Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 Jenta mi har mollusker. Nå ser det ut som om den som dere ser på bilde har blitt betent. Ser dette ut som mollusk for dere, og hva hadde dere gjort med det? Anonymous poster hash: b8838...3f4
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 Ingen ting. Ventet. Anonymous poster hash: 2133c...8db
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #3 Skrevet 1. april 2015 Når sønnen min fikk betente fikk han antibiotika. Ville renset, tatt på noe og plastret slik at evt væske ikke smitter til andre steder. Ene gangen klemte jeg ut en stor en. Helt sjokkert over hva som kom ut. Gutten var 6 år og hadde så press/ vondt at han ønsket at jeg skulle prøve det. Det kom ut så masse og var så dypt- akkurat som en skikkelig rot. Da hadde han vært plaget over ett år og han fikk aldri flere etter det. Skulle nesten tro jeg hadde tatt livet av dronning- mollusken😂 Anonymous poster hash: 3a9e6...0b7
Alle gode ting er tre:) Skrevet 1. april 2015 #4 Skrevet 1. april 2015 Min sønn har hatt mange og spesielt en har vært veldig betent. Fikk fusidin av legen, hjalp ikke. Fikk deretter kortison av legen, det hjalp heller ikke. Så prøvde jeg mest for moroskyld inotyol, etter få dager var det borte. Tok på inotyol og satte plaster over for å ikke få på klærne😊
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #5 Skrevet 1. april 2015 Den sprekker til slutt. Sønnen min fikk det også ved et par anledninger, til slutt ble de mørkelilla og sprakk. Har ikke hatt det nå på et halvt år ca. Gjorde ingenting med de. Anonymous poster hash: c1b18...947
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #6 Skrevet 1. april 2015 Jenta mi hat også noen mollusker. For en stund siden ble noen av de betent slik som den på bildet. Vi tok en tur til legen og fikk beskjed om at det var bra at den så slik ut. For dette var siste stadie før de forsvinner av seg selv. Vi fikk beskjed om å rense og vente på at den skulle gå bort. Nå er det noen mnd siden vi var hos legen og molluskene som var betent er nesten helt borte og nesten alle de andre molluskene holder på å hovne opp og bli røde. Så da satser vi på at det er på vei tilbake. Lykke til. Anonymous poster hash: 478f6...b03
smiia Skrevet 1. april 2015 #7 Skrevet 1. april 2015 (endret) Min ene datter fikk molusker som nyfødt, og var plaget med det iallfall de første to leveår. De fleste kom og gikk på en ukomplisert måte, men hun hadde én som kan minne om den som beskrives i innlegg nr 3. Hun hadde den i tinningen, og den bare vokste og vokste over lang tid - ingen av legens råd eller remedier hjalp. Til slutt var den på størrelse med en halv golfball, og veldig betent og vond. Vi var på ferie et stykke fra lege, så jeg stakk hull på den og gravde ut innholdet. Hadde trodd det kom til å være som en kvise, men det var det ikke. Måtte pirke hull, hjalp ikke å klemme, og grave ut alt gørret inni - det var utrolig mye og ble et skikkelig krater etterpå. Men ungen ble straks bedre og betennelsen ble borte og mollusken forsvant. Endret 1. april 2015 av smiia
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #8 Skrevet 1. april 2015 Ville smurt på bacimycin og satt på et plaster. Legen her sa også at de siste molusskene før de forsvinner helt gjerne blir litt betent. Da jobber endelig immunforsvaret skikkelig med dem og de vil forsvinne. Anonymous poster hash: a4f43...eb7
ærlig talt Skrevet 1. april 2015 #9 Skrevet 1. april 2015 Det ser ut som en betent mollusk. Hva du gjør videre kommer vel an på hvordan barnet har det. Synes barnet at det gjør veldig vondt? Aller helst skal man la dem være i fred, de forsvinner av seg selv. Sønnen min hadde mollusker. En gang jeg skulle tørke ham etter en dusj, kom jeg borti en mollusk og dro den ut. Jeg fikk nesten sjokk. Mollusken var som en brokkoli, med buketten under huden Det blødde mye og det ble et realt krater, men etter denne forsvant de andre (mindre) molluskene ganske kjapt. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå