Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Det normale vil være å ha en bunad som er fra ditt tettsted / nærmeste tettsted eller by. Eller den bunden som representerer ditt område. Anonymous poster hash: d1094...2fd
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Ikke i fylker som har mange draktområder. Men mer usikker i Nord. Der er det ikke like mange alternativ kanskje? Anonymous poster hash: a21a7...03c
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Jeg har fanabunad, jeg kunne ikke hatt hardangerbunad eller vossabunad bare fordi jeg synest de er finere, fordi om jeg kommer fra hordaland. Det hadde jo blitt helt feil! Anonymous poster hash: c25f3...fb3
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Hva når jeg er født og oppvokst i Åneby i Hakadal(Nittedal)? Det er ingen drakter fra det området? Kan jeg da velge Follobunaden for eksempel? Jeg har bodd de siste 15 årene i Trondheim, men ønsker ikke trønderbunaden. Anonymous poster hash: bf7c7...751
sug lut Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 Follo er laaaangt avsted bunadsmessig. Men du kan ha Romeriksbunad.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #7 Skrevet 8. april 2015 Søren også da Jeg ville hatt Grafferbunad, men ingen tilhørlighet. Hadde et lite håp for Follobunaden, siden den er litt lik Anonymous poster hash: bf7c7...751
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #8 Skrevet 8. april 2015 Pappa er fra rundt Bislett, er det i nærheten nok til at jeg kan ha Follobunaden da? Anonymous poster hash: bf7c7...751
sug lut Skrevet 8. april 2015 #9 Skrevet 8. april 2015 Pappa er fra rundt Bislett, er det i nærheten nok til at jeg kan ha Follobunaden da? Anonymous poster hash: bf7c7...751 Hehe, nei, det kan nok bli vanskelig. Men hva med Oslo-bunaden (den lyseblå)?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #10 Skrevet 8. april 2015 Pappa er fra rundt Bislett, er det i nærheten nok til at jeg kan ha Follobunaden da? Anonymous poster hash: bf7c7...751 Nei. Oslodrakt eller Romeriksbunad er de du da har "å velge mellom", hvis du skal holde deg til tilhørighetsopplegget, ev. jubileumsdrakten. Jeg ville holdt meg til tilhørighetsopplegget, for meg som gudbrandsdøl ville det blitt rart med valdresbunad, men det er mine tanker, det finnes jo ikke noe "lovverk" på dette. Anonymous poster hash: 9aee6...ecf
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #11 Skrevet 8. april 2015 Spørs om det vil bli en trønderbunad da. Egentlig ønsker jeg bare å drite i andres meninger, men kommer ikke til å gjøre det likevel Syns ikke Oslobunaden er så fin som jeg ønsker Anonymous poster hash: bf7c7...751
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #12 Skrevet 8. april 2015 Spørs om det vil bli en trønderbunad da. Egentlig ønsker jeg bare å drite i andres meninger, men kommer ikke til å gjøre det likevel Syns ikke Oslobunaden er så fin som jeg ønsker Anonymous poster hash: bf7c7...751 Hvorfor ikke Romeriksbunaden? Den blå er jo nydelig Anonymous poster hash: a21a7...03c
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #13 Skrevet 8. april 2015 Jeg ville gitt faen i andres meninger og hatt den bunaden jeg ville jeg Anonymous poster hash: e7067...af5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå