Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 Har ped fra før og tenker søke lærerjobber. Tror dere det er lett å få jobb som norsklærer? Bor i en stor by. Jeg kan også undervise i et fag til. Studiet går over to år og er nettbasert. Tenker å søke jobber underveis også, mulig at jeg kan få jobb i grunnskolen selv om studiet ikke er fullført. Anonymous poster hash: 4837f...655
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #2 Skrevet 9. april 2015 Holder det at du har pedagogisk bakgrunn fra før? Trodde alle måtte gjennomføre PPU. Norsklærere søkes det mange av. Har fire venninner som har fullført lektorutdanningen, master i nordisk, og alle har fått jobb med en gang. Anonymous poster hash: 0befd...91f
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #3 Skrevet 9. april 2015 Må ha PPU ja.. Anonymous poster hash: ba4d9...6a6
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #4 Skrevet 9. april 2015 Må ha PPU ja.. Anonymous poster hash: ba4d9...6a6 Må du det om du har lærerutdanning fra før? Har faglærerutdanning fra en annen skole, treårig hvorav pedagogiske fag er 1/3. Anonymous poster hash: 4837f...655
Gjest Antarctica Skrevet 9. april 2015 #5 Skrevet 9. april 2015 Må ha PPU ja..Anonymous poster hash: ba4d9...6a6 Må du det om du har lærerutdanning fra før? Har faglærerutdanning fra en annen skole, treårig hvorav pedagogiske fag er 1/3. Anonymous poster hash: 4837f...655 Da trenger du ikke PPU i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #6 Skrevet 10. april 2015 Må ha PPU ja..Anonymous poster hash: ba4d9...6a6 Må du det om du har lærerutdanning fra før? Har faglærerutdanning fra en annen skole, treårig hvorav pedagogiske fag er 1/3. Anonymous poster hash: 4837f...655 Da trenger du ikke PPU i tillegg. Nei det var det jeg mente. Men hva tror du om utsiktene til å få jobb med et årsstudium, det er jo ikke som å være lektor i norsk som noen over her nevnte. Vil det holde til å få jobb på videregående? Takk for svar! Anonymous poster hash: 4837f...655
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #7 Skrevet 10. april 2015 Må ha PPU ja..Anonymous poster hash: ba4d9...6a6 Må du det om du har lærerutdanning fra før? Har faglærerutdanning fra en annen skole, treårig hvorav pedagogiske fag er 1/3. Anonymous poster hash: 4837f...655 Da trenger du ikke PPU i tillegg. Nei det var det jeg mente.Men hva tror du om utsiktene til å få jobb med et årsstudium, det er jo ikke som å være lektor i norsk som noen over her nevnte. Vil det holde til å få jobb på videregående? Takk for svar! Anonymous poster hash: 4837f...655 Det ansettes vel mest lektorer på videregående? Jeg håper ikke noen med kun 60 studiepoeng i nordisk ansettes for å undervise i norsk på vgs. Anonymous poster hash: 0befd...91f
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #8 Skrevet 10. april 2015 Det er mange med 60 stp nordisk som underviser i vgs - men de fleste får ikke undervise 3. klasse på studieforberedende, i hvert fall ikke før de har noen års erfaring. Å undervise i norsk på yrkesfag krever ikke nødvendigvis en master i norsk, det er helt andre kvalifikasjoner som er nødvendig. Nivået er ofte lavere enn i ungdomsskolen, og mye mer sprikende. Har du faglærerutdanning i et fag er det alltid positivt å ha muligheten til å ta et par-tre klasser i norsk ved siden av. Skal du velge ett ekstra fag for å få innpass er norsk det beste. Anonymous poster hash: f639f...144
Gjest Antarctica Skrevet 10. april 2015 #9 Skrevet 10. april 2015 Må ha PPU ja..Anonymous poster hash: ba4d9...6a6 Må du det om du har lærerutdanning fra før? Har faglærerutdanning fra en annen skole, treårig hvorav pedagogiske fag er 1/3. Anonymous poster hash: 4837f...655 Da trenger du ikke PPU i tillegg.Nei det var det jeg mente.Men hva tror du om utsiktene til å få jobb med et årsstudium, det er jo ikke som å være lektor i norsk som noen over her nevnte. Vil det holde til å få jobb på videregående? Takk for svar!Anonymous poster hash: 4837f...655 Det ansettes vel mest lektorer på videregående? Jeg håper ikke noen med kun 60 studiepoeng i nordisk ansettes for å undervise i norsk på vgs.Anonymous poster hash: 0befd...91f Hvis du har lærerskole er du kvalifisert til å undervise i grunnskole OG videregående skole. Og selv om man er lektor: mange av de fagene man underviser i er ikke de samme som man har hovedfag/master i. Jeg har mellomfag i et språk og underviser i det, og gjorde det allerede etter grunnfaget (60 stp). Det er helt vanlig. Årsenheten/grunnfaget i nordisk er et STORT fag. Da jeg gikk på universitetet var det ca 10.000 sider pensum. Vet ikke om det er endra, men det er ikke noen tur i parken, akkurat!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #10 Skrevet 10. april 2015 Må ha PPU ja..Anonymous poster hash: ba4d9...6a6 Må du det om du har lærerutdanning fra før? Har faglærerutdanning fra en annen skole, treårig hvorav pedagogiske fag er 1/3. Anonymous poster hash: 4837f...655 Da trenger du ikke PPU i tillegg.Nei det var det jeg mente.Men hva tror du om utsiktene til å få jobb med et årsstudium, det er jo ikke som å være lektor i norsk som noen over her nevnte. Vil det holde til å få jobb på videregående? Takk for svar! Anonymous poster hash: 4837f...655 Det ansettes vel mest lektorer på videregående? Jeg håper ikke noen med kun 60 studiepoeng i nordisk ansettes for å undervise i norsk på vgs. Anonymous poster hash: 0befd...91f Jeg har master i nordisk, og vet du hva? Av kunnskaper er det kun det jeg har hatt på årsstudium som har vært aktuelt å videreformidle. Alt annet er altfor avansert på vgs. Anonymous poster hash: 1820e...2f3
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #11 Skrevet 10. april 2015 Må ha PPU ja..Anonymous poster hash: ba4d9...6a6 Må du det om du har lærerutdanning fra før? Har faglærerutdanning fra en annen skole, treårig hvorav pedagogiske fag er 1/3. Anonymous poster hash: 4837f...655 Da trenger du ikke PPU i tillegg.Nei det var det jeg mente.Men hva tror du om utsiktene til å få jobb med et årsstudium, det er jo ikke som å være lektor i norsk som noen over her nevnte. Vil det holde til å få jobb på videregående? Takk for svar!Anonymous poster hash: 4837f...655 Det ansettes vel mest lektorer på videregående? Jeg håper ikke noen med kun 60 studiepoeng i nordisk ansettes for å undervise i norsk på vgs.Anonymous poster hash: 0befd...91f Hvis du har lærerskole er du kvalifisert til å undervise i grunnskole OG videregående skole. Og selv om man er lektor: mange av de fagene man underviser i er ikke de samme som man har hovedfag/master i. Jeg har mellomfag i et språk og underviser i det, og gjorde det allerede etter grunnfaget (60 stp). Det er helt vanlig. Årsenheten/grunnfaget i nordisk er et STORT fag. Da jeg gikk på universitetet var det ca 10.000 sider pensum. Vet ikke om det er endra, men det er ikke noen tur i parken, akkurat! Pensum er stort, men det er en del skjønnlitteratur. Mye jobb, men helt overkommelig, særlig dersom man er litt rutinert student fra før. Anonymous poster hash: 1820e...2f3
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #12 Skrevet 10. april 2015 Må ha PPU ja..Anonymous poster hash: ba4d9...6a6 Må du det om du har lærerutdanning fra før? Har faglærerutdanning fra en annen skole, treårig hvorav pedagogiske fag er 1/3. Anonymous poster hash: 4837f...655 Da trenger du ikke PPU i tillegg.Nei det var det jeg mente.Men hva tror du om utsiktene til å få jobb med et årsstudium, det er jo ikke som å være lektor i norsk som noen over her nevnte. Vil det holde til å få jobb på videregående? Takk for svar! Anonymous poster hash: 4837f...655 Det ansettes vel mest lektorer på videregående? Jeg håper ikke noen med kun 60 studiepoeng i nordisk ansettes for å undervise i norsk på vgs. Anonymous poster hash: 0befd...91f Jeg har master i nordisk, og vet du hva? Av kunnskaper er det kun det jeg har hatt på årsstudium som har vært aktuelt å videreformidle. Alt annet er altfor avansert på vgs. Anonymous poster hash: 1820e...2f3 Enig med siste taler! Det er begrenset hva vi får fordypet oss i på vgs. Vi haster igjennom pensum, og det blir harelabb-metoden på altfor mye. Jeg er ikke lektor i norsk/nordisk, og har ikke særlig bruk for å være det, heller, ikke på st og ikke på y-fag. Anonymous poster hash: db737...573
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #13 Skrevet 10. april 2015 Må ha PPU ja..Anonymous poster hash: ba4d9...6a6 Må du det om du har lærerutdanning fra før? Har faglærerutdanning fra en annen skole, treårig hvorav pedagogiske fag er 1/3. Anonymous poster hash: 4837f...655 Da trenger du ikke PPU i tillegg.Nei det var det jeg mente.Men hva tror du om utsiktene til å få jobb med et årsstudium, det er jo ikke som å være lektor i norsk som noen over her nevnte. Vil det holde til å få jobb på videregående? Takk for svar!Anonymous poster hash: 4837f...655 Det ansettes vel mest lektorer på videregående? Jeg håper ikke noen med kun 60 studiepoeng i nordisk ansettes for å undervise i norsk på vgs.Anonymous poster hash: 0befd...91f Hvis du har lærerskole er du kvalifisert til å undervise i grunnskole OG videregående skole. Og selv om man er lektor: mange av de fagene man underviser i er ikke de samme som man har hovedfag/master i. Jeg har mellomfag i et språk og underviser i det, og gjorde det allerede etter grunnfaget (60 stp). Det er helt vanlig. Årsenheten/grunnfaget i nordisk er et STORT fag. Da jeg gikk på universitetet var det ca 10.000 sider pensum. Vet ikke om det er endra, men det er ikke noen tur i parken, akkurat! Tell me about it... Tar nordisk årsenhet nå, og har aldri måttet investere så mye tid og krefter i et fag før. Overkommelig er det selvsagt, ellers hadde det jo ikke eksistert, men enig i at det er et stort fag! Anonymous poster hash: 473d8...ad1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå