Gå til innhold

Noen som er helt eller delvis ufør kun pga Fibromyalgi?

Anbefalte innlegg

Jeg klarer virkelig ikke å jobbe 100% , selv om jeg gjerne vil. Har følelsen av at legen min synes det er en tullediagnose, og vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette opp med han.

Har fått diagnosen av spesialist som fastlegen henviste meg til.

Vet mange med Fibromyalgi også sliter med andre ting, men jeg gjør ikke det. Et det i det hele tatt noen som er ufør kun pga. Fibro?

Anonymous poster hash: a3209...3e1

Fortsetter under...

Noen er ufør kun pga fm, men å få ufør/delvis ufør pga kun fm nå, er så og si umulig.

Har du fått henvisning til smertemestringskurs? Jeg skal selv på det snart, og skal oppholde meg på et revmatismesykehus i 5 dager.

Anonymous poster hash: a3039...e36

Noen er ufør kun pga fm, men å få ufør/delvis ufør pga kun fm nå, er så og si umulig.

Har du fått henvisning til smertemestringskurs? Jeg skal selv på det snart, og skal oppholde meg på et revmatismesykehus i 5 dager.

Anonymous poster hash: a3039...e36

Ja, jeg kommer med neste gang. Men har skjønt det kan ta litt tid. Jeg har ikke behov for full uføretrygd, men halv. Hvorfor skulle det være så også umulig nå?

Anonymous poster hash: a3209...3e1

Det er nesten umulig å få uføre pga dette. Kan ta veldig mange år.

Har du gjort om på kostholdet? Trener regelmessig? Får nok hvile etter jobb? Ofte må man legge om livet på ettermiddagene selv om man ikke ønsker. Har man en kronisk diagnose må man ta hensyn til den.

Viss du sier litt om hvordan du har det og hva du gjør? Hvorfor du tenker du trenger uføre så kanskje noe her kan komme med gode tips?

Kanskje du bør skifte jobb?

Anonymous poster hash: aa8d6...33b

Jeg har fm og er delvis ufør. Men jeg har også flere andre diagnoser, er altså ikke 50% ufør ene og alene pga fm. Jeg vet ikke om jeg kunne ha jobbet 100% om jeg "bare" hadde hatt fm. Med tilrettelegging skulle jeg nok kanskje fått det til, men det hadde gått på bekostning av barna og mannen (hvilket mine sykdommer også gjør nå, kunne aldri i verden klart å gi mine barn det de trenger med de skadene jeg har i kroppen dersom jeg også skulle jobbe 100%)

det skal sies at jeg egentlig er 100 % ufør, men takket være en fantastisk arbeidsgiver jobber jeg det jeg føler jeg klarer og kan komme og gå som jeg vil innenfor rimelighetens grenser. Jeg er derfor kun 50% ufør, men jobber stort sett 30%. Dette taper jeg penger på, men psykisk trenger jeg en jobb å gå til:)

Anonymous poster hash: 12346...2e3

Annonse

Du som jobber 50/30 prosent. Håper arbeidsgiveren din har søkt om å få slippe arbeidsgiverperioden? Da betaler NAV fra første dag og ikke arbeidsgiveren som må dekke de første ukene av sykdom.

Fantastisk ordning. For meg er det lettere å være "på og av" syk med en kronisk diagnose, enn å tenke at arbeidsgiver taper penger på det i forhold til viss jeg er langtidssykemeldt

Anonymous poster hash: aa8d6...33b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...