Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #26 Skrevet 6. april 2015 Nå er mine barn fremdeles veldig små, de er 2 og 3 år gamle, men begge to kan svømme. Storesøster kan sykle og lillesøster øver på balansesykkelen. Ski sport tror jeg ikke det blir noe av her vi bor... Er enten fly eller 20timer i bil for å finne snø.. (Bor i utlandet). Mannen elsker fotball og andre typer ballsporter så regner med de kommer til å få god opplæring her. Anonymous poster hash: 4b935...2d1 En toåring som kan å svømme selv, og en treåring som sykler på tohjulsstkkel uten støttehjul? Seriøst? Hjelp!! Jeg prøver å lære mitt barn alle disse tingene, synes det er en av de tingene som er viktig for at hun skal fungere godt og henge med på ulike ting. Hun er 4 og øver på balansesykkel og ski. Svømming er nok fortsatt minst et par år unna. Slalåm og skøyter er enda lenger unna, og slalåm kan ikke jeg heller. Men HI, du bør jo lære deg å svømme nå i voksen alder, tenk når du skal på stranda, i båt eller i basseng med dine egne barn! Anonymous poster hash: bcbd6...a53
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #27 Skrevet 6. april 2015 Grunnleggende ferdigheter er: Å kle på seg selv (herunder å knytte knuter, kneppe knapper, vrenge og rette plaggene o.l.) Gå på do alene, tørke seg og vaske hender etterpå, holde seg tørr/renslig til daglig Personlig hygiene som tannpuss, gre håret, vaske seg Normal bordskikk, spise med bestikk, tørke seg på servietten, skjenke opp og forsyne seg adekvat og uten griseri, la være å smatte/rape osv Trafikkvett, se seg for i trafikert område, følge reglene for hvilken side man ferdes på, adlyde rødt og grønt lys med videre Hilse, takke, se på folk når man fører en samtale, holde kotymen for vanlig samhandling (ikke banne, bite, slå, være frekk osv) Dette er blant de ting man regner med (les: håper på) at unger kan når de begynner på skolen. Å gå på ski er bonus...Anonymous poster hash: d2a8d...21e Enig. Å stå på ski er ikke en grunnleggende ferdighet, selv om det er kjekt å kunne (sier en alpinfantast og vinterentusiast). Jeg ville lagt til listen at et barn burde kunne svømme så tidlig som mulig (det kan redde liv) og helst sykle (sosialt viktig, dessuten en sunn måte å flytte seg fra A til . Resten er "nice to have" men ikke "need to have". Anonymous poster hash: 06cec...f4e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #28 Skrevet 6. april 2015 Å gå på ski, stå slalåm og gå på skøyter; ingenting av dette er grunnleggende ferdigheter. Anonymous poster hash: e1b4a...c8b
Twintipp og himmelblå Skrevet 6. april 2015 #29 Skrevet 6. april 2015 Vi har lært han tidlig å svømme, sykle, stå på skøyter, gå på ski osv. Akkurat som jeg husker vi ble lært om sommeren på hytta, på Hemsedal om vintrene og på stadion med kakao med en gang isen kom. Det er en del i det å være foreldre mener jeg, og en selvfølge!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #30 Skrevet 6. april 2015 Det er så mye de skal lære! Vi har tre små og det føles av og til uoverkommelig å lære alle tre alt de trenger for å bli sosialt akseptert her i området. Svømming, langrenn, slalåm, skøyter, sykling og fotball er et absolutt minimum...Anonymous poster hash: db618...169 Mener du seriøst at da du var barn, var det dine foreldre som lærte deg alle disse tingene?Jeg husker vagt at jeg ble drasset med på langrenn. Utover det lærte jeg å svømme i skoletida, og slalåm tok jeg tak i og lærte meg som voksen. Alt det andre lærte jeg av andre unger i bygda og storesøsken. Vi fikk ta fram skøytene selv, og selv finne ut hvordan man bruker dem. Foreldrene mine lærte meg alt det. Bortsett fra fotball. Har aldri tenkt at skøyter, ski, slalom, svømming og sykling er mye. Alle barn burde lære det. Hvertfall svømming og sykling. Anonymous poster hash: 5e230...489
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå