Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #1 Skrevet 6. april 2015 Nå begynner virkelig håret mitt å merke ammingen, det bare faller ut, er dødt og slapt. Har noen der ute gode tips til en god shampoo og balsam som kanskje kan hjelpe håret mitt litt på veien? Jeg har tynne, men maaaange hårstrå, krøller og en tendens til tørt og krusete hår. Halvlangt hår. Håper virkelig noen kan hjelpe. Anonymous poster hash: 278cb...d38
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #2 Skrevet 6. april 2015 Ingen? Anonymous poster hash: 278cb...d38
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #3 Skrevet 6. april 2015 Det har for det første ingenting med ammingen å gjøre. Håravfall etter fødsel skyldes hormonpåvirkning pga graviditeten. Det er en fase de aller fleste må gjennom. Tilskudd av b-vitaminer kan hjelpe for noen. Selv bruker jeg å klippe det kortere og oppklipt, da får det gjerne mer liv. Jeg har tynt og fint hår til vanlig, så det blir lett pistrete i periodene etter fødsel. Balsam gjør vondt verre fordi det blir så glatt og virker enda tynnere. Anonymous poster hash: 42979...361
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #4 Skrevet 6. april 2015 Jeg fikk aldri melk så ammet ikke, men mistet MYE hår fra ca 2 mnd etter fødselen. Fikk kjempestore viker og mye tynnere hår. Klipte det nesten kort, litt surt men da så det bedre ut. B-vitamin hjalp litt. Røytet i ca 2-3 mnd. Andre jeg kjenner røytet mindre enn meg. Anonymous poster hash: b1a33...229 Anonymous poster hash: b1a33...229
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #5 Skrevet 6. april 2015 Mistet endel hår fra 3 mnd etter fødsel. Klippet det ikke kort, men hadde det alltid i strikk slik at det ikke ble hår overalt da jeg var ute. Røytet vel i 3 mnd og fikk store viker. Så begynte det å komme masse babyhår. Alt vokste ut igjen på meg. Nå er jeg gravid igjen, termin om 7 uker. Gruer meg til denne røyteperioden, kjipt når den står på, men går jo over. Tok forresten ikke noe ekstra vitamin tilskudd som jeg kan huske. Anonymous poster hash: 184ac...863
Villmarksjenta Skrevet 6. april 2015 #6 Skrevet 6. april 2015 Det finnes en shampo på markedet som heter NISIM. Den brukes for å stoppe hårtap. Selges hos frisører og på nett:) Har brukt den selv og synes den funker godt.
*flux* Skrevet 6. april 2015 #7 Skrevet 6. april 2015 Nisim virket på meg forrige gang. Har begynt med den nå også og håper det virker fortsatt
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #8 Skrevet 6. april 2015 Jeg kjøpte en shampoo som heter Nioxin på frisørsalong. Den skulle forebygge hårtap, men jeg røyta enn en stokken gris blør. Tetta sluken hver bidige gang jeg dusja. Har langt og tykkt hår, men etter 4 mnd med amming kunne du se hodeskallen på meg. Det var virkelig ille. Gikk seg heldigvis til med dobbel dose av multivitamin tilskudd, tran, sana sol og vitaminbjørner Anonymous poster hash: dee66...1bc
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #9 Skrevet 7. april 2015 Nisim hårserien kan også kjøpes på apotek. Anonymous poster hash: 184ac...863
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå