Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #26 Skrevet 10. april 2015 Jeg hadde ikke reagert, det er en ting man må regne med når man bor nært hverandre ;-) Jeg har selv barn, og vi har huskestativ, sandkasse, klatrestativ og lekestue i hagen. Som småbarnsfamilie er dette noe vi må regne med, min hage- jeg plasserer ting hvor vi vil. Naboen plasserte nettop ei jævelsvær buske i hagen, som stjeler noe av utsikten. Men- deres hage og de bestemmer. Jeg har absolutt ingenting jeg skulle sagt. Anonymous poster hash: 19622...11c Du har faktisk mye du skulle sagt om busken er for høy i forhold til din tomt. Vi fikk naboen til å kutte ned på tujaene sine siden de var alt for høye i forhold til tomte grensen vår. Det er heldigvis lovregulert. Mn kan ikke gjøre hva man vil i hagen sin. Anonymous poster hash: f6b5e...096
Keiserpingvin Skrevet 10. april 2015 #27 Skrevet 10. april 2015 Men altså, dere er naboer. Snakker dere ikke sammen? Du kan jo bare spørre om de har noe imot det?
HvittHus Skrevet 10. april 2015 #28 Skrevet 10. april 2015 Jeg hadde ikke blitt begeistret nei. Normal bruk hadde nok gått greit, men problemet er at barn er støyende og en trampoline genererer mye støy. Kan man ikke finne et annet sted for bruken enn på grensa til naboen, synes jeg man skal droppe planen.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #29 Skrevet 10. april 2015 Men altså, dere er naboer. Snakker dere ikke sammen? Du kan jo bare spørre om de har noe imot det? Nei, ellers takk. Naboene, særlig et par av dem, snakker jeg IKKE med. Jeg har ikke plass til så hjernedøde mennesker i min sfære, men man velger dessverre ikke sine naboer. Anonymous poster hash: 03a16...857
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #30 Skrevet 10. april 2015 Trampoliner er satans verk!! Som nabo hadde jeg klaget det inn for borettslaget ev. utsatt trampolinen for systematisk sabotasje nattestid. Altså. Er enig med deg men sabotasje? Hvordan? Barna kan jo skade seg. Anonymous poster hash: e7804...e85
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #31 Skrevet 10. april 2015 Jeg blir så oppgitt over dere som alltid "argumenterer" med at om man bor i tettbebygde strøk så må man bare regne med støy fra naboen fra morgen til kveld. Det går faktisk begge veier! Hvis man bor tett må man også ta hensyn! Synes heller at de som ikke gidder å ta hensyn til folk rundt seg får flytte til skogs. Anonymous poster hash: cad71...dc7
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #32 Skrevet 10. april 2015 He he Kanskje naboen kan begynne å sole seg naken på sin terasse mens de "søte" små hopper Kanskje de tenker seg en gang eller to om de vil la ungene hoppe da. Anonymous poster hash: f6b5e...096
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #33 Skrevet 10. april 2015 He he Kanskje naboen kan begynne å sole seg naken på sin terasse mens de "søte" små hopper Kanskje de tenker seg en gang eller to om de vil la ungene hoppe da. Anonymous poster hash: f6b5e...096 Haha. Ser for meg konkurransen som vil utvikle seg. Anonymous poster hash: e7804...e85
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #34 Skrevet 10. april 2015 He he Kanskje naboen kan begynne å sole seg naken på sin terasse mens de "søte" små hopper Kanskje de tenker seg en gang eller to om de vil la ungene hoppe da. Anonymous poster hash: f6b5e...096 Haha. Ser for meg konkurransen som vil utvikle seg. Anonymous poster hash: e7804...e85 He he Ikke sant. Om noen plasserer en trampoline rett opp i terassen til naboen må de få følge opp. Som de andre sier det har de jo lov til Anonymous poster hash: f6b5e...096
*Nøtta* Skrevet 10. april 2015 #35 Skrevet 10. april 2015 Om jeg var barnløs selv så hadde jeg reagert negativt på det, men nå som jeg har barn selv så hadde det nok gått bra. Men jeg skal innrømme at pulsen hadde steget om det var hopping og roping hele dagen lang.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #36 Skrevet 10. april 2015 Jeg hadde ikke blitt begeistret for det om naboen min gjorde det nei. Saken hadde nok vært anderledes om naboen hadde spurt meg og jeg hadde hatt barn som fikk lov å hoppe på den. Vi er tre nabohus som fikk trampoline av en annen nabo. Denne naboen tenkte han kunne sette den på vår fellestomt (alle fire naboenes) men vi ble enige om å sette den i vår hage da hagen vår sees fra alle husene og da kan vi nekte andre barn å hoppe der. Fellestomten vår kan ligne på en lekeplass og der er det ofte andre barn selv om det ikke er noen leker der (vi hadde men fjerrnet de siden andre barn var slemme med ungene som bor her. Det gadd ikke vi naboer å ha noe av når det er våres private tomt) så for oss ble trampolinen ved utplassen vår, helt greit for oss. Men da var det våre barn og nabobarna som lekte der, så det stilte seg anderledes. For oss en genial løsning. Nå begynner våre barn å bli litt store, hoppe ikke like mye lenger og ikke lage så mye lyd lenger og det nyteer vi. Så har du en nabo uten barn, skjønner jeg godt om ikke de liker en trampoline rett ved uteplassen deres. For det lager mye lyd. Anonymous poster hash: d17bb...0af
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #37 Skrevet 10. april 2015 Heller rett ved uteplassen enn utenfor vinduet til sønnen vår så han ikke får sove på varme sommerkvelder når vi er nødt til å ha vinduet åpent. Det eneste som hadde vært litt trist er om barna hoppet rett ved siden av der han lekte mens han bare måtte stå og se på. Men hadde vi fått beskjed om at han også kunne bruke trampolinen, så hadde den vært hjertelig velkommen. Anonymous poster hash: 06bba...4c2
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #38 Skrevet 10. april 2015 Forresten, hadde jeg vært barnløs selv, så hadde jeg nok blitt litt irritert hvis det var rett ved soveromsvinduet mitt og de begynte å støye klokken 7 om morgenen i helgene. Støy når jeg sitter ute og drikker kaffe eller spiser middag bryr jeg meg ikke om, så lenge det ikke er sånn skjærende høy skriking. Men akkurat det går vel an å lære opp barna til å droppe? Anonymous poster hash: 06bba...4c2
MammantilNurket Skrevet 10. april 2015 #39 Skrevet 10. april 2015 Trampoliner er satans verk!! Som nabo hadde jeg klaget det inn for borettslaget ev. utsatt trampolinen for systematisk sabotasje nattestid. Altså. Er enig med deg men sabotasje? Hvordan? Barna kan jo skade seg. Anonymous poster hash: e7804...e85 Ikke hvis hele duken på trampolinen er borte
smiia Skrevet 10. april 2015 #40 Skrevet 10. april 2015 Det kommer helt ann på naboen. Her hadde vi naboen fra helvete som lot ungene holde på ustoppelig. Når barna begynner hoppingen, dvs skrikingen i 9 tiden hver eneste lørdags og søndags morgen og holder det gående til kl 23 da er ikke jeg vanskelig som klaget. For ikke å snakke om varme fine sommerkvelder som ble ødelagt av hyl og skrik til vi skulle legge oss nesten hver dag i ferien. Og joda, jeg tåler lyden fra lekende barn og trenger ikke flytte langt ut i skogen. Men alt med måte. Var nesten så jeg vurderte å kjøpe en playstation, pakke den inn og legge den anonymt på trappa. Men det slapp jeg for de flyttet heldigvis. Så hvis du har normal folkeskikk og ikke lar barna dine ødelegge sommeren for naboene så er det bare å kjøre på. Men ser mange er av den oppfatningen her inne at barna SKAL skrike og holde på til stor sjenanse for naboen. Og slike folk har jeg ikke noe til overs for. Hva om vi hadde startet opp med full fest hver gang de skulle legge seg? Tror nok klagene hadde haglet da. Anonymous poster hash: 8bfaf...8a3 Jeg føler meg litt skyldig når du beskriver... Vi har en hel bråte med barn, og sammen med venner elsker de å hoppe på trampolinen hver dag hele sommeren. Vi lar dem aldri starte før 10-11 da, og klokken 21 om kvelden (senest) er det slutt på moroa. Vi bor tett. Hadde du reagert?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #41 Skrevet 10. april 2015 Hvis naboen har barn i hoppalder, så er det jo hyggelig å la nabobarna få hoppe. Hvis naboen ikke har barn, så kan jeg skjønne det hvis de ikke har lyst til å ha hopping like ved uteområdet sitt, særlig ikke mens de spiser. Jeg ville nok prøvd å finne et annet sted å sette trampolina. Anonymous poster hash: ab009...9b0
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. april 2015 #42 Skrevet 10. april 2015 Det ville jeg synes hadde vært kjempekult, ettersom mine nærmeste naboer er eldre damer på ca 75+
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #43 Skrevet 10. april 2015 kommer an på hvilke andre steder de kunne hatt den. de må jo få gjøre som de vil i egen hage, men kunne spurt pent om de kunne funnet et annet sted Anonymous poster hash: f05e5...7ac
Gjest Skrevet 10. april 2015 #44 Skrevet 10. april 2015 Har alltid bodd i tettbebygde strøk og alltid hatt trampoline. MEN...... etter kl 21.00 så har det vært stopp for lek og ALDRI har de fått lov med hoing/ hyling / skriking / hvining som stukne griser mens de har hygget seg!! Er vi foreldre som bestemmer og man bør ta hensyn til hverandre
Mammatiljens Skrevet 10. april 2015 #45 Skrevet 10. april 2015 Jeg har barn selv men har ikke mye til overs for trampoliner i tettbygde strøk. Ikke er de vakre å se på, og støyen er mye verre enn det foreldre tror. Tingen om at man "kan gjøre hva man vil i egen hage" vitner om dårlige antenner i forhold til nabofred. Jeg hadde glatt blitt grisefornærmet og sluttet å hilse på en nabo som hadde klistret en trampoline opp til uteplassen min.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #46 Skrevet 10. april 2015 Tror jeg ville plassert en vannspreder i hagen, og forklart at jeg hadde gjødsla gresset og at ingen må gå der! Altså- vannet spruter på trampolina så den må flytter Anonymous poster hash: 19622...11c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #47 Skrevet 10. april 2015 Tror jeg ville plassert en vannspreder i hagen, og forklart at jeg hadde gjødsla gresset og at ingen må gå der! Altså- vannet spruter på trampolina så den må flytter Anonymous poster hash: 19622...11c Hele sommeren? Anonymous poster hash: e9461...9cd
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #48 Skrevet 11. april 2015 Tror jeg ville plassert en vannspreder i hagen, og forklart at jeg hadde gjødsla gresset og at ingen må gå der! Altså- vannet spruter på trampolina så den må flytter Anonymous poster hash: 19622...11c Det hadde nok dessverre ikke hatt ønsket effekt siden unger syns det er stas med vannspreder under trampolina så de hadde nok ikke brydd seg om litt vann fra siden heller. Anonymous poster hash: f6b5e...096
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #49 Skrevet 11. april 2015 Tror jeg ville plassert en vannspreder i hagen, og forklart at jeg hadde gjødsla gresset og at ingen må gå der! ;)Altså- vannet spruter på trampolina så den må flytter Anonymous poster hash: 19622...11c å hoppe på en trampoline som blir dusjet av vannsprederen er 5 ganger så morsomt, og haddeblitt ledsaget av ganske sjærende gledes hvin her Anonymous poster hash: aa2e2...824
Novemberdama Skrevet 11. april 2015 #50 Skrevet 11. april 2015 Uff, så tragisk å høre på barn som har det gøy! Det er virkelig en uting! *Til min stalker, frøken detektiv: Dette innlegget er IRONI (et ord DU antagelig må google....)*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå