Gå til innhold

Skal prøve meg med 10 uker lavkarbo. Hva tror dere om følgende plan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Maten består av omelett, litt ost, grønsaker som paprika, spinat og agurk. Rent kjøtt. Cottage cheese, bær og en neve nøtter naturell. I følge lifesum gir dette 1400 kcal pr dag i mat, 100 g protein og 30 g karbohydrater.

Rødvin og brie, ost chips og hjemmelaget guacomole som helgekos + kaffe med helmelk.

Trening, to økter løpe og to økter styrke med tunge baseøvelser.

I dag er jeg 175 og 77 kg.

Hva tror dere om 10 uker hvis jeg klarer dette? Målet er da moderat lavkarbo etter slankekur.

Anonymous poster hash: 17cc6...2db

Skrevet

Rødvin anbefales ikke de første ukene på lavkarbo. Ellers så det ut som litt lite mettende mat.

Du burde velge om du skal telle kalorier eller karbohydrater.

Anonymous poster hash: 94206...b2d

Skrevet

Rødvin anbefales ikke de første ukene på lavkarbo. Ellers så det ut som litt lite mettende mat.

Det med rødvin var nytt for meg. Skal ta det med i oppsettet. Har du noen innspill ang mettende mat? Jeg har en stillesittende jobb, noe som er grunnen til at jeg begrenser totalinntaket.

Skrevet

Maten består av omelett, litt ost, grønsaker som paprika, spinat og agurk. Rent kjøtt. Cottage cheese, bær og en neve nøtter naturell. I følge lifesum gir dette 1400 kcal pr dag i mat, 100 g protein og 30 g karbohydrater.

Rødvin og brie, ost chips og hjemmelaget guacomole som helgekos + kaffe med helmelk.

Trening, to økter løpe og to økter styrke med tunge baseøvelser.

I dag er jeg 175 og 77 kg.

Hva tror dere om 10 uker hvis jeg klarer dette? Målet er da moderat lavkarbo etter slankekur.

Anbefaler deg å melde deg inn i lavkarbogruppen på Facebook. De kan hjelpe deg mer med tips og råd.

Anonymous poster hash: 13429...b7a

Skrevet

Det med rødvin var nytt for meg. Skal ta det med i oppsettet. Har du noen innspill ang mettende mat? Jeg har en stillesittende jobb, noe som er grunnen til at jeg begrenser totalinntaket.

Om du skal leve på lavkarbo så vil jeg anbefale at du spiser fet fisk, grønnsaker som brokkoli og rosenkål, kutter ut bær og nøtter, spiser avokado, kylling, ost, egg og rødt kjøtt.

Du må droppe å telle kalorier og kun telle karbohydrater.

Skrevet

Hvis du vil leve på lavkarbo må du, som noen nevner, telle karbo og ikke kalorier :) Da jeg drev på med lavkarbo spiste jeg mye laks, tunfisk, makrell, kjøttdeig, biff, alt rent kjøtt. Fete oster, hjemmelagde knekkebrød (lavkarboknekkebrød), masse egg, avocado, kaffe med fløte. Etterhvert spiste jeg mer og mer grønnskar, holdt på å bli gal av suget etter grønnsaker. Spiste også en del bringebær og jordbær. Gikk ned 16 kg på 3 mndr. 

Anonymous poster hash: 64f22...699

Skrevet

Jeg lever av det du nevnte hi, og det er absolutt ikke lite mettende mat, tvert imot vil jeg si. Er aldri sulten lenger. Telte kalorier og karbohydrater i begynnelsen, men gjør det ikke nå lenger da det ikke er behov for det. Aldri følt meg mer våken, opplagt og frisk. Men ville lagt til litt fisk og kylling, avocado og valnøtter eller andre kilder til sunt fett

Anonymous poster hash: bc304...7be

Skrevet

Hvis du vil leve på lavkarbo må du, som noen nevner, telle karbo og ikke kalorier :) Da jeg drev på med lavkarbo spiste jeg mye laks, tunfisk, makrell, kjøttdeig, biff, alt rent kjøtt. Fete oster, hjemmelagde knekkebrød (lavkarboknekkebrød), masse egg, avocado, kaffe med fløte. Etterhvert spiste jeg mer og mer grønnskar, holdt på å bli gal av suget etter grønnsaker. Spiste også en del bringebær og jordbær. Gikk ned 16 kg på 3 mndr.

Kaffe med fløte. Er det godt? Bør jeg kanskje velge det fremfor helmelk?

Skrevet

Jeg lever av det du nevnte hi, og det er absolutt ikke lite mettende mat, tvert imot vil jeg si. Er aldri sulten lenger. Telte kalorier og karbohydrater i begynnelsen, men gjør det ikke nå lenger da det ikke er behov for det. Aldri følt meg mer våken, opplagt og frisk. Men ville lagt til litt fisk og kylling, avocado og valnøtter eller andre kilder til sunt fett

Anonymous poster hash: bc304...7be

Avocado er notert. Det er jo veldig godt.

Skrevet

Dropp helmelken. Bruk fløte i stedet. Du kommer bli lei egg og omelett så variasjon er viktig. Bruk mye grønnsaker til middag. Tenk rene produkter. Du kan spise både kjøtt,fisk og fugl. Fete sauser, creme fr,oster,majones og avokado bidrar til inntak av fett og holder deg mett lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...