Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #1 Skrevet 10. april 2015 Føler meg som en elendig person, og en skikkelig kjeltring :/ Her er det som skjedde: Jeg fikk en spillkonsoll med mange spill som jeg ville bli kvitt. Siden dette er en utdatert konsoll, trodde jeg at ingen ville ha den, så jeg laget en gis bort-annonse. Men her tok jeg grundig feil. Fikk overveldende respons ,og klarte ikke å svare på alle sms-er, anrop og mail. Den første som ringte sa jeg at ok, du kan få den, men han kunne ikke hente før neste fredag, så vi ble enig om at jeg skal gi den bort til noen andre som kan hente nå. I vertfall, jeg fikk så mye respons på så kort tid, at jeg klarte ikke å gå ned i detalj på sekundet på hvem som var først ute. Jeg kontaktet Finn.no, og de sa at jeg kunne legge den ut på nytt for en symbolsk sum. Jeg gjorde dette, og fikk da mange hat-sms tilbake. Folk som kalte meg sleipt og kjeltring Nå er den solgt og hentet, men jeg føler meg som en skikkelig kjeltring Huff, så vanskelig dette finn-greiene skal være altså :/ Anonymous poster hash: 49e59...1df
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #2 Skrevet 10. april 2015 Hehe - skjønner at folk reagerte! Du får arkivere det i boka for feilvurderinger og gå videre;-) Anonymous poster hash: ed128...22f
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #3 Skrevet 10. april 2015 Føler meg som en elendig person, og en skikkelig kjeltring :/ Her er det som skjedde: Jeg fikk en spillkonsoll med mange spill som jeg ville bli kvitt. Siden dette er en utdatert konsoll, trodde jeg at ingen ville ha den, så jeg laget en gis bort-annonse. Men her tok jeg grundig feil. Fikk overveldende respons ,og klarte ikke å svare på alle sms-er, anrop og mail. Den første som ringte sa jeg at ok, du kan få den, men han kunne ikke hente før neste fredag, så vi ble enig om at jeg skal gi den bort til noen andre som kan hente nå. I vertfall, jeg fikk så mye respons på så kort tid, at jeg klarte ikke å gå ned i detalj på sekundet på hvem som var først ute. Jeg kontaktet Finn.no, og de sa at jeg kunne legge den ut på nytt for en symbolsk sum. Jeg gjorde dette, og fikk da mange hat-sms tilbake. Folk som kalte meg sleipt og kjeltring Nå er den solgt og hentet, men jeg føler meg som en skikkelig kjeltring Huff, så vanskelig dette finn-greiene skal være altså :/ Anonymous poster hash: 49e59...1df Du får bare g blanke i dem. Hva du gir bort og til hvem er din privatsak. Har opplevd ubehagelige situasjoner når jeg har gitt bort ting selv, mailer fulle av skjellsord og dritt. Hva mente de var sleip og kjeltringaktig ved å ombestemme seg? Anonymous poster hash: 2b3ad...697
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #4 Skrevet 10. april 2015 Tror jeg hadde blitt litt sur på deg jeg også, men hat-mld.... djiiizes... Du kunne jo bare tatt en av de som var tidligst ute og gitt den til ham... De andre hadde jo ikke hatt peiling, og hadde tatt d for god fisk! Anonymous poster hash: 63821...069
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #5 Skrevet 10. april 2015 Er da helt opp til deg selv om du vil gi den bort eller velge å selge den i stedet når du ser at så mange var intressert i den! Anonymous poster hash: 08f38...2e0
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #6 Skrevet 10. april 2015 Hehe - skjønner at folk reagerte! Du får arkivere det i boka for feilvurderinger og gå videre;-) Forøvrig et veldig dårlig råd du fikk av finn.no!! Anonymous poster hash: ed128...22f
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #7 Skrevet 10. april 2015 Hehe - skjønner at folk reagerte! Du får arkivere det i boka for feilvurderinger og gå videre;-) Anonymous poster hash: ed128...22f Fordi hun ikke kunne holde styr på et rush av meldigner? Ingen har krav på å få noe gratis, og man har alltid lov til å angre seg. Anonymous poster hash: 2b3ad...697
amandine Skrevet 10. april 2015 #8 Skrevet 10. april 2015 Ikke bry deg om det. Jeg ga bort en antikk salong for en tid tilbake, og ble også nedringt. Og folk er jo helt sprø, én ble sur for at jeg ikke kunne kjøre salongen til ham,én var helt sikker på at han var først ute for han ringte kl 4 om natta. Han.Ble driter fordi jeg valgte å gi den til en person jeg likte. Jeg må jo bare le!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #9 Skrevet 10. april 2015 Du kunne jo bare sjekket klokkeslett på første sms, første telefon og første mail. Og var det umulig å finne ut av kunne du tatt en loddtrekning blant de første (de ville jo uansett ikke kunne vite hvem som var først) Uansett velger du jo fritt hvordan du vil gjøre det så lenge du ikke har inngått noen bindende avtale, så du har ikke gjort noe direkte galt. Og alle dom skjeller deg ut hadde jo ikke fått tilslaget uansett. Generelt legger jeg heller ut noe til salgs for en symbolsk sum da jeg opplever at "gi bort"-tjenesten blir veldig useriøs. Massevis av henvendelser og mange som ikke dukker opp likevel for henting da det ikke er så nøye når det er gratis. Blir veldig mye irriterende administrasjon:-) Anonymous poster hash: b285f...e1a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #10 Skrevet 10. april 2015 Du er i din fulle rett til å angre deg, selge isteden for å gi bort osv. Folk har seriøse problemer når de sender hat-sms pga sånt. Har selv solgt ting på finn og noen er utrolig frekke. Skal ha det nesten gratis men kreve at jeg skal betale frakt sluk at en taper på det. Og folk på fb som vil ha arveklær, men når en kommer i prat med dem må det jammen leveres også. Anonymous poster hash: 28db3...fd0
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #11 Skrevet 10. april 2015 Du kunne jo bare sjekket klokkeslett på første sms, første telefon og første mail. Og var det umulig å finne ut av kunne du tatt en loddtrekning blant de første (de ville jo uansett ikke kunne vite hvem som var først) Uansett velger du jo fritt hvordan du vil gjøre det så lenge du ikke har inngått noen bindende avtale, så du har ikke gjort noe direkte galt. Og alle dom skjeller deg ut hadde jo ikke fått tilslaget uansett. Generelt legger jeg heller ut noe til salgs for en symbolsk sum da jeg opplever at "gi bort"-tjenesten blir veldig useriøs. Massevis av henvendelser og mange som ikke dukker opp likevel for henting da det ikke er så nøye når det er gratis. Blir veldig mye irriterende administrasjon:-) Anonymous poster hash: b285f...e1a Folk er ikke mer seriøse når de skal kjøpe noe! Har opplevd flere ganger at jeg har dratt til sentrum som er 30 minutter med bil,kun for å gjøre levering lettere for kjøperen også dukker ikke hun/han opp. Anonymous poster hash: 08f38...2e0
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #12 Skrevet 10. april 2015 Du bestemmer deg for å selge den fordi du ikke klarer holde styr på hvem som kontaktet deg først? Logisk! Anonymous poster hash: e1f13...c67
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #13 Skrevet 10. april 2015 Du bestemmer deg for å selge den fordi du ikke klarer holde styr på hvem som kontaktet deg først? Logisk! Anonymous poster hash: e1f13...c67 Ja, det er logisk, ettersom den første som meldte seg ikke kunne hente på lang tid. Lettere å få til ordentlige avtaler når man selger. Anonymous poster hash: 2b3ad...697
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #14 Skrevet 10. april 2015 Du kunne jo bare sjekket klokkeslett på første sms, første telefon og første mail. Og var det umulig å finne ut av kunne du tatt en loddtrekning blant de første (de ville jo uansett ikke kunne vite hvem som var først) Uansett velger du jo fritt hvordan du vil gjøre det så lenge du ikke har inngått noen bindende avtale, så du har ikke gjort noe direkte galt. Og alle dom skjeller deg ut hadde jo ikke fått tilslaget uansett. Generelt legger jeg heller ut noe til salgs for en symbolsk sum da jeg opplever at "gi bort"-tjenesten blir veldig useriøs. Massevis av henvendelser og mange som ikke dukker opp likevel for henting da det ikke er så nøye når det er gratis. Blir veldig mye irriterende administrasjon:-) Anonymous poster hash: b285f...e1a Folk er ikke mer seriøse når de skal kjøpe noe!Har opplevd flere ganger at jeg har dratt til sentrum som er 30 minutter med bil,kun for å gjøre levering lettere for kjøperen også dukker ikke hun/han opp. Anonymous poster hash: 08f38...2e0 Jeg tror absolutt at det er mange tullinger som kjøper også, men mitt klare inntrykk etter 11 år med salg og gi bort på finn er at salg genererer mindre kaos, mindre administrasjon og mindre useriøse henvendelser. Anonymous poster hash: b285f...e1a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #15 Skrevet 10. april 2015 Du ga den bort. Til deg selv. Hi hi. Ikke bra, men ikke bry deg om surpompene. Ingen menneskerett å få noe. Anonymous poster hash: bfc46...e1b
uanonym Skrevet 10. april 2015 #16 Skrevet 10. april 2015 Jeg gir aldri bort ting på finn mer. Og det er fordi jeg blir rent ned med meldinger fra storforlangende folk som blir sure om de ikke får tingen, eller jeg svarer for seint!
Frida_22 Skrevet 10. april 2015 #17 Skrevet 10. april 2015 Vi flyttet i fjor sommer, og jeg solgte og ga bort endel ting på finn.no må si at det å selge var mye mer hassel enn å gi bort. De skulle prute, komme å se på, tenke litt, måle, ombestemme seg osv osv. Når jeg ga bort ting, så oppga jeg ikke telefon, men kun melding via finn. Og at tingen måtte hentes. Null stress og jeg kunne selv velge hvem jeg ga til av de som sendte Mail (valgte se som kunne hente raskest), og deaktiverte annonsen og svarte de andre kort når jeg hadde avtalt med den som fikk tingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå