Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Hva synes du om å ha barn i bånd eller sele? Nå tenker jeg mest på å bruke mens på ferie i sommer når man er på travle gater, strander, flyplasser osv. Jeg er selv litt skeptisk, dersom jeg får assosiasjoner til hund/katt i bånd. Men ser at det kan være praktisk... hva tenker dere? Og hvis du skulle bruke en er det bedre med bånd eller sele? Anonymous poster hash: 252a0...a80
Gjest Hercule Poirot Skrevet 7. april 2015 #2 Skrevet 7. april 2015 Uproblematisk og direkte nødvendig i enkelte tilfeller, men ikke sånn til "hverdags".
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #3 Skrevet 7. april 2015 Dersom det er fare for at barnet løper sin vei uten en eneste bekymring. Så syns jeg det er helt ok. Har en psykisk utviklingshemmet sønn som mangler impulskontroll og er i overkant aktiv. Om vi drar til syden vurder jeg sele på han. Også får folk tenke hva de vil. Han er 3 år foresten Anonymous poster hash: 64bf8...bf4
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #4 Skrevet 7. april 2015 Det skal sies at ungen min er 1,5 år... det skal ikke brukes istedenfor oppdragelse. -HI Anonymous poster hash: 252a0...a80
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Praktisk enig Anonymous poster hash: 5273f...234
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #7 Skrevet 7. april 2015 Jeg har fem barn, deriblant tvillinger, men jeg har aldri vært inne på tanken en gang på å ha dem i sele/bånd. Det er noe av det verste jeg ser. Unger har ikke noe i bånd å gjøre. Anonymous poster hash: b6167...18e
Mandala Skrevet 7. april 2015 #8 Skrevet 7. april 2015 Det er selvfølgelig helt genialt og jeg finner det veldig merkelig at noen mener det skal være negativt.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #9 Skrevet 7. april 2015 De som mener at dette er noe negativt har ofte ingen skikkelige argumenter å komme med. Bare fordi noe er uvant betyr ikke at det feil. Det gjelder forøvrig all fremmedfrykt. Helt genialt når (som med alt annet) det blir brukt riktig! Anonymous poster hash: 2becf...5fc
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #10 Skrevet 7. april 2015 Kan forstå at foreldre som har null kontroll på ungene sine må ha det. For vanlige og oppegående foreldre burde barn som hund i bånd være unødvendig og overflødig. Anonymous poster hash: 67614...dce
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #11 Skrevet 7. april 2015 Heller bånd, enn at ungen min kommer bort på en stor flyplass. Skummelt. Så får de som syns det er så ille bare syns det om de vil Så lenge min ungen ikke kommer bort så Anonymous poster hash: 8df56...a3d
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #12 Skrevet 7. april 2015 Synes det er praktisk og nesten nødvendig i noen sammenhenger. Har man bare et barn å passe på så kan man sikkert klare seg uten, men heller bånd ogat barnet ikke blir borte i en folkemengde. Og er man et sted med flere barn så kan man se på de andre barna og gi de oppmerksomhet også i steden for å hele tiden måtte ha fokus på 1 åringen ikke skal stikke av. Anonymous poster hash: a52a7...952
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #13 Skrevet 7. april 2015 De som mener at dette ikke er bra, har ikke hatt en med en aktiv unge å gjøre. Det kan hende at de sier at de har det, men jeg tror dem virkelig ikke om de sier at sele ikke er praktisk i de situasjonene du lister opp. Så go for it, Hi. Jeg kommer til å kjøpe en slik selv før sommeren. Anonymous poster hash: e32ee...e6b
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #14 Skrevet 7. april 2015 100% unødvendig. stakkars barn. Anonymous poster hash: fcac4...722
Gjest Skrevet 7. april 2015 #15 Skrevet 7. april 2015 Setter heller ungen i vogn jeg, så har JEG kontrollen på hvor han er til enhver tid, om han ikke går ved siden av meg. Kjekt med vogn på flyplasser, siden det ofte er snakk om store avstander.
Mandala Skrevet 7. april 2015 #16 Skrevet 7. april 2015 (endret) 100% unødvendig. stakkars barn. Anonymous poster hash: fcac4...722 Hvorfor er det stakkars? Er det verre enn å ha dem i vogn? Du vet at de aller fleste vil føle større frihet ved å ha en ryggsekksele istedet? Jeg har aldri brukt sele på mine barn, men da jeg reiste med en 2-åring og en autistisk 4-åring på en uoversiktlig flyplass i syden hadde jeg yngste i en meitai. Jeg skulle virkelig mye heller hatt en sele selvom meitai er mer sosialt akseptert blant nordmenn. Endret 7. april 2015 av Mandala
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #17 Skrevet 7. april 2015 100% unødvendig. stakkars barn. Anonymous poster hash: fcac4...722 Hvorfor er det stakkars? Er det verre enn å ha dem i vogn? Du vet at de aller fleste vil føle større frihet ved å ha en ryggsekksele istedet?Jeg har aldri brukt sele på mine barn, men da jeg reiste med en 2-åring og en autistisk 4-åring på en uoversiktlig flyplass i syden hadde jeg yngste i en meitai. Jeg skulle virkelig mye heller hatt en sele selvom meitai er mer sosialt akseptert blant nordmenn. ja mye verre en vogn Anonymous poster hash: fcac4...722
Gjest Julia1984 Skrevet 7. april 2015 #18 Skrevet 7. april 2015 Vi hadde en bamse som satt på ryggen til barnet som en ryggsekk....en bamse med laaang hale. Genialt på flyplasser, storbyferier etc til barn under 2.5 år. Mye mer ok og stimulerende med barn som ønsker å bruke beina selv. Trygghet for oss voksne. At noen synes det var teit brydde hvertfall ikke jeg meg om
soleia Skrevet 7. april 2015 #19 Skrevet 7. april 2015 Praktisk i enkelte tilfelle. Har brukt det på ein villstyrig 2 åring på flyplass, og han fekk ut mykje meir energi enn om vi skulle prøvd å halde han i vogna i eit par timar.
FrkKværner Skrevet 7. april 2015 #20 Skrevet 7. april 2015 Veldig praktisk i visse situasjoner. Mye bedre enn at de voksne skal gå krokrygget rundt for å holde sjakk på barnet i store folkemengder. Men bånd til hverdags, nei takk 😊.
Katteskinnet Skrevet 7. april 2015 #21 Skrevet 7. april 2015 Husker jeg syntes det var sååååå teit og fælt da jeg var litt yngre. Nå tenker jeg at all ekstra trygghet i situasjoner med mye stress er gull verdt. Og ikke sammenlign det med hunder og katter da, man løper faktisk ikke rundt med ungen i halsbånd...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #22 Skrevet 7. april 2015 Synes ikke det er noe verre enn å putte store barn alla 2-3 åringer i vogn. Anonymous poster hash: 88434...6ab
Hjertefru Skrevet 7. april 2015 #23 Skrevet 7. april 2015 Var jo helt vanlig for et par tiår siden. Skjønner ikke hva som er så galt med det, ungen får jo både trent på å gå og sliter seg litt ut, sammenlignet med å bli presset ned i en vogn. Ikke alle vil sitte i vogn heller når de er i den alderen. Folk som snakker om å "ha kontroll på" en 1-2- åring kan ikke ha mye erfaring med barn. Typisk nordmenn dette med at vi må gjøre alt likt, ellers er det krise.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #24 Skrevet 7. april 2015 Vi har en 2(snart 3-åring) som er veldig vill og glad i å utforske. Hun stikker ofte av hvis vi ikke har øynene på henne hvert sekund. Nå er vi på ferie, og før vi dro kjøpte vi en ryggsekk med bånd. Når vi er ute å går og hun ikke sitter i vogn, bruker vi denne sekken på henne. Det funker veldig bra, og jeg gjør mye heller det, fremfor å miste henne i utlandet!Jeg har ingen problemer med det, så lenge det blir brukt riktig. Det er ikke greit å plassere barnet i bånd ute fordi man ikke orker å springe etter. Blir det brukt som ekstra sikkerhet, ville jeg ikke nølt med å brukt det. Sikkerhet først!!! Anonymous poster hash: 72037...34d
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #25 Skrevet 8. april 2015 Jeg syns det er merkelig hvis man kun har et barn uten spesielle behov, men har man to eller flere forstår jeg det godt. Anonymous poster hash: f1cdc...110
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå