Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 Vet ikke hva det er engang.. Anonymous poster hash: dd1d8...c80
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #3 Skrevet 4. april 2015 Skal visst være lignende antibiotika. Har fått anbefalt det mot diverse plager men finner bare negativt om det på nett.. Anonymous poster hash: 25b3a...f63
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #4 Skrevet 4. april 2015 Vet om en som bruker det, og sier det skal være bra, men ingen erfaring selv. Anonymous poster hash: d14ea...ca6 Anonymous poster hash: d14ea...ca6
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #5 Skrevet 4. april 2015 Suverent for å ta øyekatarr Anonymous poster hash: 17a4d...1d6
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #6 Skrevet 4. april 2015 Verden vil bedras 😐 Anonymous poster hash: 1dc13...92c
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #7 Skrevet 4. april 2015 Spør legen din. Anonymous poster hash: dd1d8...c80
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #8 Skrevet 5. april 2015 Ja! Bruker det til tannrens og på sår Plantene elsker sølvvann forresten Anonymous poster hash: 8981a...5d1
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #9 Skrevet 5. april 2015 http://nhi.no/livsstil/helsetjenesten/alternativ-komplementer-medisin/solvvann-kolloidalt-solv-37917.html Derimot brukes sølvbandasje på sår i helsevesenet. Anonymous poster hash: b198f...219
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #10 Skrevet 5. april 2015 r sølvvann, blir ofte markedsført som en alternativ vidundermedisin, men det finnes ikke vitenskapelig bevis som støtter opp om de påståtte effektene. Blant kjente bivirkninger er en hudlidelse som gir permanent blågrå hudfarge. Kopiert fra linken over Blir helt matt.. Hva kaller man alternativmedisin som virker? Svar: medisin Anonymous poster hash: dd1d8...c80
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #11 Skrevet 5. april 2015 Svigermor sverger til det. Til sår, eksem, hun drikker det og tar det i vannet til hunden sin. Mente min mann ville kurere din depresjon med det ig ville få han til å drikke det også. Han nektet. Hun får selv velge hva hun vil gjøre med sin kropp. Anonymous poster hash: 4802e...b2f
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #12 Skrevet 5. april 2015 r sølvvann, blir ofte markedsført som en alternativ vidundermedisin, men det finnes ikke vitenskapelig bevis som støtter opp om de påståtte effektene. Blant kjente bivirkninger er en hudlidelse som gir permanent blågrå hudfarge. Kopiert fra linken over Blir helt matt.. Hva kaller man alternativmedisin som virker? Svar: medisin Anonymous poster hash: dd1d8...c80 At sølv har virkninger er det ingen tvil om. Kontakt hvilken som helst brannavdeling på sykehus - de er storforbrukere av bandasjer med sølv i siden det hindrer infeksjoner hos brannskadde. Noen med kroniske leggsår får også det samme. Men at sykehus og hudleger og infeksjonsleger bruker det, det kvalifiserer kanskje ikke som "medisin" for deg? Så kan man alltids diskutere hvor store virkninger det har på andre ting. Det er ikke en vidunderkur, og skal som så mye annet brukes med respekt og med viten. Anonymous poster hash: 17a4d...1d6
Anonym bruker Skrevet 5. april 2015 #13 Skrevet 5. april 2015 Selvfølgelig har sølv virkninger! Det var heller ikke sølvbandasjer det var snakk om her, men "sølvvann". Problemet er når noe markedsføres for å hjelpe mot ditt og datt- og folk benytter ikke faglige kilder på hvordan de skal bruke stoffene. Anonymous poster hash: dd1d8...c80
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #14 Skrevet 6. april 2015 Verden vil bedras 😐 Anonymous poster hash: 1dc13...92c Hva snakker du om? Alvorlig syke mennesker som har blitt resistent mot antibiotika og penicilin får dette på resept av leger/sykehus. Min alvorlig syke søster får dette pga borreliose. Synes du kan spare verden for dine idiotiske kommentarer. Anonymous poster hash: 61ea5...bda
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #15 Skrevet 6. april 2015 r sølvvann, blir ofte markedsført som en alternativ vidundermedisin, men det finnes ikke vitenskapelig bevis som støtter opp om de påståtte effektene. Blant kjente bivirkninger er en hudlidelse som gir permanent blågrå hudfarge. Kopiert fra linken over Blir helt matt.. Hva kaller man alternativmedisin som virker? Svar: medisin Anonymous poster hash: dd1d8...c80 Du ser virkelig dum ut. Sølvvann er ikke alternativ medisin. Det finnes medisiner som virker bedre med sølvvann er IKKE alternativ medisin. Sett deg inn i ting før du uttaler deg. Anonymous poster hash: 61ea5...bda
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #16 Skrevet 6. april 2015 Selvfølgelig har sølv virkninger! Det var heller ikke sølvbandasjer det var snakk om her, men "sølvvann". Problemet er når noe markedsføres for å hjelpe mot ditt og datt- og folk benytter ikke faglige kilder på hvordan de skal bruke stoffene. Anonymous poster hash: dd1d8...c80 Sølvvann brukes mye på sykehus. Nå må du gi deg med å uttale deg. Anonymous poster hash: 61ea5...bda
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #17 Skrevet 6. april 2015 NCCAM - National Center for Complementary and Alternative Medicine (som tilhører National Institutes of Health i USA) konkluderer etter en gjennomgang av den vitenskapelige litteratur om kolloidalt sølv: Sølv har ingen kjent funksjon i kroppen. Sølv er ikke et essensielt mineral, eller noe som kan "kurere alt", og bør heller ikke markedsføres slik. Påstander om effekt av kolloidalt sølv på en rekke sykdommer har ikke vitenskaplig støtte. Produkter med kolloidalt sølv kan gi alvorlige bivirkninger. Laboratorieanalyser har vist at mengden kolloidalt sølv i tilskudd varierer veldig, noe som utgjør en risiko for den som bruker det. Sølv sulfadiazine er en annen behandling som brukes til å behandle brannsår. Disse medikamentene brukes kun utvortes - du skal ikke spise eller drikke dem. Ikke mine ord, sakset fra norsk helseinformasjon. Vi må regne med at legene på sykehuset vet hvordan de skal bruke preparatene. Problemet er at mange kjøper sølvpreparatene på nett eller hos ikke medisinfaglig personal og henter råd til bruk på steder (feks her!) som ikke har kompetanse. Anonymous poster hash: dd1d8...c80
soleia Skrevet 6. april 2015 #18 Skrevet 6. april 2015 Selvfølgelig har sølv virkninger! Det var heller ikke sølvbandasjer det var snakk om her, men "sølvvann". Problemet er når noe markedsføres for å hjelpe mot ditt og datt- og folk benytter ikke faglige kilder på hvordan de skal bruke stoffene. Anonymous poster hash: dd1d8...c80 Sølvvann brukes mye på sykehus. Nå må du gi deg med å uttale deg. Anonymous poster hash: 61ea5...bda Gjer det?? Har aldri møtt på det på sjukehuset i løpet av mine over 20 år. Har møtt på bandasjar og kremar med sølv, som verkar lokalt antibakterielt, men aldri sølvvatn.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #19 Skrevet 6. april 2015 Selvfølgelig har sølv virkninger! Det var heller ikke sølvbandasjer det var snakk om her, men "sølvvann". Problemet er når noe markedsføres for å hjelpe mot ditt og datt- og folk benytter ikke faglige kilder på hvordan de skal bruke stoffene. Anonymous poster hash: dd1d8...c80 Sølvvann brukes mye på sykehus. Nå må du gi deg med å uttale deg. Anonymous poster hash: 61ea5...bda Gjer det?? Har aldri møtt på det på sjukehuset i løpet av mine over 20 år. Har møtt på bandasjar og kremar med sølv, som verkar lokalt antibakterielt, men aldri sølvvatn. Og du har sett alt og er verdensmester? For et tåpelig argument. Har du vært innom alle type avdelinger? Som jeg sa i mitt tidligere innlegg får min søster dette og vi har fått en god innføring i sølvvann av legen på sykehuset. Når jeg sier det brukes masse så er det direkte fra legen. Det brukes masse på tilfeller som min søster. Herregud så mange påståelige mennesker. Dere vet virkelig ikke hva dere prater om. Anonymous poster hash: 61ea5...bda
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #20 Skrevet 6. april 2015 Jeg tror det er du som er påståelig her og avviser alle kommentarer uten å få med deg innholdet. At din søster får preparatet hos legen sin og at det blir brukt innen sykehuset stemmer sikkert. Det er heller ikke det som er problemet, men som jeg skrev over, at det blir solgt på nett og div andre steder. Folk som ikke har snøring anbefaler det i hytt og gevær og det kan gi alvorlige følger og bivirkninger. Derfor: spør legen. Anonymous poster hash: dd1d8...c80
Violeta Skrevet 6. april 2015 #21 Skrevet 6. april 2015 Trodde det var den sprayen med sølv de brukte på vampyrene i True Blood jeg Aldri hørt om den andre varianten...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #22 Skrevet 6. april 2015 "Frem til 2. verdenskrig var sølvvann i bruk innen allmennmedisinen i USA, men bruken avtok i takt med at antibiotika ble tatt i bruk mot bakterieinfeksjoner. Etter våre kunnskaper brukes ikke sølv i form av sølvvann innen skolemedisinen i dag." Kilde:http://www.nifab.no/faktaark/soelvvann Anonymous poster hash: e8d70...1ac
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #23 Skrevet 6. april 2015 Vil du bli seende slik ut - permanent og irreversibelt? Drikk sølvvann. https://www.google.no/search?hl=no&q=argyria&rlz=1R2DBNO_noNO347&gs_sm=e&gs_upl=1279l2839l0l3058l7l7l0l0l0l0l234l1248l0.5.2l7l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1034&bih=695&wrapid=tlif131701972082410&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&gws_rd=ssl Anonymous poster hash: 7ff51...970
soleia Skrevet 6. april 2015 #24 Skrevet 6. april 2015 (endret) Selvfølgelig har sølv virkninger! Det var heller ikke sølvbandasjer det var snakk om her, men "sølvvann". Problemet er når noe markedsføres for å hjelpe mot ditt og datt- og folk benytter ikke faglige kilder på hvordan de skal bruke stoffene. Anonymous poster hash: dd1d8...c80 Sølvvann brukes mye på sykehus. Nå må du gi deg med å uttale deg. Anonymous poster hash: 61ea5...bda Gjer det?? Har aldri møtt på det på sjukehuset i løpet av mine over 20 år. Har møtt på bandasjar og kremar med sølv, som verkar lokalt antibakterielt, men aldri sølvvatn. Og du har sett alt og er verdensmester? For et tåpelig argument. Har du vært innom alle type avdelinger? Som jeg sa i mitt tidligere innlegg får min søster dette og vi har fått en god innføring i sølvvann av legen på sykehuset. Når jeg sier det brukes masse så er det direkte fra legen. Det brukes masse på tilfeller som min søster. Herregud så mange påståelige mennesker. Dere vet virkelig ikke hva dere prater om. Anonymous poster hash: 61ea5...bda Sa eg at eg var verdensmester? Stilte eit spørsmål av nysgjerrigheit. Har jobba mange år som sjukepleiar på sjukehus, bla innan infeksjonsmedisin, og altså aldri sett sølvvatn i bruk, så å hevde at det er mykje brukt på sjukehus syntes eg var rart. Men for å vere like frekk som deg, så høyres du ikkje ut som du veit særleg kva du pratar om du heller. Du nemner feks den gamle misforståinga om menneske som er immune mot antibiotika. Du kjenner altså til eit spesiellt tilfelle der sølvvatn vert brukt, til behandling av borreliose, men det anar meg at det er ei litt alternativ behandling for denne diagnosen og. Sølv vert normalt brukt som lokalbehandling utvortes, og ikkje systemisk ved å drikke det, men det kunne jo vere at det var teke i bruk att den siste tida, etter at eg forlet sjukehuslivet, difor spurte eg. - men eg har sett resultatet av sølvopphoping i hud og organ, så er skeptisk til langvarig bruk. Endret 6. april 2015 av soleia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå