Gå til innhold

Kan man ha alle bunader innenfor samme fylke da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: bf7c7...751

Fortsetter under...

Skrevet

Det normale vil være å ha en bunad som er fra ditt tettsted / nærmeste tettsted eller by. Eller den bunden som representerer ditt område.

Anonymous poster hash: d1094...2fd
Skrevet

Ikke i fylker som har mange draktområder. Men mer usikker i Nord. Der er det ikke like mange alternativ kanskje?

Anonymous poster hash: a21a7...03c

Skrevet

Jeg har fanabunad, jeg kunne ikke hatt hardangerbunad eller vossabunad bare fordi jeg synest de er finere, fordi om jeg kommer fra hordaland.

Det hadde jo blitt helt feil!

Anonymous poster hash: c25f3...fb3
Skrevet

Hva når jeg er født og oppvokst i Åneby i Hakadal(Nittedal)? Det er ingen drakter fra det området? Kan jeg da velge Follobunaden for eksempel? Jeg har bodd de siste 15 årene i Trondheim, men ønsker ikke trønderbunaden.

Skrevet

Follo er laaaangt avsted bunadsmessig. Men du kan ha Romeriksbunad.

Annonse

Skrevet

Søren også da :P Jeg ville hatt Grafferbunad, men ingen tilhørlighet. Hadde et lite håp for Follobunaden, siden den er litt lik :P

Skrevet

Pappa er fra rundt Bislett, er det i nærheten nok til at jeg kan ha Follobunaden da? :P

Skrevet

Pappa er fra rundt Bislett, er det i nærheten nok til at jeg kan ha Follobunaden da? :P

Hehe, nei, det kan nok bli vanskelig. Men hva med Oslo-bunaden (den lyseblå)?

Skrevet

Nei. Oslodrakt eller Romeriksbunad er de du da har "å velge mellom", hvis du skal holde deg til tilhørighetsopplegget, ev. jubileumsdrakten. Jeg ville holdt meg til tilhørighetsopplegget, for meg som gudbrandsdøl ville det blitt rart med valdresbunad, men det er mine tanker, det finnes jo ikke noe "lovverk" på dette. 

Anonymous poster hash: 9aee6...ecf

Skrevet

Spørs om det vil bli en trønderbunad da. Egentlig ønsker jeg bare å drite i andres meninger, men kommer ikke til å gjøre det likevel :P Syns ikke Oslobunaden er så fin som jeg ønsker :)

Skrevet

Spørs om det vil bli en trønderbunad da. Egentlig ønsker jeg bare å drite i andres meninger, men kommer ikke til å gjøre det likevel :P Syns ikke Oslobunaden er så fin som jeg ønsker :)

Hvorfor ikke Romeriksbunaden? Den blå er jo nydelig :)

Anonymous poster hash: a21a7...03c

Skrevet

Jeg ville gitt faen i andres meninger og hatt den bunaden jeg ville jeg :P

Anonymous poster hash: e7067...af5

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...