Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 Chili paste står det på glasset. Men hva bruker jeg det til, og hvordan? Noen som kan hjelpe? Anonymous poster hash: f5df0...7de
beef sister Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 Hva som helst. Jeg bruker i supper og noen ganger tomatsaus, eller i crème fraîche (som saus),
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #3 Skrevet 1. april 2015 Takk for svar beef sister Hva smaker det, er det bare sterkt, eller søtt eller...? Hvor sterkt er det, hvor mye bruker du i en suppe for eksempel? Må det kokes inn? Anonymous poster hash: f5df0...7de
DetErBareMeg Skrevet 1. april 2015 #4 Skrevet 1. april 2015 Det er sterkt! Setter mye smak. Jeg har en "dæsj" oppi når jeg lager spicy suppe eller "rød pasta" :-)
beef sister Skrevet 1. april 2015 #5 Skrevet 1. april 2015 Jeg synes det varierer veldig fra produsent til produsent. 4 teskjeer på en vanlig størrelse boks crème fraîche, kanskje? Jeg synes ikke det er sterkt, men det er jo litt individuelt. Jeg tilsetter det sammen med alt annet jeg har i suppen. Bruker det som jeg ellers ville ha brukt chilli. Den jeg bruker smaker ikke søtt.
Hjertefru Skrevet 1. april 2015 #6 Skrevet 1. april 2015 Jeg bruker det mest i wok og annen asiatiskinapirert mat. Det er jo chilipasta, så det smaker jo sterkt og brukes for å få en peppersmak om du vil. På samme måte som jeg brukes fex soyasaus for å få saltsmak. Chili, soya, ingefær og hvitløk, da kommer du langt smaksmessig. Når jeg lager en wok til fire pers bruker jeg en god teskje sambal. Men lurt å prøve seg frem i begynnelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå