Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Termin var 23/3 og den dagen passerte i stillhet. Ingen tegn på noe som helst. Både jeg og mannen min var i tillegg syke så det passet igrunn fint. Den 25/3 startet dagen med lette tak som jeg antar var modningsrier. Det dabbet av på kvelden men jeg våknet av noen tak i løpet av natten. 26/3 startet rolig. Ingen tak. I løpet av ettermiddagen startet takene igjen, ujevne og uregelmessige. Slik fortsatte det mens takene ble både jevnere og sterkere. Kl 20 ringte jeg mannen min for å få han hjem. Jeg klarte ikke stelle og legge barna våre så jeg trengte hjelp. Barnevakt ble kontaktet og de kom rundt kl 22. Jeg lå stort sett på sofaen. Takene ble til rier og de ble stadig sterkere. Da jeg til slutt måtte opp i knestående og mannen min måtte massere meg under hver ri tenkte vi det var på tide å reise. Jeg hadde ringt et par timer tidligere og informert føden om at jeg var igang. Vi ankom føden kl. 01, 27/3. Åpningen var kun 2-3 cm og jeg kjente det var litt demotiverende da jeg hadde 4 cm åpning før fødselen startet de to andre gangene jeg har født. Det var en meget rolig natt på føden så vi fikk bli. Jeg fikk tildelt fødestua jeg fødte min første sønn på og det brakte frem gode minner:-) min første fødsel var indusert og jeg var derfor lenket til senga og min andre fødsel var så kjapp at jeg ikke fikk prøvd badekaret så da jeg ble tilbudt badekar så ble jeg glad! Lå og duppet i karet i 2 timer. Da hjalp det ikke stort lenger. Jeg fikk skiftet og trålet litt rundt. Kl 04 hadde jeg 4 cm. Det gikk veldig tregt ift hva jeg er vant til og regnet med dette var den typiske 3. fødselen. Den såkalte luringen. Jeg ba om epidural men det anbefalte ikke jordmor på det tidspunktet da jeg var akkurat kommet i aktiv fødsel. Hun ville vente en time for å se. Jeg godtok det og gikk for lystgass i stedet. Jeg og lystgass ble meget gode venner og vi tilbrakte to smårusa timer sammen. Da var kl 6 og jeg merket at riene endret karakter. Jeg hadde nå 6 cm åpning og kjente trykketrangen på slutten av riene. Jordmor tok vannet. Det var veldig misfarget og jeg merket hun stresset litt over det. Babyen lå veldig høyt og jeg tror ikke hun så for seg at den skulle komme på en god stund. Men der tok hun feil. 6 cm var blitt til 9 og jeg hadde ekstremt sterke og gode pressrier til tross at de var korte og sjeldne. Hun tøyde meg til 10 cm og jeg kjente babyen skled ned. 15 min og 4 pressrier senere ( hadde kun ri hvert 5 min. Det var hardt når babyen sto i åpninga) kl. 0636 kom vår deilige Henrik til verden! 3360g og 52 cm ren perfeksjon💙💙 sliten, lykkelig og overbevist om at dette var sistemann!! Trengte ingen sting denne gangen heller. Jeg fikk min vesle mann på brystet etter at papsen klippet over navlestrengen. Han var så fin!! Lignet storebroren på en prikk!

Vi kom oss over i den andre senga og fikk flagg og saft. Lille ble målt og veid og så trillet vi inn på barsel. Jeg fikk det samme rommet jeg lå på da vi fikk nr.2. Hadde et behagelig opphold da det var uvanlig stille på føde og barsel. Reiste hjem etter to dager da savnet etter mann og øvrige barn ble for stort. Nå koser vi oss og nyter hverdagen med vår lille nye sjef:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144207594-f%C3%B8dselshistorien-v%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! :)

Ble det til at du fikk epidural? Jeg er litt redd for at de skal holde igjen til meg for så å si at det er for sent :P

Anonymous poster hash: a0775...7a5

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

nei jeg fikk ingen epidural. jeg ble ikke holdt igjen men siden jeg hadde så god progresjon etter å ha kommet I aktiv fødsel så drøyet vi enda litt og plutselig var det ikke tid. Det er jeg glad for. Epidural kan ofte forlenge fødselen og det var ikke ønskelig i mitt tilfelle da jeg hadde misfarget fostervann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...