Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jenter/damer. Skulle hatt mensen i dag, men ingenting forløpig og heller ingen tegn på at den er rundt hjørnet. En uke etter EL hadde jeg en liten blødning, det var så vidt litt på papiret. Jeg er på hytta så får ikke testet meg før vi kommer hjem i morgen. Hvor stor er sjansen for å bli gravid hvis man har sex dagen før EL og dagen etter EL?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144207894-forsinket-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fire dager før og inntil dagen etter er du på det mest fruktbare, egget lever vel knappe 24 timer om det ikke blir befruktet så det er lurt å ha noen svømmere ombord allerede en dag eller to før el. Ved en liten blødning ca en uke etter (pluss minus noen dager i begge retninger) tenker man gjerne festeblødning når egget fester seg, mens innimellom kan det også være ett tegn på forsinket el dersom man ikke er 100% sikker på at el har vært. (kun temping eller gyn kan bekrefte det) Men krysser fingrene for deg :) Om ikm er idag burde du teste positivt ganske greit imårra om du tar en test da :) 

Anonymous poster hash: 1eebb...67b

Jeg har hatt litt uregelmessige sykluser det siste halvåret men begynt og komme i orden nå. Hadde også en liten blødning 4-5 dager før EL. Er ikke hundre prosent sikker på at jeg hadde EL da, men ut fra min kalkulator og kalender så jeg får se i morgen. Irriterende og sitte her oppe å ikke få testet. Hehe

Annonse

Vamakelig å forklare, men ifølge min kalender så er mensen to dager forsein, det vil si at syklusen min nå er på 37 dager og da forandre jo også eggløsningen seg samtidig. Og da hadde jeg og samboeren min sex den dagen eggløsning var. Selv om jeg ikke er helt 100 % sikker på at EL fant sted da. Når kommer evt symptomer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...