GÃ¥ til innhold

Noen fler i samme situasjon?? 😳

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Er nå i uke 10+2, og har nå hatt småblødninger i flere uker... Var på tidlig ul i uke 8 pga blødninger, og det viste et bankende hjerte. Har blødd i ny å ne frem til nå uten smerter.

Noen som er i samme situasjon som meg, som det har gått bra med?

Er jo så nervøs hver dag..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144207598-noen-fler-i-samme-situasjon-%F0%9F%98%B3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gang jeg ble gravid hadde jeg blødninger og gjennomgikk en SA i uke 9. Men med disse blødningen kom det veeeldig sterke smerter som varte over tid. Men som sagt jeg hadde store smerter! Siden du ikke har smerter kommer det nok sikkert til å gå helt fint, også ihvertfall hvis du har sett at hjertet har slått på den lille :-) Har man sett det er det vell liten sjans for at det ikke skal gå bra, mener jeg å ha lest :-) Jeg vet om flere inkludert min Mor som gikk å blødde i ukesvis før hun kom til uke 12, og det gikk bare fint med lillesøsteren min!

Du har ikke spurt om å få noe slags ekstra oppfølning da, hos legen tenker jeg på? Skjønner godt at du bekymrer deg.

Endret av Pinkie

Uff.

Nei jeg har jo ingen smerter så. :-) får bare håpe på at det går bra!:-)

Jeg har vært hos legen ang dette her noen ganger nå, etter jeg fikk se hjerte på privat ul. Men de sier de ikke får gjort noe og at jeg bare får vente. Syns nå det er ganske dårlig oppfølging, så jeg bytta lege igår :-) så får håpe han er bedre.

De får jo ikke gjort noe med blødningene dine. Om det er sånn at du spontanaborterer så er det ingen som kunne gjort noe med det. Hva ønsker du at legen skulle gjort? Gi deg ultralyd hver gang du er der?

Anonymous poster hash: 003f5...8e8

Anbefaler deg å gå til en privat gynekolog. Da kan du betale for en ultralyd hvis du er bekymret. Det offentlige helsevesenet kan ikke ha ultralydkontroller hver uke for alle gravide som er bekymret for at det ikke er noe foster der, det ville antakelig vært halve helsebudsjettet ;-) Jeg er selv en bekymret sjel, og har flere ganger følt at jeg har fått dårligere oppfølgning av fastlegen enn det jeg skulle ønske. Men jeg har funnet ut at jeg nå istedet går til en privat lege hvis det er veldig viktig for meg, i stedet for å krangle med fastlegen. Er veldig fornøyd med det!

Annonse

Anbefaler deg å gå til en privat gynekolog. Da kan du betale for en ultralyd hvis du er bekymret. Det offentlige helsevesenet kan ikke ha ultralydkontroller hver uke for alle gravide som er bekymret for at det ikke er noe foster der, det ville antakelig vært halve helsebudsjettet ;-) Jeg er selv en bekymret sjel, og har flere ganger følt at jeg har fått dårligere oppfølgning av fastlegen enn det jeg skulle ønske. Men jeg har funnet ut at jeg nå istedet går til en privat lege hvis det er veldig viktig for meg, i stedet for å krangle med fastlegen. Er veldig fornøyd med det!

Ja har jo vært der en gang i uke 8, så får nok bestille time der igjen :-)

Jeg blødde i tre uker før uke 12. Er snart 19 uker nå og alt er bra med den lille :) Jeg ble stressa jeg også og i en periode var jeg overbevist om at det ikke var noe liv. Prøv å slå deg til ro om at det er veldig vanlig med blødninger. Klem

Anonymous poster hash: 2ffc0...7cc

Jeg blødde i tre uker før uke 12. Er snart 19 uker nå og alt er bra med den lille :) Jeg ble stressa jeg også og i en periode var jeg overbevist om at det ikke var noe liv. Prøv å slå deg til ro om at det er veldig vanlig med blødninger. Klem

Anonymous poster hash: 2ffc0...7cc

Takk for svar! :-) det er ganske beroligende å høre at det går bra med andre som også er i den situasjonen her!:-)

Godt å vite  at det er vanlig med blødninger, er selv i uke 4+5 nå, og hadde sikkert friket ut dersom jeg hadde begynt å blø! Men da vet jeg at ikke nødvendigvis alt håp er ute selv om det skjer.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...