Gå til innhold

Blir litt irritert...

Anbefalte innlegg

Kjenner at jeg blir litt irritert... Er 28+3 og har gått opp 12 kg. Noe jeg ikke bryr meg om. Har satt seg litt på hofter, lår og for ikke å snakke om de puppene jeg har fått;-)
Egentlig føler jeg meg flott. Er i super form og i aktivitet så og si hver dag. Men det som irriterer meg, er kommentarer som jeg får fra andre. 
Skal ikke du fø snart?
Oi, du var stor?
Kommer til å bli tungt for deg dette på slutten. Og så et blikk på magen. 
Er du sikker på at det ikke er tvillinger?
Kommer til å bli en stor unge. Med stakkars deg blikk. 
Det værste av alt er at dette er kommentarer fra godt voksne kvinner som selv har født. Skjønner de ikke at det å kommentere utseende på den måten faktisk kan være litt sårende?
I følge jordmor og kurven, så følger jeg det helt fint. Er i utganspunktet slank og eier ikke pupper, så kanskje det er mer formene som gjør det og ikke str på magen. ikke vet jeg. 
Egentlig skal jeg bare holde hodet høyt og ikke tenke noe mer på det, men måtte bare få ut frustrasjonen min litt.

Anonymous poster hash: 87105...5d2

Anonymous poster hash: 87105...5d2
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144208774-blir-litt-irritert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg godt. Etter min mening er det uhøffelig å kommentere andre sin kropp uansett gravid eller ikke. Det gjør man bare ikke, dessverre er det mange som ikke tenker før de snakker. Det samme gjelder spørsmål om hvor mange/når/om man skal ha barn, og helt sikkert flere tema.

Vektøkningen i svangerskapet går i rykk og napp, når du har det bra med de jg du har gått opp synes jeg du skal manne deg opp og ha en god kommentar til neste anledning klar, og si den med et smil om munnen så de skjønner at det er de som er dumme. Lykke til!

Folk er så dumme! Nyt deg selv og drit i kommentrarene !

Jeg var ute på byn på termindagen sist, i ettersittende kjole og følte meg fin. Jeg har egentlig alltid fått høre å  er det så kort i gjen du er ikke så stor. MEN altså den dagen møtte jeg en dame som jeg aldri har møtt før, men som kjente foreldrene mine. HUN klarte å trøkke ut av seg at jeg var svææær og så sprekkeklar ut! ol. Merket at jeg ble skikkelig irritert og har lagt dama for hat :)

Skjedde litt det samme da jeg gikk med nr 1 Alle syns jeg hadde liten mage og så møtte jeg på en høy litt drøy  og frekk dame som sa, da jeg var 6 mndr på vei at jeg var større enn det hun var da hun fødte, vel jeg svarte at hun var større nå enn jeg var (hun var ikke gravid) Klarte virkelig ikke å dy meg :o

Må bare legge till, Stor mage er like kult, det er måten kommentarene kommer på!

Jeg har en venninne som får kjempemage og helt normale barn, hun har rett og slett magen skikkelig foran seg.

Nei så vær stolt av den magen du har . 

Noen er nok litt ubetenksomme, noen er ufine og frekke

Annonse

haha kunne virkelig ikke brydd meg om hva andre sier og mener, de fleste bare snakker for å ha noe å si. jeg har gått opp 12 kg er 30 uker og er vell sikkert 10 kg som har lagt seg på magen.. ergo jeg har en STOR mage. og det blir kommentert, men for all del alle mener det godt, og jeg kunne virkelig ikke gitt mer blaffen i hva andre mener om min gravide kropp.

ikke la hormonen ta overhånd og ikke bry deg om hva andre mener, det er din kropp og det er overhode ikke mye du kan gjøre for å stoppe veksten og størrelsen på kroppen din i dette tilfellet..

i mitt tilfelle så er det vertfall ingen som mener noe negativt med å kommentere størrelsen, og jeg vet selv at jeg har en stor mage og jeg kommer til å bli stor! jeg ligger rett på midten på scalaen, så jeg har ingen stor baby, bare en baby som ikke har plass til å bruke noe av kroppen min som hus og vokser utover :)

Utrolig hvordan folk mener de har rett til å kommentere kroppen bare fordi en er gravid. Det er da ikke slik at en kommentere folk som ikke er gravide. 

Er lei av å høre kommentarer om at når blir jeg sikkert snart stor, osv. 

Anonymous poster hash: fe923...54c

Her kommenteres magen min av de fleste jeg møter. På jobb går jeg i sykehusklær og alle mener magen er så liten, jeg er 32 uker på vei. Når jeg går i ettersittende topp på fritiden mener de fleste at magen er sååå stor. Alle har en mening, virker det som 😊

Anonymous poster hash: 987de...887

Jeg er i uke 30 og har gått opp 6 kg. Men magen stikker skikkelig ut, ser ut som det er termin i morgen. Kommer en del kommentarer på det kan du si. Svigermor kommenterte det hver dag i påsken at magen hadde vokst fra dag til dag. Det var litt irriterende, jeg føler meg allerede som en flodhest liksom.

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Mja, ei som jobber på sfo til sønnen min kastet ett blikk på meg i dag, så sa hun at oi det er vel rett rundt hjørnet for deg nå? Nesj ca 39 dager svarte jeg. Men du er jo så stor, trodde det var mye kortere igjen jeg ??

Jeg ble ikke såret, men jeg ble litt flau på hennes vegne så jeg glattet over det og tok det med ett smil ;)

Annonse

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Skal vi måle mager, da, damer? Jeg kan jo begynne. Jeg er 34+2 i dag, 167 cm høy, og 112 cm rundt magen i navlehøyde. Noen større? :)

Jeg har ikke målebånd :/ Men 163 høy, lagt på meg 11 kg, er 34+5 på vei i dag :) Ligger gjennomsnittlig på symfysemålet, så jeg føler meg egentlig ikke stor :)

Men hverken livvidde, symfysemål  vektøkning vil egentlig si så mye om hordan vi ser ut.  Vi bærer barnet forskjellig  Anonymous poster hash: 07c46...51c

Joda, men vi måles jo overalt sånn ellers og, så hvorfor ikke (for gøy, bare) måle omkretsen? Nå var jeg forresten "bare" 102 cm. -10 cm fra igår kveld. Merkelig.

Misunner dere med store mager jeg! Jeg var liten både første gang og denne. Litt større denne gang.. Jeg kan fremdeles skjule at jeg er gravid og er i uke 29. Måler 87 cm rundt magen. Forrige gang var magen så liten at det i uke 35 ikke skulle mer enn en vid genser for å ikke vises. Synes store gravidmager et kjempefint jeg :)

Anonymous poster hash: c683a...a22

Jeg er 33+1 og er 108 cm rundt navlen. 168 cm høy. Gått opp 6 kg. 

Med første var jeg 116 cm rett før fødsel, fødte 9 dager etter termin. Gikk opp totalt 6 kg den gangen.

Jeg synes store mager er pent. Så sier noen at magen min er stor, blir jeg glad. Den er nok ganske normal, men STOR er den ikke. Hoftene er derimot blitt noen digre lovehandles... 

Stort sett får jeg ikke høre om jeg har stor eller liten mage, men mange sier at den er fin og vil kjenne på den... Veldig gøy å høre at den er fin, men denne klåingen liker jeg ikke fra fremmede. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...