gå ut.

Er er vel mer som en ett åring enn to åring,... Så det blir veldig spennende å følge han videre. Han skjønner masse,.. Men mye er ikke på plass ennå. Han er utrolig dårlig på å spise. Liker nesten ingenting.

Han begynner i BHG i januar.... Vi har vært litt i åpen BHG.... Det har gradvis gått litt bedre,... Men ser forskjell på han og de andre....... Han mangler litt impulskontroll.... Og han tar ikke imot beskjeder som f.eks: ikke kast, kom hit, gå dit osv.... Vi lurer fortsatt på om det kan være hørselen,... Men kan også være tidlig tegn på f.eks autisme eller utv.hemming av en eller annen grad.

Ikke lett å være mamma!!!! Men han er så klart det fineste og mest dyrebare jeg har.

Ble litt rotete det her,.... Anonymous poster hash: cd10d...e8e

Hylingen kan skyldes dårlig språk? At han er frustrert over å ikke bli forstått.

HI her.Ja, kan være. Han hyler( ikke alltid såååå voldsomt), men peker og strekker seg.... Og spes når han vil skifte program på TV. Han prøver og prøver,.. Når han roer seg har vi funnet riktig tegnefilm. Ser ikke ofte på TV,.. Men ser at han lærer en del av det. Hermer og svare ja / nei på ting de spør om i tegnefilmen.... Så han følger jo med. Og Jan husker utrolig godt. Har vel ca 10 av samme serie på opptak. Flere steder så vet han hva de skal si;) men det tror jeg er helt normalt.....

Skrevet

Kjenner en gutt som hylte veldig i settinger han ikke taklet. Vi i Bhg så ikke noe galt, men foreldrene var litt som deg!

Diagnosen ble til slutt asberger.

Anonymous poster hash: 48791...34c

Skrevet

Tror du uansett er årets mamma! 🎆🎇🎉🎊

Skrevet

Tror du uansett er årets mamma!

Årets mamma er jeg nok ikke ;) Men en bekymret mamma, som selvfølgelig gjør alt for gutten vår. Elsker hver positive nye ting jeg ser,... Og ønsker at han skal få verdens beste liv. Jeg skal gjøre alt jeg kan for han.

Skrevet

Lykke til med datteren din. Hvor gammel er hun??

Skrevet

Hei HI :) det blir spennende å se hva som skjer fremover nå. Kansje han bare henger litt etter,jeg krysser fingrene for han. Hvordan var han i kontakten da han var mindre? Føler jeg får litt dårlig kontakt med min baby, men han er jo ganske liten enda bare 4 mnd.

Uansett vil jeg ønske dere lykke til, håper på det beste for gutten din!!Anonymous poster hash: 72612...e68

Hei. Jeg synes jeg hadde god kontakt med han da han var rundt 4 mnd. Men jeg synes jeg husker at jeg hadde en lit vond fødslene som sa at blikkontakten ikke var heeeelt optimal. Han gransket meg ( ansiktet mitt) liksom ikke som andre i den alderen gjør. Han var også sen med å gripe etter leker. Men han var tidlig ute med å snu seg på magen og motsatt.

Lykke til med deg og gutten din.

Skrevet

Hei HI :) det blir spennende å se hva som skjer fremover nå. Kansje han bare henger litt etter,jeg krysser fingrene for han. Hvordan var han i kontakten da han var mindre? Føler jeg får litt dårlig kontakt med min baby, men han er jo ganske liten enda bare 4 mnd.

Uansett vil jeg ønske dere lykke til, håper på det beste for gutten din!!Anonymous poster hash: 72612...e68

Hei. Jeg synes jeg hadde god kontakt med han da han var rundt 4 mnd. Men jeg synes jeg husker at jeg hadde en lit vond fødslene som sa at blikkontakten ikke var heeeelt optimal. Han gransket meg ( ansiktet mitt) liksom ikke som andre i den alderen gjør. Han var også sen med å gripe etter leker. Men han var tidlig ute med å snu seg på magen og motsatt.

Lykke til med deg og gutten din. Anonymous poster hash: cd10d...e8e

Uff, se bort fra alle skrivefeilene:) autokorrekten slår til

Skrevet

Har lest gjennom alle kommentarene jeg har fått. Så mange snille, flinke og gode mennesker som ønsker oss godt, og som har tenkt litt sammen med meg. BIM på sitt beste !!!!!

• 6 måneder senere...
Skrevet

En deilig oppdatering: Gutten min er nå 2,5 år. Ingen hyl, kun gledeshyl. Språket løsner mer og mer. Full forståelse, flink til å leke. Ser god utv på samspill. Oppfordrer til lek og kommunikasjon. Er veldig godt likt i barnehagen. Han fryder seg i der.Blir mer og mer selvstendig.Begynt å prøve å kle av-på seg. Lyder så og si alle instrukser. Å jeg er så glad for denne utviklingen. Han henger fortsatt etter sine jevnaldrende , men dette kommer til å gå bra. Jeg takler hva som helst nå,.... Skal utredes igjen, men jeg har en følelse av mye kommer til å løsne innen den tid. Nå gleder jeg meg til sommerferiene. Endelig kan vi ta han med oss på ting. Endelig kan jeg sove om natten og ikke bare bekymr meg.

Skrevet

Synes helt ærlig han høres veldig normal ut? Min sønn var på samme måte, og han er da veldig normal i dag.

Barn utvikler seg forskjellig.

Anonymous poster hash: 5d79f...dd5
Skrevet

For første gang kan jeg også si at han er helt normal. Med de som har utredet har nesten slått fast allerede at han har autisme. Så ganske skummelt å la de vri Og vende på alt vi sier for å finne en diagnose. Derfor har vi valgt å vente med ny utredning ,- til enda mer er på plass.

Skrevet

Jeg ble kjent med en gjeng gravide når jeg var gravid, via internett, og vi hadde termin alle i løpet av 2 mnd. Så etter siste fødsel så møttes vi 1-2 ganger i uken igjennom hele permisjonen og litt sjeldnere frem til barnehagestart, og åpen barnehage i blant. Og det trur jeg har hatt mye å si for sønnen min sin sosiale utvikling og språk fordi han er veldig sjenert. Han trengte overraskende nok ikke tilvenning i barnehagen selv om vi hadde det, vi dro dag en fra han (ikke mange timer), og han var ikke vant med å bli passet av f.eks besteforeldrene fordi de bor milevis unna. Han var vant med å "omgås" barn (de leker jo ikke sammen når de er så små) og voksne. Å være så mye sosial med "barselgruppen" er kanskje ikke vanlig i permisjon men jeg er sikker på at sønnen min hadde veldig godt av det. Han gikk ikke før han var 18 mnd og krabbet aldri, han hang alltid etter motorisk frem til litt før han ble 2 år.

Så jeg tipper at det kan være at sønnen din også er et barn som trenger å omgås mange andre for å utvikle seg mer sosialt, selv om han kanskje ikke er sjenert. Bare tipper da, men kanskje åpen barnehage vil hjelpe og etterhvert vanlig barnehage. Det motoriske syns jeg ikke høres ille ut i det hele tatt, min sønn brukte og en periode våre hender til å peke. En periode var det gøyest å bare bla i bøker uten å se på bildene, og mer av det du beskriver har min sønn gjort. Små barn gjør mye vi voksne sybs er rart og unormalt. Sønne min skravler som en foss nå som 2.5 år. Men siden du bekymrer deg så be om time hos helsesøster :)

Anonymous poster hash: 2f1a0...5d4

Skrevet

Haha så ikke før nå at dette er en gammel tråd. Så bra at det går bra med han :)

Anonymous poster hash: 2f1a0...5d4

Skrevet

Nå har ikke jeg lest alle svarene her, men i HI er det ingenting jeg tenker er bekymringsverdig. At barn ikke går før de er 18 mnd er ikke unormalt. Dvs. det er grensa for det man har satt som "normalen".

Språket er heller ingenting å bekymre seg for! Noen barn sier besten ingenting i den alderen. Mens andre har flere ord på plass.

Du sier noe om øyekontakten du har med barnet ditt. At du ikke får helt "kontakt"(?). Samtidig beskriver du flere situasjoner som jeg tenker er å ha kontakt med gutten din. Så jeg må bare spørre: kan det være du forventer litt mye av sønnen din? Det er ikke for å være kritisk, men for å få deg til å reflektere over hvor et barn på 16 mnd skal være i sin utvikling....

Man skal aldri sammenligne barn, men for å berolige deg, så kan jeg fortelle at mine barn har sagt ca 10—12 ord på toårs dagen sin. De babla nesten aldri før det. Da de var tre år hadde de et ordforråd som var helt aldersadekvat.

Nå er de 5 og 8 år og er helt normale. Grovmotorisk alltid vært langt fremme. Begge hater å skrive og tegne! Minste skriver ikke ennå da, men største gjør jo det. Er kjempefling, men liker det ikke.

Anonymous poster hash: c6884...92b

Skrevet

Tror ikke du trenger å være bekymra. Har ei som blir 3 i november som har 5 ord... Unger utvikler seg forskjellig. 

Anonymous poster hash: 8e6d8...661
Skrevet

Nå må jeg bare lufte meg.... Og vet egentlig ikke hva jeg vil med innlegget. For jeg vet at dette ikke er normalt!!!

Jeg har visst at han er treig... Både motorisk og med språk. Men den sosiale biten har jeg tenkt vært ok..... Selv om jeg har savner mer kommunsikasjon. Jeg skjønner nå han igså her henger lang langt bak. Vi går til fysio, så den biten er tatt tak i. Han krabba da han var 13, mnd... Roste seg opp før det,.. På ettårsdagen sin. Gikk med støtte gjorde han for første gan for tre uker siden. Så han har brukt mye krefer på det motoriske,... Men det skulle ikke ha så innvirkining på resten av utv vil jeg tro.

Han har lyder som,.. Maaammmma, dadda, bi, ba. Ellers mye eh, hæ og litt hyling når han blir frustrert. Han skjønner en del,.. Går til ballen om jeg sier hvor er ballen, det samme om boka, bamsen osv. Men han henter det ikke til meg for å vise meg det!! Var sammen med barselgr i går,.. Maaaaange mnd siden sist. Ig der gav barna hverandre leker, vise mammaene sine lekene de fant. Min lekte med lekene, gikk bort til barna, tok på dem, men henvendte seg ikke til meg eller andre som de andre gjorde.

Han har så vidt begynt å peke, men det er ikke bevisst. Blikket bruker han når vi f.eks kaste ball, når vi tuller, synger,- men han bruker det ikke til kommunskasjon. Her så jeg igså stooore forskjeller på han og de andre barna.

Han klarer ikke å sitte å se i en bok sammen med meg, f.eks at jeg peker på dyra, lager dyrelyder. Han er ikke intr. Han bare blar og i boka uten å titte på bildene. Han hermer etter enkelte llyder, men ikke mange, og ingen ord.

Han viser gjensynsglede, er veldig knytta til meg, kan kose, men ikke ofte.... han har sosialt smil og ler og er mye blid. Samtidig kan han hyle ig vrenge seg ut av armene mine,.. Virker som han ikke helt klarer å styr seg alltid. Han jeg klarer ikke å forstå hva han vil.

Det her ble mye og sikkert rotete. Men jeg lurte på noen der ute kjenner til noe av dette. Jeg tenker nå han dette er en utv forstyrrelse. Har lest litt om autisme, men veldig mye der stemmer jo ikke. Han lyder navnet sitt. Han er sosial, glad i mennesker. Gir sosialt smil. kan det bare være at han er veldig forsinka?. Selv om magefølelsen sier noe annet.

Jeg har legetime tim mandag. Og kjenner jeg gruer meg. Anonymous poster hash: e4e2d...531

Går han i bhg?

Anonymous poster hash: 428ec...fba

Skrevet

Nå har ikke jeg lest alle svarene her, men i HI er det ingenting jeg tenker er bekymringsverdig. At barn ikke går før de er 18 mnd er ikke unormalt. Dvs. det er grensa for det man har satt som "normalen".

Språket er heller ingenting å bekymre seg for! Noen barn sier besten ingenting i den alderen. Mens andre har flere ord på plass.

Du sier noe om øyekontakten du har med barnet ditt. At du ikke får helt "kontakt"(?). Samtidig beskriver du flere situasjoner som jeg tenker er å ha kontakt med gutten din. Så jeg må bare spørre: kan det være du forventer litt mye av sønnen din? Det er ikke for å være kritisk, men for å få deg til å reflektere over hvor et barn på 16 mnd skal være i sin utvikling....

Man skal aldri sammenligne barn, men for å berolige deg, så kan jeg fortelle at mine barn har sagt ca 10—12 ord på toårs dagen sin. De babla nesten aldri før det. Da de var tre år hadde de et ordforråd som var helt aldersadekvat.

Nå er de 5 og 8 år og er helt normale. Grovmotorisk alltid vært langt fremme. Begge hater å skrive og tegne! Minste skriver ikke ennå da, men største gjør jo det. Er kjempefling, men liker det ikke.

Anonymous poster hash: c6884...92b

Tror ikke du trenger å være bekymra. Har ei som blir 3 i november som har 5 ord... Unger utvikler seg forskjellig. 

Anonymous poster hash: 8e6d8...661

Går han i bhg?

Anonymous poster hash: 428ec...fba

Gammel tråd......

Hi har kommet med en oppdatering på innlegg #110

Anonymous poster hash: d1cd1...852

Skrevet

Tenkte det var fint med en oppdatering ( se over). Da jeg selv leste slike tråder ble jeg aldri beroliget, siden trådenalltidble avsluttet før det stod hvordan det gikk med barnet.

Så til de som er bekymret for barnet sitt, så er det alltid fint å lese at det kan gå bra likevel.

Jeg kan bare si til dere som synes jeg krever for mye av barnet mitt osv... : Barnehagen, spesialister osv har reagert på at han er annerledes. Jeg var i begynnelsen livrett og kvalm for hvordan dette skulle gå. Men en indre magefølelelse langt der inne sa meg at gutten min kommer til å klare seg bra.

Derfor er det så deilig å sitte på konferansetime i barnehagen og høre alt hva han klarer og den fine utv han har hatt. Jeg sitt med tårer i øynene ,- for dette trodde tok jeg på ingen måte for gitt. At han skulle gå, løpe, hoppe,le av glede, tulle og tøyse med de andre barna, vise hva han ønsker, rope påmalt av full hals,....

Barnehagen har satt inn full dekning på assistent og spes ped. PPT har jo derfor også observert at noe ikke er helt som det skal. Men gutten blomster NÅ!!!! Det har tatt såååå lang tid. Men den tiden trengte han. Jeg har jo fått en lillebror i hus også,.. Og jeg ser stor forskjell på de. ( kontakt, motorikk, blikkontakt osv). Da de var på samme alder... 9-10 mnd.

Så kanskje litt annerledes - men ville ikke forandret på noe på verdens fineste godeste storebror.

Skrevet

Hei :) Min jente er 2 år og 2 mnd. Hun har hele tiden vært "sen". Har dessverre sammenlignet henne mye med andre, spesielt storesøster. Hun ålet seg fra 10-12 mnd, begynte da å krabbe. Ble 13-14 mnd før hun reiste seg alene. Hun var 19 mnd når hun tok sine første skritt, helt stødig fra dag 1. Nå løper hun, kan hoppe, følger etter storesøster overalt. Opp i trapper etc, går ned bratte bakker. Språket er så som så, har kommet seg de siste månedene. Igår sa hun sin første setning: "natta baby" til dukka si. Har ikke telt antall ord hun kan, gjør seg forstått. Hun skjønner alt vi sier og forklarer ting på sin måte selv om det er babling mye av det. Ser barn på under to år som prater som en foss, men prøver å tenke at det kommer seg. Hun er en sjenert jente som behøver mye tid. Nå er ho komfortabel med alle barnehageansatte, men det tok lang tid. Her hjemme er det ingen problem. Helsestasjonen har aldri vært bekymret egentlig. Håper dere har det bra idag :-) kjenner det er befriende å være litt mindre bekymret ovenfor min jente idag.

Anonymous poster hash: d41e2...b26

Skrevet

Tenkte det var fint med en oppdatering ( se over). Da jeg selv leste slike tråder ble jeg aldri beroliget, siden trådenalltidble avsluttet før det stod hvordan det gikk med barnet.

Så til de som er bekymret for barnet sitt, så er det alltid fint å lese at det kan gå bra likevel.

Jeg kan bare si til dere som synes jeg krever for mye av barnet mitt osv... : Barnehagen, spesialister osv har reagert på at han er annerledes. Jeg var i begynnelsen livrett og kvalm for hvordan dette skulle gå. Men en indre magefølelelse langt der inne sa meg at gutten min kommer til å klare seg bra.

Derfor er det så deilig å sitte på konferansetime i barnehagen og høre alt hva han klarer og den fine utv han har hatt. Jeg sitt med tårer i øynene ,- for dette trodde tok jeg på ingen måte for gitt. At han skulle gå, løpe, hoppe,le av glede, tulle og tøyse med de andre barna, vise hva han ønsker, rope påmalt av full hals,....

Barnehagen har satt inn full dekning på assistent og spes ped. PPT har jo derfor også observert at noe ikke er helt som det skal. Men gutten blomster NÅ!!!! Det har tatt såååå lang tid. Men den tiden trengte han. Jeg har jo fått en lillebror i hus også,.. Og jeg ser stor forskjell på de. ( kontakt, motorikk, blikkontakt osv). Da de var på samme alder... 9-10 mnd.

Så kanskje litt annerledes - men ville ikke forandret på noe på verdens fineste godeste storebror. Anonymous poster hash: cd10d...e8e

Her ble det fryktelig mange skrivefeil ser jeg ( i ettertid). F.eks påmalt av full hals = rope på mammaen sin av full hals ;)

Skrevet

Hei :) Min jente er 2 år og 2 mnd. Hun har hele tiden vært "sen". Har dessverre sammenlignet henne mye med andre, spesielt storesøster. Hun ålet seg fra 10-12 mnd, begynte da å krabbe. Ble 13-14 mnd før hun reiste seg alene. Hun var 19 mnd når hun tok sine første skritt, helt stødig fra dag 1. Nå løper hun, kan hoppe, følger etter storesøster overalt. Opp i trapper etc, går ned bratte bakker. Språket er så som så, har kommet seg de siste månedene. Igår sa hun sin første setning: "natta baby" til dukka si. Har ikke telt antall ord hun kan, gjør seg forstått. Hun skjønner alt vi sier og forklarer ting på sin måte selv om det er babling mye av det. Ser barn på under to år som prater som en foss, men prøver å tenke at det kommer seg. Hun er en sjenert jente som behøver mye tid. Nå er ho komfortabel med alle barnehageansatte, men det tok lang tid. Her hjemme er det ingen problem. Helsestasjonen har aldri vært bekymret egentlig. Håper dere har det bra idag :-) kjenner det er befriende å være litt mindre bekymret ovenfor min jente idag. Anonymous poster hash: d41e2...b26

Jeg er ikke bekymret på samme måte som jeg var. Men de som utredet sist synes han var så spesiell at de ville se han igjen. Vært til et intervju ( spørsmål om barnet) uten barnet til stede,. .. Og det er helt skremmende hvordan de leter etter diagnose. Når vi svarer en tilnærmet, så klarer de å få oss usikre så vi blir ledet inn på autismespekterert. Ser det helt klart et par timer etter vi har vært der, så nå har jeg utsatt ny utredning på ubestemt tid. For jeg tror nemlig han er ganske så normal, bare trenger litt tid. Han er 2 år og 6 mnd da,.. Men sier hei mamma ,hei pappa hei mamma pappa, natta mamma, pappa osv, mamma der, pappa der, melk, øye, munn, bæsj;), æsj, au, eple, bleie, bleia bæsj,..... Og ganske mange andre enkeltord. Pluss stor forståelse,.... Så at de skal laga han så spesiell når han ikke er det liker jeg ikke. Jeg var som sagtveldig bekymra en periode , og det ble ikke noe bedre da både barnehage og barneavd på sykehuset peilet seg inn på autisme.

Har han autisme så skjønner jeg ingenting.

Skrevet

Jeg er ikke bekymret på samme måte som jeg var. Men de som utredet sist synes han var så spesiell at de ville se han igjen. Vært til et intervju ( spørsmål om barnet) uten barnet til stede,. .. Og det er helt skremmende hvordan de leter etter diagnose. Når vi svarer en tilnærmet, så klarer de å få oss usikre så vi blir ledet inn på autismespekterert. Ser det helt klart et par timer etter vi har vært der, så nå har jeg utsatt ny utredning på ubestemt tid. For jeg tror nemlig han er ganske så normal, bare trenger litt tid. Han er 2 år og 6 mnd da,.. Men sier hei mamma ,hei pappa hei mamma pappa, natta mamma, pappa osv, mamma der, pappa der, melk, øye, munn, bæsj;), æsj, au, eple, bleie, bleia bæsj,..... Og ganske mange andre enkeltord. Pluss stor forståelse,.... Så at de skal laga han så spesiell når han ikke er det liker jeg ikke. Jeg var som sagtveldig bekymra en periode , og det ble ikke noe bedre da både barnehage og barneavd på sykehuset peilet seg inn på autisme.

Har han autisme så skjønner jeg ingenting.

For meg høres han normal ut! Mitt barn trenger også litt tid, ingen barn kan da forståes ut ifra en bruksanvisning? Hun har aldri kunnet det og det - på rett tidspunkt. Håper dere finner ut av det, du kjenner din unge best! Jeg var også sikker på at hun hadde en diagnose, nå trur jeg mer hun bare trenger mer tid en andre.

Anonymous poster hash: d41e2...b26

Skrevet

Jeg krysser fingrene for at flere og flere ting kommer på plass i løpet av sommeren. Når jeg ber han si et ord, så klarer han ikke å si det helt riktig, men lager sin vri på det..... Og liksomlek er han aldri ære så intr i!!! Men ser utvikling i riktig retning hver dag nå,... Så akkurat som han har våknet nå ;)

Skrevet

Synes det virker som du stresser veldig, sammenlikner deg for mye med alle andre og leter med lupe etter "problemer". Hvis du slapper av litt, lar sønnen din være den han er, og tar tiden til hjelp, så tror jeg dette kommer til å gå kjempefint!

Anonymous poster hash: b0b8e...d8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...