Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #1 Del Skrevet 8. april 2015 Jenta mi var på 6 mnd kontroll i går. Helsesøster sa egentlig ikke noe om hva hun burde kunne og ikke, men jeg fikk følelsen av at hun kanskje burde kunne mer enn hun gjør. Vi ble satt opp til time hos fysioterapeut, men det var pga at jeg synes hun virker litt stiv i nakken. Hva burde de kunne på denne alderen? Jeg lurer også på om det er vanlig at legen titter innenfor kjønnsleppene til babyen? Hun sa ikke noe om at hun skulle gjøre det eller at hun hadde gjort det, men jeg så jo at hun gjorde det. Jeg skjønner jo hva de ser etter og har ikke noe å skjule. Lurer bare på om det er rutine... Anonymous poster hash: 2a910...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #2 Del Skrevet 10. april 2015 Sikkert jeg som ikke tenker langt nok, men du skriver at du "skjønner hva de ser etter". Jeg skjønner ikke helt hva de ser etter jeg?? 😛 Anonymous poster hash: 7ff06...903 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 10. april 2015 #3 Del Skrevet 10. april 2015 Ja det er rutine. Både på legesjekken på barsel, og på kontroll på helsestasjonen. Jeg hat tenkt at det er for å se at kjønnsorganene ser normale ut, altså ingen misdannelser, men jeg tror kanskje du mener at de ser etter evt overgrep? Det kan godt være, men så langt har ikke jeg tenkt i likhet med anonym over her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #4 Del Skrevet 12. april 2015 Jeg tror også de ser etter misdannelser. Vår baby hadde sammenvokste indre kjønnslepper (forekommer hos enkelte jenter pga lavt østrogennivå), og det oppdaget legen på kontroll. Jeg hadde ikke tenkt over at det så unormalt ut, bare stusset litt på at skjedeåpningen var så liten. Etter noen uker med ovesterinbehandling ble den helt åpen igjen. Uansett synes jeg det burde være mer vanlig av legene å fortelle hva de ser etter og hvorfor de gjør undersøkelsene...så slipper man å gruble selv i etterkant!! Anonymous poster hash: 0f21a...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #5 Del Skrevet 12. april 2015 Takk for svar :-) Det virket nesten som legen prøvde å åpne kjønnsleppene uten at jeg skulle se det, i forbindelse med at hun undersøkte hoftene. Det var vel derfor jeg lurte... Jeg la ikke merke til at legen på barsel eller 3-mnd kontrollen gjorde det samme. Anonymous poster hash: 2a910...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #6 Del Skrevet 19. april 2015 "Vasker" man baby der? Ser det er litt hvitt der ... Men "tør " ikke gjøre noe med det. 🙈😳 Hvordan vaske jente baby nede til ? Nå er jeg flau 😄 Anonymous poster hash: daa52...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 20. april 2015 #7 Del Skrevet 20. april 2015 Hvis det hvite er det naturlige fettlaget trenger du ikke vaske det bort. Hvis det er salverester ville jeg prøvd å få det bort for å sjekke at ikke det blir sårt under. Sinkrester kan klumpe seg litt. Bruk vann og mye olje på kluten. Vask forsiktig. Trenger ikke å ta alt ved samme bleieskift. Altså hvis det er salverester. Hvis det har kommet mye avføring mellom kjønnsleppene kan du gjøre det samme. Eller bare skylle godt med vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #8 Del Skrevet 20. april 2015 Tusen hjertelig takk for et godt svar tante Troll ☺️🙏 Anonymous poster hash: daa52...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå