Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Jeg ble litt satt ut i dag da en bekjent kommenterte at hun ikke hadde trodd at jeg var så storspist. Jeg hadde da fire rugsprø på fatet mitt. Ingen ironi å spore. Jeg blir ikke akkurat stappmett av fire rugsprø... Anonymous poster hash: dd6de...402
LivetErEnLek Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Spørs jo helt hva du har på knekkebrødene dine. Jeg spiser som regel to, men har gjerne et kokt egg, kaviar+ grønt på det ene og 2-3 skiver med kjøttpålegg + grønt på det andre. Hadde jeg spist dette × 2, ja da hadde det kvalifisert til storspiser.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Er du tynn? Da spiser du ikke for mye... Anonymous poster hash: 19359...f49
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Spørs jo helt hva du har på knekkebrødene dine. Jeg spiser som regel to, men har gjerne et kokt egg, kaviar+ grønt på det ene og 2-3 skiver med kjøttpålegg + grønt på det andre. Hadde jeg spist dette × 2, ja da hadde det kvalifisert til storspiser. Haha. Seriøst. Hvis du sitter på ræva hele dagen er det kanskje mye. Anonymous poster hash: e5dbb...3d6
Gemini77 Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Jeg spiser 2, maks 3. De gangene jeg spiser 3 så blir jeg veldig mett. Spister som regel en skive stradaskinke med ost og agurkskive på topp. Har aldri spist 4 for det blir for mye for meg men jeg ville ikke sagt at noen er storspist av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 seriøst det er ikke mye, men ikke lite heller. Egentlig rimelig passe Jeg kan glatt spise mer Anonymous poster hash: b3806...96f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #7 Skrevet 8. april 2015 Absolutt ikke storspiser av det! Anonymous poster hash: 88714...681
LivetErEnLek Skrevet 8. april 2015 #8 Skrevet 8. april 2015 Spørs jo helt hva du har på knekkebrødene dine. Jeg spiser som regel to, men har gjerne et kokt egg, kaviar+ grønt på det ene og 2-3 skiver med kjøttpålegg + grønt på det andre. Hadde jeg spist dette × 2, ja da hadde det kvalifisert til storspiser.Haha. Seriøst. Hvis du sitter på ræva hele dagen er det kanskje mye. Anonymous poster hash: e5dbb...3d6 Nei, er pedagogisk leder og har fire barn, så sitter mer eller mindre aldri i ro. Men seriøst, min lunsj er vel ca 300-350 kalorier, avhengig av type pålegg og grønt. Vil si at det dobbelte, 600-700 kalorier er litt i overkant for en lunsj. Men selvfølgelig, vi forbrenner forskjellig. Det at man er en storspiser betyr ikke nødvendigvis at man spiser FOR mye, bare at man spiser mye 😉
Honningmelon Skrevet 8. april 2015 #9 Skrevet 8. april 2015 Hvis man får i seg 700 kalorier med fire rugsprø, da må man jammen bruke mye pålegg. Hver rugsprø inneholder vel 35 kalorier.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #10 Skrevet 8. april 2015 Spørs jo helt hva du har på knekkebrødene dine. Jeg spiser som regel to, men har gjerne et kokt egg, kaviar+ grønt på det ene og 2-3 skiver med kjøttpålegg + grønt på det andre. Hadde jeg spist dette × 2, ja da hadde det kvalifisert til storspiser.Haha. Seriøst. Hvis du sitter på ræva hele dagen er det kanskje mye. Anonymous poster hash: e5dbb...3d6 Nei, er pedagogisk leder og har fire barn, så sitter mer eller mindre aldri i ro. Men seriøst, min lunsj er vel ca 300-350 kalorier, avhengig av type pålegg og grønt. Vil si at det dobbelte, 600-700 kalorier er litt i overkant for en lunsj. Men selvfølgelig, vi forbrenner forskjellig. Det at man er en storspiser betyr ikke nødvendigvis at man spiser FOR mye, bare at man spiser mye 😉 Får ikke regnestykket ditt til å gå opp. Fire rugsprø like mange kalorier som en cheeseburger fra feks Burger King? Lurer på hva du har på. Anonymous poster hash: e5dbb...3d6
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #11 Skrevet 8. april 2015 Jeg vil absolutt ikke kvalifisere meg selv som storspist, heller det motsatte. Ble derfor litt overrasket over å høre at andre ser på meg som storspist. Ser at det er delte meninger her inne. 700 kalorier? Det er 31 kalorier per rugsprø. 31 x 4 = 124 kalorier. Spiser nesten utelukkende med ost på, aldri smør. En osteskive har ca. 55 kalorier (av typen jeg spiser). Det vil si at det til sammen utgjør rett i underkant av 350 kalorier. Jeg burde i utgangspunktet få i meg enda flere kalorier. Men interessant å se hvor ulikt man ser på ting. HI Anonymous poster hash: dd6de...402
Gjest Antarctica Skrevet 8. april 2015 #12 Skrevet 8. april 2015 Fire rugsprø, en svinekotelett og tre poteter. Da er du storspist...
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #13 Skrevet 8. april 2015 Synes det er merkelig når voksne mennesker kommenterer andre voksne menneskers måltider på denne måten. Anonymous poster hash: 63b16...9d3
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #14 Skrevet 8. april 2015 Jeg spiser to rugsprø til frokost, sju til lunch (7 ja), 2 til mellommåltid kl 14 og to eller tre til kvelds. Vanlig pålegg. Jeg er ganske storspist vil jeg si, så etter at jeg byttet ut brødskivene med rugsprø, har jeg begynt å gå ned i vekt. Anonymous poster hash: 63972...d12
LivetErEnLek Skrevet 8. april 2015 #15 Skrevet 8. april 2015 Jeg vil absolutt ikke kvalifisere meg selv som storspist, heller det motsatte. Ble derfor litt overrasket over å høre at andre ser på meg som storspist. Ser at det er delte meninger her inne. 700 kalorier? Det er 31 kalorier per rugsprø. 31 x 4 = 124 kalorier. Spiser nesten utelukkende med ost på, aldri smør. En osteskive har ca. 55 kalorier (av typen jeg spiser). Det vil si at det til sammen utgjør rett i underkant av 350 kalorier. Jeg burde i utgangspunktet få i meg enda flere kalorier. Men interessant å se hvor ulikt man ser på ting. HI Anonymous poster hash: dd6de...402 Er jo det jeg prøver å si; er helt avhengig av hva man har på disse knekkebrødene 😊. Jeg prøver å begrense karbohydrater og spiser derfor fet ost, smør, en del egg, avokado osv. Så for MEG blir to rugsprø (70), et egg (140), 3-4 skiver salami (100), masse agurk, tomater osv (50) 360 kalorier til sammen. Og da har jeg ikke tatt med evt smør/maiones. Hadde jeg spist dobbelt av dette, mener jeg selv at jeg hadde vært en storspiser. Mens du med dine fire tørre rugsprø med 4 skiver magerost ikke er det 😊
Gjest Gul stjerne Skrevet 8. april 2015 #16 Skrevet 8. april 2015 Syke syke verden. "Blir stappmett av 2 til 3 rugsprø". Men du har jo regnet ut kalorimengden selv, og den viser jo at du ikke akkurat er noen storspiser. Selv er jeg høy og slank, å glefser i meg fire rugsprø ute å kny. Kommentaren du fikk må ha vært en dårlig vits.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #17 Skrevet 8. april 2015 Jeg vil absolutt ikke kvalifisere meg selv som storspist, heller det motsatte. Ble derfor litt overrasket over å høre at andre ser på meg som storspist. Ser at det er delte meninger her inne. 700 kalorier? Det er 31 kalorier per rugsprø. 31 x 4 = 124 kalorier. Spiser nesten utelukkende med ost på, aldri smør. En osteskive har ca. 55 kalorier (av typen jeg spiser). Det vil si at det til sammen utgjør rett i underkant av 350 kalorier. Jeg burde i utgangspunktet få i meg enda flere kalorier. Men interessant å se hvor ulikt man ser på ting. HI Anonymous poster hash: dd6de...402 Er jo det jeg prøver å si; er helt avhengig av hva man har på disse knekkebrødene 😊. Jeg prøver å begrense karbohydrater og spiser derfor fet ost, smør, en del egg, avokado osv. Så for MEG blir to rugsprø (70), et egg (140), 3-4 skiver salami (100), masse agurk, tomater osv (50) 360 kalorier til sammen. Og da har jeg ikke tatt med evt smør/maiones. Hadde jeg spist dobbelt av dette, mener jeg selv at jeg hadde vært en storspiser. Mens du med dine fire tørre rugsprø med 4 skiver magerost ikke er det 😊 3-4 skiver salami på én rugsprø er unormalt. DU er faktisk en storspiser. 🙊 Anonymous poster hash: e5dbb...3d6
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #18 Skrevet 8. april 2015 Jeg spiser 4 rugsprø med smøreost og agurk til frokost og jeg blir heller ikke stappmett. Det er akkurat passe til en frokost/lunsj. Nå er jeg høygravid, men til vanlig er jeg helt normal og ikke storspist! Anonymous poster hash: 317cd...c5c
Ladybird2014 Skrevet 8. april 2015 #19 Skrevet 8. april 2015 Er så teit å kommentere andre sin mat på den måten. Kva var poenget til personen som kommenterte hi, tru? Å få ho til å føle at ho åt for mykje..? Tippar den som sa det er større enn hi.
LivetErEnLek Skrevet 8. april 2015 #20 Skrevet 8. april 2015 Jeg vil absolutt ikke kvalifisere meg selv som storspist, heller det motsatte. Ble derfor litt overrasket over å høre at andre ser på meg som storspist. Ser at det er delte meninger her inne. 700 kalorier? Det er 31 kalorier per rugsprø. 31 x 4 = 124 kalorier. Spiser nesten utelukkende med ost på, aldri smør. En osteskive har ca. 55 kalorier (av typen jeg spiser). Det vil si at det til sammen utgjør rett i underkant av 350 kalorier. Jeg burde i utgangspunktet få i meg enda flere kalorier. Men interessant å se hvor ulikt man ser på ting. HI Anonymous poster hash: dd6de...402 Er jo det jeg prøver å si; er helt avhengig av hva man har på disse knekkebrødene 😊. Jeg prøver å begrense karbohydrater og spiser derfor fet ost, smør, en del egg, avokado osv. Så for MEG blir to rugsprø (70), et egg (140), 3-4 skiver salami (100), masse agurk, tomater osv (50) 360 kalorier til sammen. Og da har jeg ikke tatt med evt smør/maiones. Hadde jeg spist dobbelt av dette, mener jeg selv at jeg hadde vært en storspiser. Mens du med dine fire tørre rugsprø med 4 skiver magerost ikke er det 😊3-4 skiver salami på én rugsprø er unormalt. DU er faktisk en storspiser. 🙊 Anonymous poster hash: e5dbb...3d6 Når du lever lavkarbo, er ikke det unormalt. Og om det får deg til å mene at jeg er en storspiser, så må du gjerne det ☺
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #23 Skrevet 8. april 2015 Jeg vil absolutt ikke kvalifisere meg selv som storspist, heller det motsatte. Ble derfor litt overrasket over å høre at andre ser på meg som storspist. Ser at det er delte meninger her inne. 700 kalorier? Det er 31 kalorier per rugsprø. 31 x 4 = 124 kalorier. Spiser nesten utelukkende med ost på, aldri smør. En osteskive har ca. 55 kalorier (av typen jeg spiser). Det vil si at det til sammen utgjør rett i underkant av 350 kalorier. Jeg burde i utgangspunktet få i meg enda flere kalorier. Men interessant å se hvor ulikt man ser på ting. HI Anonymous poster hash: dd6de...402 Er jo det jeg prøver å si; er helt avhengig av hva man har på disse knekkebrødene . Jeg prøver å begrense karbohydrater og spiser derfor fet ost, smør, en del egg, avokado osv. Så for MEG blir to rugsprø (70), et egg (140), 3-4 skiver salami (100), masse agurk, tomater osv (50) 360 kalorier til sammen. Og da har jeg ikke tatt med evt smør/maiones. Hadde jeg spist dobbelt av dette, mener jeg selv at jeg hadde vært en storspiser. Mens du med dine fire tørre rugsprø med 4 skiver magerost ikke er det 3-4 skiver salami på én rugsprø er unormalt. DU er faktisk en storspiser. Anonymous poster hash: e5dbb...3d6 Hun er glad i pålegg, men en storspiser er hun jo ikke Anonymous poster hash: 9da21...dbd
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #24 Skrevet 9. april 2015 Jeg vil absolutt ikke kvalifisere meg selv som storspist, heller det motsatte. Ble derfor litt overrasket over å høre at andre ser på meg som storspist. Ser at det er delte meninger her inne. 700 kalorier? Det er 31 kalorier per rugsprø. 31 x 4 = 124 kalorier. Spiser nesten utelukkende med ost på, aldri smør. En osteskive har ca. 55 kalorier (av typen jeg spiser). Det vil si at det til sammen utgjør rett i underkant av 350 kalorier. Jeg burde i utgangspunktet få i meg enda flere kalorier. Men interessant å se hvor ulikt man ser på ting. HI Anonymous poster hash: dd6de...402 Er jo det jeg prøver å si; er helt avhengig av hva man har på disse knekkebrødene 😊. Jeg prøver å begrense karbohydrater og spiser derfor fet ost, smør, en del egg, avokado osv. Så for MEG blir to rugsprø (70), et egg (140), 3-4 skiver salami (100), masse agurk, tomater osv (50) 360 kalorier til sammen. Og da har jeg ikke tatt med evt smør/maiones. Hadde jeg spist dobbelt av dette, mener jeg selv at jeg hadde vært en storspiser. Mens du med dine fire tørre rugsprø med 4 skiver magerost ikke er det 😊3-4 skiver salami på én rugsprø er unormalt. DU er faktisk en storspiser. 🙊 Anonymous poster hash: e5dbb...3d6 Når du lever lavkarbo, er ikke det unormalt. Og om det får deg til å mene at jeg er en storspiser, så må du gjerne det ☺ Lavkarbo er jo en diett, så å regne kalorier ut fra hva du som går på diett spiser er jo ikke direkte sammenlignbart med hva folk som ikke går på diett spiser. Anonymous poster hash: e5dbb...3d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå