Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg komme med et dumt spørsmål! Har alvorlig svangerskaps kløe og skal sette igang fødselen om 10 dager (som blir to uker før termin). Jeg har allerede to cm åpning så jordmor sa det kunne skje noe når som helst uten igangsetting også. Problemet er bare at samboeren min ikke har anledning til å komme hjem for om en uke :-( Derfor skal jeg prøve å "kneppe igjen" i en uke, så godt jeg kan! Tar det helt med ro, ingen tunge løft eller noe sånn - bare slapper av! Har dere noen flere tips til hva jeg skal gjøre? 

Sikkert verdens teiteste spørsmål, men får helt angst hvis jeg skal føde uten kjæresten :/ 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144209043-tips-til-%C3%A5-holde-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oki:-) du får iallefall bare håpe det går bra. Jeg fikk høre fra flere at min nr 2 skulle komme før. Nå er jeg to dager på overtid. Så satse på at det drøyer at deg å :-)

God plan å ta det med ro, stress og slik kan fremskynde fødselen. Lykke til ;-)

Annonse

Litt dumt å si sånn til deg Vestlandsspire, de vet jo ikke det. 

Om slimproppen også har gått er det stor sannsynlighet for at noe er på gang.

Vet noen går lenge etter at slimproppen har gått, men nå har du jo allerede to tegn på at noe er i ferd med å skje.

Selv har jeg født innen 1-2 døgn etter at slimproppen har gått.

Lykke til :) 

Litt dumt å si sånn til deg Vestlandsspire, de vet jo ikke det. 

Om slimproppen også har gått er det stor sannsynlighet for at noe er på gang.

Vet noen går lenge etter at slimproppen har gått, men nå har du jo allerede to tegn på at noe er i ferd med å skje.

Selv har jeg født innen 1-2 døgn etter at slimproppen har gått.

Lykke til :)

Ja du blir litt paff da, enda artigere var da eine legen sa eg hadde 3 cm og eg skulle på ny kontroll og en annen lege (begge "vanlige" leger, ikke på føden) sa at det ikke var åpning. Eg berre "herregud, går det an at det lukker seg?" og fikk helt panikk. Hehe. Tenk dere det da, der har vi nesten 10 cm, og kroppen plutselig sier, nei DETTE gidder eg ikke, og stenger ;)

Det går fint :-) har fått samboeren hjem så nå slapper jeg litt mer av! Har hatt noen vonde kynnere og litt sånn, men det går greit. Vet ikke om det er dette jeg kjenner, men føler noen ganger at jeg kjenner at jeg har åpning? Nå er vi veldig spent på hvordan det går på mandag, siden det er da de skal sette igang fødselen :-) kommer nok med en oppdatering etterhvert. Tusen takk for omtanken :-)

Annonse

De tok vannet kl 15, da hadde jeg 3 cm åpning. Kvart på 6 hadde jeg 5 cm åpning og kvart over 7 var gutten vår ute <3 alt gikk bra, bare veldig raskt! Fikk såvidt presset i en halvtime, var en lege som måtte ta imot pga at hjerterytmen hans ble veldig lav ved hver rie. Kom hjem onsdag kveld å nå nyter vi bare tiden sammen med med gullet :-) <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...