Gå til innhold

Maur i huset! HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått maur enda et rom, jeg er så LEI!

Hvordan bli kvitt de jævlene?

Anonymous poster hash: d39f5...2bc

Skrevet

Gi dem syltetøy. Da spiser de så de sprekker :)

Anonymous poster hash: 149dd...985
Skrevet

Maurbokser var veldig effektivt hos oss. Spesielt de du ikke får kjøpt i Norge. ;)

Anonymous poster hash: e675d...fdd
Skrevet

Hva slags maur? Om det er de små svarte sukkermaurene, de som bare er på leit etter mat og ikke etter hus, så fungerer det fint med Nippon eller med sånne maurbokser som du får kjøpt på hagesentere. Om det er andre typer maur, så kan det hende at du må grundigere til verks, finne ut hvor de kommer inn eller hvor tua er og spre gift, eller kontakte et firma som driver med dette.

Skrevet

Hos oss forsvant de ikke før vi byttet kjøkken, så sannsynligvis har de hatt en inngang der. Vi hadde maur i huset hver vår/sommer i årevis før det, men har ikke sett noen siden det. Vi prøvde alt på markedet (unntatt skadedyrkontroll) men ingenting var effektivt nok.

Skrevet

Hva slags maur? Om det er de små svarte sukkermaurene, de som bare er på leit etter mat og ikke etter hus, så fungerer det fint med Nippon eller med sånne maurbokser som du får kjøpt på hagesentere. Om det er andre typer maur, så kan det hende at du må grundigere til verks, finne ut hvor de kommer inn eller hvor tua er og spre gift, eller kontakte et firma som driver med dette.

De er bittesmå svarte! Gud jeg klør over hele kroppen.

Skrevet

Tusen takk for tips alle sammen!

Skrevet

De er bittesmå svarte! Gud jeg klør over hele kroppen.

Da ville jeg kjøpt maurbokser og satt dem ut der de kommer inn, eller der de har lagd seg en sti. De småtassene gjør som regel ikke noen skade, de er bare på leit etter mat nå tidlig på våren. Pass også på at du har søte ting i lukkede bokser og at saftsøl ol tørkes fort opp. Om de ikke finner noe å spisse så går de et annet sted.

Skrevet

Vi la frem bakepulver-de ble borte og hakke sett dem siden:)

Anonymous poster hash: a1871...629

Skrevet

Sett fun light saft i små beholdere rundt om der de ferdes. De blir forgiftet og dør. Og det beste er at de tar med seg giften hjem og forgitt hele tua

Anonymous poster hash: ace26...3c7

Skrevet

Du kan bruke cola korker fra glass flasker f.eks

Anonymous poster hash: ace26...3c7

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg hadde samme problem her sommerene for 2 år siden, ingenting var åpent så jeg fikk ikke kjøpt noe maurbokser eller spray. Hadde wd-40 i skapet, så jeg spraya det i alle kriker og kroker jeg kunne tenke meg at de kom fra. Spraya litt i røret på støvsugeren også, støvsugde opp de som allerede var inne og kasta posen ute. De ble borte da, også kjøpte jeg maurbokser da butikkene åpna igjen :) Har ikke sett noen siden

Skrevet

Fei de opp, bruk støvsugeren på de fram til tirsdag, ring forsikringen og få hjelp da

Anonymous poster hash: bd29b...b78

Skrevet

Pepper og kanel liker de ikke! Våre forsvant da vi strødde begge deler langs maurstien...

Skrevet

Hell kaffe og kanel rundt husveggen der de kommer inn. Vann litt for da kommer en lukt de ikke liker. Da kommer de ikke inn, og eneste måten vi har blitt kvitt de. Første gang vi gjorde dette hadde vi også nippon inne siden vi hørte om tipset etter de hadde invadert badet. Tok ikke mange dagene før det var tomt for maur.

Det fungerer også litt for de større maurene vi har på hytta. Fra å drepe maur over hele hytta hele tiden til å skvette hver gang vi så en maur så må jeg si meg fornøyd. Der er det umulig å bli kvitt maurene om vi ikke skal rive hytta, for å gjøre ekstremt mye. (Hver høst kommer sjøen inn i kjelleren siden vi bor så nære havet)

Anonymous poster hash: 2a5f4...bb6

Skrevet

vi var i kontakt med et skadedyrfirma. De skulle ha 5-6000kr for jobben, men kunne ikke garantere at problemet var borte.

Jeg tok derfor og kjøpte maurbokser og fant ut hvilken sprekk de gjemte seg i. Der satt jeg boksene. I tillegg til dette støvsugde jeg ofte.

Etter et par tre uker forsvant all mauren. Men, de dukket opp etter et par mnd. Da tok jeg en ny runde og har ikke vært plaget siden.

Anonymous poster hash: 47dd3...016

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...