Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 På søndag skal småen i kirken å få 4 års boken etter far sitt ønske. Selv går jeg aldri i kirken omtrent så er så usikker på hva jeg skal ha på han? En fin bukse og en fin skjorte? Eller hva er vanlig å kle på en gutt på 3.5 i kirken? Å hvilke klær går dere voksne med? Anonymous poster hash: cf319...02e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #2 Skrevet 9. april 2015 Pen dongeribukse og skjorte er ok for denne type gudstjeneste. Anonymous poster hash: a290d...931
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #3 Skrevet 9. april 2015 Pen dongeribukse og skjorte er ok for denne type gudstjeneste. Anonymous poster hash: a290d...931 Og det gjelder for både liten og stor. Og med pen mener jeg en hel, ren og ikke utvasket dongeribukse. Ikke store glorete logoer på f.eks. jakka, heller, men noe ensfarget og diskret. Anonymous poster hash: 1b1d8...2a2
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #4 Skrevet 9. april 2015 Pen dongeribukse og skjorte er ok for denne type gudstjeneste. Anonymous poster hash: a290d...931 Og det gjelder for både liten og stor. Og med pen mener jeg en hel, ren og ikke utvasket dongeribukse. Ikke store glorete logoer på f.eks. jakka, heller, men noe ensfarget og diskret. Anonymous poster hash: 1b1d8...2a2 Enig Anonymous poster hash: a290d...931
me_87 Skrevet 9. april 2015 #5 Skrevet 9. april 2015 Hadde nok tatt på han en skjorte og en vanlig bukse bukse. Selv hadde jeg nok gått med en enkel kjole.
Superdolly Skrevet 9. april 2015 #6 Skrevet 9. april 2015 Sist jeg var i kirken hadde jeg på meg en ren dongeribukse og en ren genser, helt vanlig gensef. Utenpå hadde jeg min vanlige vinterjakke, men den tok jeg av meg da jeg kom inn. Ville kledd et barn i hele, rene vanlige klær.
SuperFries Skrevet 9. april 2015 #7 Skrevet 9. april 2015 Kirken har ikke kleskode. Takk og lov. Noen pynter seg, andre ikke. Gjør det som passer deg og ditt barn. Ingen vil tenke noe over det, så lenge du ikke kommer i skitne og hullete klær.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #8 Skrevet 9. april 2015 I vår kirke er det dåp hver søndag. Så folk stiller i alt fra bunad til helt vanlige klær. Folk hadde nok stusset om folk utenom dåpsfølget stilte i bunad, men ellers er det temmelig fritt fram. Anonymous poster hash: c3096...96e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #9 Skrevet 9. april 2015 Tror jeg skal gå med denne kjolen: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57006732 Nydelig farge på den! Anonymous poster hash: cf319...02e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #10 Skrevet 9. april 2015 Tror jeg skal gå med denne kjolen: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57006732 Nydelig farge på den! Anonymous poster hash: cf319...02e Jeg tror ikke jeg ville vist meg i kirken i den der. Men meg om det. Anonymous poster hash: 785aa...0aa
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #11 Skrevet 9. april 2015 Jeg er så lav at kjolen blir lengre på meg enn på hun på bildet Hvis det var lengden du tenkte på da Anonymous poster hash: cf319...02e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #12 Skrevet 9. april 2015 Jeg er så lav at kjolen blir lengre på meg enn på hun på bildet Hvis det var lengden du tenkte på da Anonymous poster hash: cf319...02e Synes det var litt mye utringning (kan jo så klart ha noe under). Men uansett en veldig fin kjole. Anonymous poster hash: 785aa...0aa
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #13 Skrevet 9. april 2015 Jeg er så lav at kjolen blir lengre på meg enn på hun på bildet Hvis det var lengden du tenkte på da Anonymous poster hash: cf319...02e Synes det var litt mye utringning (kan jo så klart ha noe under). Men uansett en veldig fin kjole. Anonymous poster hash: 785aa...0aa Enig ang. utringningen. Den er ikke passende i en kirke. Man kler seg litt anstendig og dekker seg litt til... Anonymous poster hash: f22f7...8d1
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #14 Skrevet 10. april 2015 Jeg sitter i menighetsrådet og er derfor en del i kirka som kirkevert og tekstleser. Hos oss er det absolutt ingen kleskode, men jeg tror nok du vil skli mer inn i mengden med ei pen bukse og en vanlig genser/topp enn med den kjolen der. Når unga er med i kirka har de på seg helt vanlige, rene og pene klær. Når det har vært utdeling av bøker å sånt har jeg hatt på den samme type klær som de bruker når de drar i bursdag. Bukse og skjorte. Anonymous poster hash: ea02b...e6b
Pils Skrevet 26. mars 2022 #15 Skrevet 26. mars 2022 Korte kjoler er ikke et problem så lenge man ikke har for trange og utfordrende og alt for mye utringet kjole da... Står jo at de enkle korte kjolene er en fordel for kvinnen til og med... Denne teksten er fra da det var moderne i ute verden på utsiden menigheten å ha kjoler som subbet i bakken. Veldig upraktisk det ja... KLÆRNES INNFLYTELSE Vi har ikke noe imot nette klær. Vi skal ikke forakte eller fordømme en korrekt smak. Dersom vi lever i overensstem-melse med vår tro, vil vi være så enkle i vår klesdrakt og så ivrige etter å gjøre gode gjerninger at vi blir omtalt som noen merkelige mennesker. Men når vi mister smaken for orden og netthet når det gjelder våre klær, går vi i virkeligheten bort fra sannheten, for sannheten fornedrer aldri, bare opphøyer. Når de troende ikke bryr seg om hvordan de går kledd og har en grov og rå oppførsel, skader de sannheten ved sin innflytelse. «For et skuespill er vi blitt for verden», sier apostelen, «både for engler og for mennesker.» Hele himmelen legger merke til den daglige innflytelsen som de som bekjenner seg til å være Kristi etterfølgere, utøver på verden. . . . UD 303.1 En fornuftig kvinne som bruker enkle klær, vil ta seg ut til sin egen fordel. Vi bedømmer en persons karakter etter de klærne vedkommende går med. En beskjeden, gudfryktig kvinne vil kle seg beskjedent. En foredlet smak og et kultivert sinn vil åpenbare seg gjennom valget av enkle og passende klær. De unge kvinnene som river seg løs fra motens slaveri, vil være en pryd for samfunnet. Den kvinnen som er enkel og fordringsløs i sine klær og i sin oppførsel, viser at hun forstår at en sann kvinne kjennetegnes ved sin moralske verdi. Hvor sjarmerende og tiltrekkende er ikke en enkel klesdrakt, som i skjønnhet kan sammenlignes med markens blomster. — Review and Herald, 17. november 1904.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #16 Skrevet 26. mars 2022 Jeg tipper at hi har fikset antrekket nå. Anonymkode: e3ca0...2d5
Pils Skrevet 26. mars 2022 #17 Skrevet 26. mars 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Jeg tipper at hi har fikset antrekket nå. Anonymkode: e3ca0...2d5 Ment på kjennerelt grunnlag denne enkelt episoden til ts er jo flere år siden...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #18 Skrevet 26. mars 2022 Som jeg forstår det så vil en gud ikke akseptere noen slitte gamle klær. En må bevise at en er verdig å tilbe guden ved å ha på seg de fineste og dyreste klærne en har. De som ikke er fint nok kledd får ikke slippe inn i kirken for å tilbe guden deres. Anonymkode: 7447f...0a4
Pils Skrevet 26. mars 2022 #19 Skrevet 26. mars 2022 (endret) Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Som jeg forstår det så vil en gud ikke akseptere noen slitte gamle klær. En må bevise at en er verdig å tilbe guden ved å ha på seg de fineste og dyreste klærne en har. De som ikke er fint nok kledd får ikke slippe inn i kirken for å tilbe guden deres. Anonymkode: 7447f...0a4 Feil. I hvertfall feil tolking .. kan komme som man er, trenger ikke noe dyre greier.... Er ingen fast kleskode blir ikke hvid ut om kommer i joggebukse heller... Endret 26. mars 2022 av Pils
Pils Skrevet 26. mars 2022 #20 Skrevet 26. mars 2022 SuperFries skrev (På 4/9/2015 den 20.12): Kirken har ikke kleskode. Takk og lov. Noen pynter seg, andre ikke. Gjør det som passer deg og ditt barn. Ingen vil tenke noe over det, så lenge du ikke kommer i skitne og hullete klær. Heldigvis er det slik i Adventistkirken også bare og komme slik du er der 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå