Gå til innhold

kan jeg bruke daktar mot underlivssopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg både har uvi og sopp i underlivet. Svir ved vannlatning og føler jeg må tisse hele tiden. I tillegg har jeg kløe i underlivet. Var å lette gjennom skapene men fant ikke canesten, men derimot daktar. Jeg smurte på og det gav omtrent umiddelbar lindring mot kløen. Kan den brukes mot dette tror dere, eller må jeg kjøpe canesten?

Anonymous poster hash: 0efd3...074

Fortsetter under...

Skrevet

Er daktar det samme som dactakort? I såfall er det et kombinasjonsprep av soppmiddel og kortison og det bør i så fall hjelpe. Men kanskje bytte over til kun soppmiddel når apoteket åpner evt.

Anonymous poster hash: 03859...8ef

Skrevet

Daktar er soppmiddel men uten kortison, i motsetning til daktacort som er kombi. Mannen hadde kjøpt det mot fotsopp, var derfor jeg prøvde.

Anonymous poster hash: 0efd3...074

Skrevet

Kjøp canesten i morgen du. Det er mitt råd hvis du vil bli kvitt plagene.

Anonymous poster hash: 6936a...481

Skrevet

Tjaaaa. Det virker jo mot candidasopp, blant annet, så det tar underlivssopp også. Men daktar inneholder også et middel som lett virker irriterende på slimhinner og kan gi kontakteksem. Er jo litt forskjellige forhold i tær og i underlivet. :P 

Anonymous poster hash: fa79c...bdf

Annonse

Skrevet

Er ikke nødvendig å kjøpe canesten. Daktar er også mot Candida (som er den vanligste sopptypen) og brukes også til underlivet. (Medikamentene er beslektet). Smør på 1-2 ganger daglig. Synes du det er mye stress, kan du selvsagt heller kjøpe canesten vagitorie som engangsbehandlung.

Men ellers vil jeg råde deg til å ikke bruke ting til underlivet før du er sikker på at det er "trygt".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...