Gå til innhold

Dere med el bil med ca 140 km rekkevidde. Hvor langt har dere reist med bilen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan gikk det? Har dere kjørt noe i andre land? Jeg tenker altså på hvor lang tur dere har vært på med bilen deres. 



Anonymous poster hash: 0dad1...c65
Skrevet

Langtur med 140km er nok ikke å anbefale. Km går mye raskere ned i det du passerer 70km/t. Vil tro du kan kjøre i ca to-tre timer maks om gangen om du kjører uten å bruke varme/ac. Jeg har kjørt 12 mil med en rekkevidde på 16 i følge leverandør.

 

Anonymous poster hash: bc1f5...4a3

Skrevet

Lading/hurtiglading er ikke like utbredt i utlandet. Pass på om de aktuelle ladestasjonene har riktig uttak for din bil om du skal hurtiglade. Brant meg på det en gang...

 

Anonymous poster hash: bc1f5...4a3

Skrevet

Ikke finn på å reise på ferie med elbil. For det første er ladenettet ikke utbygget, for det andre tar det jo faktisk tre kvarter å fullade en tom bil.

På motorvei går kilometerne fort nedover.

 

Hadde Leaf selv men solgte den fordi jeg var drittlei rekkevidden. Alt måtte planlegges. Godt å være kvitt den...

 

Anonymous poster hash: f404a...7cd

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å reise på tur med el-bil, gitt. Tenk å være bundet av å vite at bilen stadig vekk må lades. En el-bil passer kun til kort kjøring, til og fra jobb, f.eks., og hvis man bor veldig sentralt.

 

Takke meg til en stor, tung dieselbil som går dit jeg vil til enhver tid, og som kun forlanger påfyll av diesel etter mange, mange timers kjøring.

 

Anonymous poster hash: e647b...551

Skrevet

Vi var en uke i København med vår NIssan Leaf. Reiste med båten fra Oslo, og ladet på flere steder i København. Veldig enkelt og greit. Se på clever.dk om info om ladestasjoner og hvordan man lader.



Anonymous poster hash: bdbea...4ac
Skrevet

Ikke finn på å reise på ferie med elbil. For det første er ladenettet ikke utbygget, for det andre tar det jo faktisk tre kvarter å fullade en tom bil.

På motorvei går kilometerne fort nedover.

 

Hadde Leaf selv men solgte den fordi jeg var drittlei rekkevidden. Alt måtte planlegges. Godt å være kvitt den...

 

Anonymous poster hash: f404a...7cd

Må ikke dra alle elbiler under den der da. Kjørt hele Europa me min Tesla, men d er litt annerledes da d er lenger km og lading overalt

 

Anonymous poster hash: a8351...36c

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å reise på tur med el-bil, gitt. Tenk å være bundet av å vite at bilen stadig vekk må lades. En el-bil passer kun til kort kjøring, til og fra jobb, f.eks., og hvis man bor veldig sentralt.

Takke meg til en stor, tung dieselbil som går dit jeg vil til enhver tid, og som kun forlanger påfyll av diesel etter mange, mange timers kjøring.Anonymous poster hash: e647b...551

Skal snart på langtur med vår Tesla.

Og mens du fyller på tusenvis av kroner på tanken på din store tunge dieselbil, fyller vi gratis strøm på vår og shopper heller for pengene.

 

Har du ikke peil på hva en el-bil er god for burde du heller holde kjeft.

Og bare så det er sakt, vi har også en Leaf som er like super til sitt bruk. Solgte nettopp vår store tunge diesel bil siden el-bilen kunne ta oss til akkurat samme steder, bare billigere og behageligere.

 

Anonymous poster hash: 794f4...901

Skrevet

Jeg har så mye peiling på bil og batterier at jeg det er for tidlig i utviklingen av el-biler til at jeg gidder.

 

Om ti år, kanskje, da har el-bilene både fått rekkevidde, størrelse og utseende som gjør dem attraktive også for oss som trenger skikkelig bil.

 

Anonymous poster hash: e647b...551

Skrevet

Har elbil med teoretisk rekkevidde på 190 km (e-golf) men hadde nok ikkje lagt ut på ferietur med den.  Lengste turen har vore litt over to timar, og utan hurtiglading. Ved kulde eller høg fart vert rekkevidda dramatisk redusert i høve til den oppgitte rekkevidda.  Det er ein super bil til småkøyring, men ville hatt leigebil med forbrenningsmotor til ein lengre ferietur, dersom golfen var den einaste bilen vår.  Leigebil er ikkje så dyrt, så det kan likevel lønne seg med elbil som einaste bil. 

Vi har akkurat bytt ut dieseldyret med ein Tesla, og den satsar vi på å kunne reise på langturar med.  Nettet med superladarar nedover Europa byrjar å bli ganske bra, og rekkevidda er ei heilt anna (det same er diverre prisen).



Anonymous poster hash: bcb26...21f
Skrevet

Vi har en nissan Leaf. Den kjører vi lett 10 mil med, lengre turer enn det bruker vi sjelden å dra på. Skal til danmark i sommer. Da blir det nok dieselbilen. Leafen er bybilen vår, og storfornøyd med den. For oss er en tesla for stor til vår bykjøringsbruk.

 

Anonymous poster hash: 08ce1...266

Skrevet

Hvorda kan man sitte der og si at Tesla ikke har størrelse, rekkevidde eller utseende? Vel utseende kan alle være uenig i, men det er jævli stor plass i en Tesla, og lading er NULL stress med den bilen. Som sagt vært på tur i Europa, kjørt ned til Spania på ferie, GRATIS! lader etter ca 40-45 mil, lader da i max(!!!!) 20 min og kjører videre. Hvordan kan du si det er en dårlig løsning?

 

Anonymous poster hash: a8351...36c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...