Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 Dust. Poenget med innlegget ditt er?? Finn på noe bedre å bruke påsken på enn å slenge drit. Anonymous poster hash: 4ef6e...037 Anonymous poster hash: 4ef6e...037
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #3 Skrevet 4. april 2015 Gjeeesp, dårlig forsøk på å provosere Anonymous poster hash: 38ea2...a84
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #4 Skrevet 4. april 2015 Å stakkars deg. Fikk du ikke respons på det nye ordet du fant opp i den andre tråden? Anonymous poster hash: 41aa3...7c4
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #5 Skrevet 4. april 2015 Fant opp ? Navdrakt har vi sagt her i flere år. Grusomt stygge drakter er det også. Anonymous poster hash: 0ad5c...e31
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #6 Skrevet 4. april 2015 Langt heller en slik drakt enn din hjerne og din personlighet, Hi Anonymous poster hash: 20c36...216
HvittHus Skrevet 4. april 2015 #7 Skrevet 4. april 2015 Nå er vel intensjonen med dette innlegget å provosere, men jeg skal allikevel svare på spørsmålet. Nei jeg hadde aldri kjøpt meg en Sparkjøp-drakt, da hadde jeg heller gått i en pen kjole. Sparkjøp-drakter er for meg likestilt med kina-bunader. Men jeg ville selvfølgelig aldri sagt noe negativt til de som velger en slik drakt, selv om jeg ville ha valgt noe annet.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #8 Skrevet 4. april 2015 Jeg synes litt synd på de som må rakke ned på andre for å føle seg bedre selv. God påske, HI☀️🐣💛 Anonymous poster hash: 4b5cb...38f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #9 Skrevet 4. april 2015 Den har jeg ikke sett. Er den ikke særlig fin, altså? Anonymous poster hash: 168a2...6ff
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #10 Skrevet 4. april 2015 Jobber i NAV så det passer vel bra da Anonymous poster hash: 592fc...526
Miamimom Skrevet 4. april 2015 #11 Skrevet 4. april 2015 Nå er vel intensjonen med dette innlegget å provosere, men jeg skal allikevel svare på spørsmålet. Nei jeg hadde aldri kjøpt meg en Sparkjøp-drakt, da hadde jeg heller gått i en pen kjole. Sparkjøp-drakter er for meg likestilt med kina-bunader. Men jeg ville selvfølgelig aldri sagt noe negativt til de som velger en slik drakt, selv om jeg ville ha valgt noe annet. Signerer.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #12 Skrevet 4. april 2015 Nå er jeg så heldig at jeg har 2 flotte bunader, en jeg fikk til konfirmasjonen, og en jeg har arvet. Jeg var heldig som arvet, for min første bunad er blitt veldig trang etter jeg la på meg. Jeg nekter å legge den ut, for det er det samme som å godta at jeg skal være feit resten av livet, så det har aldri vært aktuelt. Den arvede bunaden er litt større, og passer fint, så bruker den nå. Jeg synes det er stor stas, og føler meg veldig som en del av "fellesskapet" på 17 mai, når jeg går i bunad. Vanlige penklær er ikke det samme på en slik dag, langt ifra. Så hadde det ikke vært for min arvede bunad, så kunne jeg fint kjøpt meg en festdrakt på Sparkjøp for å ha til jeg igjen passet bunaden min. Og jeg hadde båret den med stolthet! Anonymous poster hash: 853ca...574
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #13 Skrevet 4. april 2015 Nå er jeg så heldig at jeg har 2 flotte bunader, en jeg fikk til konfirmasjonen, og en jeg har arvet. Jeg var heldig som arvet, for min første bunad er blitt veldig trang etter jeg la på meg. Jeg nekter å legge den ut, for det er det samme som å godta at jeg skal være feit resten av livet, så det har aldri vært aktuelt. Den arvede bunaden er litt større, og passer fint, så bruker den nå.Jeg synes det er stor stas, og føler meg veldig som en del av "fellesskapet" på 17 mai, når jeg går i bunad. Vanlige penklær er ikke det samme på en slik dag, langt ifra. Så hadde det ikke vært for min arvede bunad, så kunne jeg fint kjøpt meg en festdrakt på Sparkjøp for å ha til jeg igjen passet bunaden min. Og jeg hadde båret den med stolthet! Anonymous poster hash: 853ca...574 Du mener at de som går i vanlige penklær ikke forsøker å pynte seg, og ikke er en del av fellesskapet? Åh herlighet........ Anonymous poster hash: 6b123...eb7
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #14 Skrevet 4. april 2015 Nå er jeg så heldig at jeg har 2 flotte bunader, en jeg fikk til konfirmasjonen, og en jeg har arvet. Jeg var heldig som arvet, for min første bunad er blitt veldig trang etter jeg la på meg. Jeg nekter å legge den ut, for det er det samme som å godta at jeg skal være feit resten av livet, så det har aldri vært aktuelt. Den arvede bunaden er litt større, og passer fint, så bruker den nå.Jeg synes det er stor stas, og føler meg veldig som en del av "fellesskapet" på 17 mai, når jeg går i bunad. Vanlige penklær er ikke det samme på en slik dag, langt ifra. Så hadde det ikke vært for min arvede bunad, så kunne jeg fint kjøpt meg en festdrakt på Sparkjøp for å ha til jeg igjen passet bunaden min. Og jeg hadde båret den med stolthet! Anonymous poster hash: 853ca...574 Du mener at de som går i vanlige penklær ikke forsøker å pynte seg, og ikke er en del av fellesskapet? Åh herlighet........ Anonymous poster hash: 6b123...eb7 Eh, nei. Jeg sier at JEG føler meg mer som en del av fellesskapet i bunad, og derfor ville foretrukket en Spardrakt fremfor vanlige finklær. Jeg mener absolutt ingenting om noen andre, om de velger bunad, festdrakt eller finklær. Deres valg. Men for meg selv er bunad viktig. Anonymous poster hash: 853ca...574
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #15 Skrevet 4. april 2015 Nå er jeg så heldig at jeg har 2 flotte bunader, en jeg fikk til konfirmasjonen, og en jeg har arvet. Jeg var heldig som arvet, for min første bunad er blitt veldig trang etter jeg la på meg. Jeg nekter å legge den ut, for det er det samme som å godta at jeg skal være feit resten av livet, så det har aldri vært aktuelt. Den arvede bunaden er litt større, og passer fint, så bruker den nå.Jeg synes det er stor stas, og føler meg veldig som en del av "fellesskapet" på 17 mai, når jeg går i bunad. Vanlige penklær er ikke det samme på en slik dag, langt ifra. Så hadde det ikke vært for min arvede bunad, så kunne jeg fint kjøpt meg en festdrakt på Sparkjøp for å ha til jeg igjen passet bunaden min. Og jeg hadde båret den med stolthet! Anonymous poster hash: 853ca...574 Du mener at de som går i vanlige penklær ikke forsøker å pynte seg, og ikke er en del av fellesskapet? Åh herlighet........Anonymous poster hash: 6b123...eb7 Eh, nei. Jeg sier at JEG føler meg mer som en del av fellesskapet i bunad, og derfor ville foretrukket en Spardrakt fremfor vanlige finklær. Jeg mener absolutt ingenting om noen andre, om de velger bunad, festdrakt eller finklær. Deres valg. Men for meg selv er bunad viktig. Anonymous poster hash: 853ca...574 Du skriver jo "Jeg synes det er stor stas, og føler meg veldig som en del av "fellesskapet" på 17 mai, når jeg går i bunad. Vanlige penklær er ikke det samme på en slik dag, langt ifra". Dvs at du mener man ikke er en del av fellesskapet med vanlige penklær. Anonymous poster hash: 6b123...eb7
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #16 Skrevet 4. april 2015 Nå er jeg så heldig at jeg har 2 flotte bunader, en jeg fikk til konfirmasjonen, og en jeg har arvet. Jeg var heldig som arvet, for min første bunad er blitt veldig trang etter jeg la på meg. Jeg nekter å legge den ut, for det er det samme som å godta at jeg skal være feit resten av livet, så det har aldri vært aktuelt. Den arvede bunaden er litt større, og passer fint, så bruker den nå.Jeg synes det er stor stas, og føler meg veldig som en del av "fellesskapet" på 17 mai, når jeg går i bunad. Vanlige penklær er ikke det samme på en slik dag, langt ifra. Så hadde det ikke vært for min arvede bunad, så kunne jeg fint kjøpt meg en festdrakt på Sparkjøp for å ha til jeg igjen passet bunaden min. Og jeg hadde båret den med stolthet! Anonymous poster hash: 853ca...574 Du mener at de som går i vanlige penklær ikke forsøker å pynte seg, og ikke er en del av fellesskapet? Åh herlighet........Anonymous poster hash: 6b123...eb7 Eh, nei. Jeg sier at JEG føler meg mer som en del av fellesskapet i bunad, og derfor ville foretrukket en Spardrakt fremfor vanlige finklær. Jeg mener absolutt ingenting om noen andre, om de velger bunad, festdrakt eller finklær. Deres valg. Men for meg selv er bunad viktig. Anonymous poster hash: 853ca...574 Du skriver jo "Jeg synes det er stor stas, og føler meg veldig som en del av "fellesskapet" på 17 mai, når jeg går i bunad. Vanlige penklær er ikke det samme på en slik dag, langt ifra". Dvs at du mener man ikke er en del av fellesskapet med vanlige penklær. Anonymous poster hash: 6b123...eb7 Nå er du bare tåpelig. Flesteparten går i bunad eller tilsvarende på 17 mai, og den kommentaren viser til min følelse over meg selv og hvorfor jeg velger / ville valgt som jeg gjør. Det sier ingenting om noen andre enn meg selv. Dessuten tror jeg at jeg vet bedre hva jeg selv mener med hva jeg skriver enn du gjør. Helvetes kverulant! Anonymous poster hash: 853ca...574
Monica Skrevet 4. april 2015 #17 Skrevet 4. april 2015 Har aldri hørt noen kalle bunad fra sparkjøp for nav drakt. Og jeg har bodd flere steder i Norge. Må si jeg er veldig glad for at jeg ikke omgås mennesker, som kaller det for noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #18 Skrevet 4. april 2015 Ja, jeg bruker festdrakt fra Sparkjøp. Jeg har ikke råd til ordentlig bunad, og da synes jeg det et greit å ha en festdrakt. Jeg synes den er fin, og føler meg fin og veldig pyntet i den. Hvorfor kaller du den NAV drakt? Bare fordi den er billig? Hadde ikke jeg hatt denne drakta ville det blitt noe annet rimelig til max 500, og da føler jeg jo at jeg må ha nytt hvert år. Jeg sliter nok med å kjøpe nytt til ungen min hvert år, så glad jeg slipper å kjøpe til meg selv i tillegg. Du HI, mulig du har en pen bunad ellet andre pene klær, men pen personlighet det skulle du kostet på deg i stedet. Nesten så jeg skulle ønsket du kunne fått følt det selv hvordan det er å ikke ha råd til alt man vil. Anonymous poster hash: bc3c1...4e0
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #19 Skrevet 4. april 2015 Nå er jeg så heldig at jeg har 2 flotte bunader, en jeg fikk til konfirmasjonen, og en jeg har arvet. Jeg var heldig som arvet, for min første bunad er blitt veldig trang etter jeg la på meg. Jeg nekter å legge den ut, for det er det samme som å godta at jeg skal være feit resten av livet, så det har aldri vært aktuelt. Den arvede bunaden er litt større, og passer fint, så bruker den nå.Jeg synes det er stor stas, og føler meg veldig som en del av "fellesskapet" på 17 mai, når jeg går i bunad. Vanlige penklær er ikke det samme på en slik dag, langt ifra. Så hadde det ikke vært for min arvede bunad, så kunne jeg fint kjøpt meg en festdrakt på Sparkjøp for å ha til jeg igjen passet bunaden min. Og jeg hadde båret den med stolthet! Anonymous poster hash: 853ca...574 Du mener at de som går i vanlige penklær ikke forsøker å pynte seg, og ikke er en del av fellesskapet? Åh herlighet........Anonymous poster hash: 6b123...eb7 Eh, nei. Jeg sier at JEG føler meg mer som en del av fellesskapet i bunad, og derfor ville foretrukket en Spardrakt fremfor vanlige finklær. Jeg mener absolutt ingenting om noen andre, om de velger bunad, festdrakt eller finklær. Deres valg. Men for meg selv er bunad viktig. Anonymous poster hash: 853ca...574 Du skriver jo "Jeg synes det er stor stas, og føler meg veldig som en del av "fellesskapet" på 17 mai, når jeg går i bunad. Vanlige penklær er ikke det samme på en slik dag, langt ifra". Dvs at du mener man ikke er en del av fellesskapet med vanlige penklær. Anonymous poster hash: 6b123...eb7 Til anne...eb7: Jeg har ikke bunad og må derfor bruke andre klær den 17. mai. Jeg ser andre som har vanlige finklær og synes de er flotte og fine. Men JEG føler meg utenfor, føler jeg mangler noe på fellesskapet når jeg ikke har bunad. Jeg skulle så inderlig ønske at jeg hadde en bunad som viste hvor jeg kom fra i landet, det viser litt av min identitet, min historie når jeg bor langt hjemmefra. For MEG så vil det aldri bli det samme å gå i vanlige finklær 17. mai, som om jeg hadde bunad. De få gangene i livet jeg har lånt bunad (utenom 17. mai) har jeg alltid følt meg mer vel, og som om jeg hadde større tilhørighet. Det er kun en personlig følelse, det betyr ikke at jeg ser på andre slik jeg føler meg selv. Så jeg forstår godt hva annie 574 forsøker å si Anonymous poster hash: 20c36...216
Guttaboys Skrevet 4. april 2015 #20 Skrevet 4. april 2015 Navdrakt? Fra sparkjøp? Tydeligvis noe jeg ikke har fått med meg...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #21 Skrevet 4. april 2015 Synes det er forferdelig stygt med voksne i "liksom bunad". Har man ikke, velger man noe helt annet. Ok til barn. Anonymous poster hash: 9e1a5...934
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #22 Skrevet 4. april 2015 HI, den her var stygg. Hva ønsker du egentlig å oppnå? Høres ut som du sparker folk som ligger nede. En dag kan det være deg selv som har dårlig råd pga at helsa svikter. Hvorfor kan vi ikke være mer tolerante mot hverandre og få andre til å føle seg verdsatt og elsket uansett hva de har på seg og tykkelsen på lommeboka?! Jeg personlig verdsetter mer et godt hjerte enn ovenfra og ned holdning. Anonymous poster hash: c9bbd...5ad
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #23 Skrevet 4. april 2015 Det hjelper ikke med en fin bunad når personligheten er elendig hi Anonymous poster hash: 38ea2...a84
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #24 Skrevet 4. april 2015 HI, den her var stygg. Hva ønsker du egentlig å oppnå? Høres ut som du sparker folk som ligger nede. En dag kan det være deg selv som har dårlig råd pga at helsa svikter. Hvorfor kan vi ikke være mer tolerante mot hverandre og få andre til å føle seg verdsatt og elsket uansett hva de har på seg og tykkelsen på lommeboka?! Jeg personlig verdsetter mer et godt hjerte enn ovenfra og ned holdning. Anonymous poster hash: c9bbd...5ad Man trenger ikke å ha dårlig råd eller dårlig helse for å velge en kjole til 1600 istedefor 26000. Kanskje det handler om prioriteringer? Det er ingen liksom-bunad, det er en festdrakt/kjole som minner om bunad. Anonymous poster hash: 5d503...fd2
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #25 Skrevet 4. april 2015 Nei. Jeg hadde ALDRI vist meg i fake bunad. Hadde jeg ikke hatt råd til bunad hadde jeg valgt finkjole. Fake bunad til voksne er bare pinlig. Anonymous poster hash: 552f0...abf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå