Gå til innhold

Hvordan få smarte barn da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan sørge for at barna blir skoleflinke? Jeg klarte aldri å følge med i timene, satt i timesvis og surret og slet med leksene, er tunglært og glemmer fort. Har ikke fullført videregående og har i voksen alder fått diagnosen ADD. Føler det aldri blir noe av meg og at jeg er totalt mislykket! Jeg ønsker mine barn et helt annet liv enn det jeg har.

Anonymous poster hash: 4a4b4...06b

Fortsetter under...

Skrevet

Har du ADD og lærevansker pga det er det jo ikke oppdragelsen det skorter på, du kan ikke noe for at du har de konsentrasjonsvanskene.

Jeg har skoleflinke barn og jeg tror det er en kombinasjon av to ting. Ene er gener, både jeg og mannen var skoleflinke. Vi fikk begge gode karakterer uten store anstrengelser.

Andre er å ha det gøy med læring fra barna er små. Bygge opp under den naturlige nysgjerrigheten de har, undre på ting sammen med dem, la det være gøy og spennende å finne ut av ting.

Mine på 5 og 11 er veldig kvikke, filosofiske og undrende. Begge elsker faktabøker og faktaprogram på tv, begge knakk lesekoden et års tid før skolestart. Jeg tror det er fordi vi voksne har det gøy og hyggelig sammen med barna rundt disse tingene.

Det er mye læring i å leke med en globus...

Anonymous poster hash: 5d85e...093

Skrevet

Jeg har ingen tro på at jeg har unormalt smarte barn,men alle 4 er skoleflinke. Jeg tror det kommer av at vi har hatt gode rutiner på lekser fra dag 1. Jeg er den mest teoretiske og pappaen den mest samfunnsinteresserte. Jeg har sittet sammen med barna når de har gjort lekser de første 3-4 årene og pappaen har diskutert samfunnsspørsmål og norsk historie med barna når de ble større. Jeg har stor tro på at foreldrenes tilstedeværelse har altså si for skoleflinke barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...