Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 Er bare sjeleglad den j@@vla babytida er over! Lille fylte 1 Är for noen dager siden. Merkbaert er hun blitt mye blidere og skjÞnner mer.  Vi kan til og med trille ball til henne og hun triller den tilbake. VÄkner heller ikke like mye om natta. En del sutring pÄ dagtid enda, sÄ barnehage til hÞsten blir nok bra for henne. Trilleturer, nattevÄk, barseltreff, blablabla - alt skal liksom vÊre sÄ "koselig". Gleder meg til hun er 2 Är og er mobil. Har det helt ok hjemme med henne og gjÞr sÄnne "babyaktiviteter" med henne fordi det liksom er forventet av meg som mor. Kolikk, mye grÄting og konstante sykdomsperioder har det vÊrt dette Äret. Treig i utviklinga. SÄ om jeg nÞt babytid? Nei, ingen av gangene.. Anonymous poster hash: e2ac0...030
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #2 Skrevet 9. april 2015 Amen! Â Anonymous poster hash: 8775e...1c8
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #3 Skrevet 9. april 2015 Ah, du er en sÄnn kul 2015 mamma du som haaaaaaaaaater Ä vÊre i permisjon. Hvorfor gir dere ikke bare permisjonen til far hvis det er sÄ jÊvelig?? Tror ikke pÄ dere, det er nok mest for Ä tÞffe seg litt  Anonymous poster hash: 42b04...380
Gjest Skrevet 9. april 2015 #4 Skrevet 9. april 2015 Har sagt der med alle fire ungene mine....tenk Ä fÄ de ferie som 2 Äringer. Det hadde vÊrt tingen. Ikke alle er glad i den babytiden. ...!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #5 Skrevet 9. april 2015 Tja, han var student da vettu. Ikke krav pÄ noe da! Helt Êrlig aldri likt permisjon. Glad i barnet selvsagt. Neste gang om det blir en neste gang, skal jeg gi fra meg fellesperioden til far.  Anonymous poster hash: e2ac0...030
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #6 Skrevet 9. april 2015 Ah, du er en sÄnn kul 2015 mamma du som haaaaaaaaaater Ä vÊre i permisjon. Hvorfor gir dere ikke bare permisjonen til far hvis det er sÄ jÊvelig?? Tror ikke pÄ dere, det er nok mest for Ä tÞffe seg litt  Anonymous poster hash: 42b04...380  Jeg var babymamma i 1999 og 2005. Om jeg ikke haaaatet Ä vÊre i permisjon, sÄ var det hundre ganger mer slit enn kos. Minimalt med sÞvn i mÄned etter mÄned, aldri en fÞlelse av Ä ha overskudd til noe som helst. Ikke frihet til sÄ mye som gÄ pÄ do alene. FÞlte meg bundet og mislykket. Det var selvsagt gyldne Þyeblikk med babyen, men jent over er det ikke en tid jeg husker med glede.  Anonymous poster hash: b90bf...4cb
Ladybird2014 Skrevet 9. april 2015 #7 Skrevet 9. april 2015 Eg veit kva du meinar! Var pyton her og, fram til ca 6 mnd.-alder. Men eg ser ikkje korleis Ä gi frÄ seg fellesperioden til far skulle vere til hjelp for min del. Eg var sliten, avmagra og trÞytt, jobb hadde teke knekken pÄ meg. No nyt eg at babytida er over. Ikkje alle babyar sÞv, et og pludrar....
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #8 Skrevet 9. april 2015 Har en 8 uker gammel baby og det er fÞrst de to siste ukene at jeg har fÞlt glede! FÞrste 6 ukene var pyton, men nÄ er det faktisk bare FANTASTISK!  Hatet permisjonstida med fÞrste baby, men nÄ er det sÄ godt :-)  Anonymous poster hash: 7c881...f82
the amazing spidermamma Skrevet 9. april 2015 #9 Skrevet 9. april 2015 Synes det var vanskelig Ä kose meg med fÞrstemann, sÄ mye usikkerhet, lite sÞvn, magevondt, ammetrÞbbel.  Med nr 2, derimot, gikk det meste som en lek da den fÞrste kaostida (de fÞrste Ätte ukene) var over. Han var bare blid og fornÞyd hele tida. (han har riktignok tatt det igjen nÄ, med en heftig trassalder)
Gjest SekretÞsa Skrevet 9. april 2015 #10 Skrevet 9. april 2015 FÞrstemann gikk det ikke ann Ä kose seg med. Bare hyl og skrik hele fÞrste Äret. Andremann sÄ jeg knapt, han bare sov. Tredjemann var mye likt som fÞrste, med unntak av at jeg nÄ hadde 2 fra fÞr og en mann som aldri er hjemme. NÄ er han snart 2, ting er fortsatt slitsomt, og jeg ser sÄ frem til han fÄr sprÄket i orden! DA skal vi kose oss da!
Elsker livet Skrevet 9. april 2015 #11 Skrevet 9. april 2015 For meg sĂ„ har kosemosefĂžlelsen variert alt etter hvor krevende babyen har vĂŠrt, og hvor mye sĂžvn jeg fikk. Med en kolikkbaby og et sĂžsken pĂ„ under 2 Ă„r var det heller ikke sĂ„ mange muligheter til Ă„ nyte babytida her. Men sĂ„ har jeg hatt de som har sovet om natta, (bare spist og sovnet igjen), og vĂŠrt lite krevende pĂ„ dagtid. Da kan vi snakke om Ă„ nyte babytida.Â
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #12 Skrevet 9. april 2015 Jeg nÞt heller ikke, ungen skrek og sov ikke de fÞrste to Ärene....  Anonymous poster hash: da167...d13
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #13 Skrevet 9. april 2015 Permisjon med eldstemann var magisk. Neste var forferdelig da hun grÄt hele dÞgnet, var forsinket i utviklingen, ikke spiste noen ting og ingen ville hÞre pÄ meg. Kommer litt an pÄ hva slags lynne barnet har om man koser seg i permisjon eller ikke.  Anonymous poster hash: 2fcb7...bfc
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #14 Skrevet 9. april 2015 Ah, du er en sÄnn kul 2015 mamma du som haaaaaaaaaater Ä vÊre i permisjon. Hvorfor gir dere ikke bare permisjonen til far hvis det er sÄ jÊvelig?? Tror ikke pÄ dere, det er nok mest for Ä tÞffe seg litt  Anonymous poster hash: 42b04...380 Jeg var babymamma for henholdsvis 12, 10, 7 og 5 Är siden, og jeg var like sjeleglad hver gang de omsider bikket Äret, og enda gladere da de bikket 3-4 Är. Og pappaen hadde faktisk permisjonen med to av barna!  Det er rett og slett ikke alle som liker babyer og smÄbarnstid, men som elsker Ä ha stÞrre barn. Jeg er slik. Jeg har elsket barna mine fra fÞr de ble fÞdt og tatt meg av dem pÄ en god mÄte, men jeg har ikke kost meg noe videre da de var babyer.  Anonymous poster hash: 7e0dc...7a9
Honningmelon Skrevet 9. april 2015 #15 Skrevet 9. april 2015 Jeg har tre barn og kunne gjerne fÄtt en til. Hvis jeg hadde fÄtt en ferdig 2-Äring. Babytida er pyton. Derfor blir det ikke flere barn pÄ meg.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #16 Skrevet 9. april 2015 Jeg er fort en av de som sier det đ prĂžver Ă„ ta meg selv i det, men det glipper av og til. Har to barn, sovebarn, og rolige som gull. Sovet 12 timers netter sammenhengende fra hhv 3 og 5 mnd alder. Men vet jo at ikke alle har det likt, sĂ„ nok en gang skal jeg skjerpe meg  Anonymous poster hash: 05197...840
Blafrende Hengejurâ„â08â13? Skrevet 9. april 2015 #17 Skrevet 9. april 2015 Med eldste var det pyton. Dobbeltsidig klumpfot, masse ammetrĂžbbel og masse skrik. Sykehus hver uke, smerter, operasjoner, hei og hĂ„!!  Med yngste var det rot de fĂžrste 3 ukene, sĂ„ var det plankekjĂžring. Han spiste, sov og smilte. Han er tidlig ute med alt, fĂ„r masse skryt og han er sĂ„ snill som dagen er lang. Var oppriktig nedstemt og trist nĂ„r far skulle overta!  SĂ„ det kommer an pĂ„ ungen. Skal ikke ha flere, men skulle det skje hĂ„per jeg der blir av samme kaliber som lillebror!!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #18 Skrevet 9. april 2015 Jeg tror det er bra noen sier det hĂžyt! Sikkert en "ulovlig" fĂžlelse, som mange skammer seg over. Spesielt hvis alle andre gir uttrykk for (gjennom sosiale media) hvor perfekt og harmonisk det er. Â Â Anonymous poster hash: a6918...157
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #19 Skrevet 9. april 2015 Jeg tror det er viktig Ä kunne nyte den litt, nyte de smÄ Þyeblikkene og det som faktisk var kos. Viktig Ä sette pris pÄ de smÄ Þyeblikkene og.    Jeg hadde en jÊvlig babytid med fÞrste. Forbundet med usikkerhet, syk nyfÞdt, inn og ut av sykehus, masse kontroller, magevondt, lÄsninger, skrik og hyl. De fÞrste 3mnd gikk i ett, samtidig sÄ hadde vi vÄre kosestunder, og det er de jeg sitter Ä tenker tilbake pÄ og husker med glede.. (sikkert de Þyeblikkene som gjorde at det faktisk ble sÞsken i hus) Der og da sÄ nÞyt jeg faktisk babytiden litt, selv om jeg Þnsket meg langt bort dagen etterpÄ.. Det mÄ ikke vÊre enten eller. Man kan nyte den, og Þnske at ungen skal bli stor samtidig! Anonymous poster hash: 31cc4...41b
Mrs. Kaizer Skrevet 9. april 2015 #20 Skrevet 9. april 2015 Jeg storkoste meg i babytiden jeg og skulle Ăžnske den varte minst 1 Ă„r til. NĂ„ har jeg hatt 4 "enkle" babyer da, som har sovet og spist pĂ„ bestillingđ Selv da minsta var nyfĂždt og storebror pĂ„ 18 mnd ikke hadde barnehageplass, koste jeg megâș Travelt ja, men mest kos. Kunnne gjerne hatt baby igjen, hvis jeg kunne levert den fra meg igjen nĂ„r den bikka Ă„ret..
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #21 Skrevet 9. april 2015 Alt kommer an pÄ innstillingen. Om man har bestemt seg for at det er jÊvlig sÄ blir det jo det. Om man innstiller seg pÄ at joda, det blir mange ganger Ä vÄkne om natten, men jeg skal sÞrge for Ä sove jevnt hele dÞgnet igjennom, jeg prioriterer sÞvn fremfor kafeturer og trening nÄ i begynnelsen. Jeg skal ikke stresse opp meg selv eller babyen for da blir alt verre. Babyen sover uansett mye og ligger ellers mye i lÞpet av dÞgnet, man skal ikke gÄ Ä hemse pÄ babyen uansett sÄ hvorfor ikke fÄ inn noen powernaps her og der. I helgene er pappa hjemme, da kan man virkelig vÊre dronninga av senga. Slapp av, ikke stress med alt annet, vÊr i bobla. Anonymous poster hash: a329c...351
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #22 Skrevet 9. april 2015 Jeg nyter babytiden. Og syntes de vokser sÄ altfor fort! Kunne Þnske tiden kunne stoppes en periode , sÄ de kunne vÊrt liten en stund til <3  Anonymous poster hash: 91b88...54c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #23 Skrevet 10. april 2015 Alt kommer an pÄ innstillingen. Om man har bestemt seg for at det er jÊvlig sÄ blir det jo det. Om man innstiller seg pÄ at joda, det blir mange ganger Ä vÄkne om natten, men jeg skal sÞrge for Ä sove jevnt hele dÞgnet igjennom, jeg prioriterer sÞvn fremfor kafeturer og trening nÄ i begynnelsen. Jeg skal ikke stresse opp meg selv eller babyen for da blir alt verre. Babyen sover uansett mye og ligger ellers mye i lÞpet av dÞgnet, man skal ikke gÄ Ä hemse pÄ babyen uansett sÄ hvorfor ikke fÄ inn noen powernaps her og der. I helgene er pappa hjemme, da kan man virkelig vÊre dronninga av senga. Slapp av, ikke stress med alt annet, vÊr i bobla. Anonymous poster hash: a329c...351 Jeg er delvis enig. Innstilling har mye Ä si.  Men forskjellige personlighetstyper trives med forskjellige faser i oppveksten. Jeg er ikke en baby/toddler person i det hele tatt, ser ikke sjarmen i den alderen og trives ikke med utfordringene. Fra 4 Är derimot stbes jeg det blir kjempe spennende. Jeg vet om mange slm har det motsatt, de liker Ä kose med babyen (jeg finnes ikke kosete), de sybes det er sÞtt Ä se pÄ 2-Äringen som leker (jeg synes det er brÄkete).  Og til slutt er babyer/toddlers forskjellige. Noen er rolig og snille, noen har kolikk, noen sover ikke, noen grÄter masse, noen er viljesterke. VÄr var ganske grei som spedbarn, men ble mobil veldig tidlig og var meget viljesterk og egenrÄdig; det ble en heller dÄrlig kombinasjon sammen med min personlighet.  Alt i alt, om jeg mÄ velge foretrekker jeg trassalderen fremfor babytiden, men aller helst skulle jeg adoptert en 3-Äring som barn nr 2. Dessverre vil ikke mannen, jeg mÄ derfor ta sjansen pÄ Ä fÄ en ny utgave av lille Hitler. Heldigvis vet jeg at det gÄr seg til til slutt, men de fÞrste Ärene fÞles som en evighet...  Anonymous poster hash: b5442...f3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ