Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 Jeg fødte natt til lørdag. Måtte sy litt da jeg hadde en 2. Grads revning, en del sting innover og to sting ute. Kom hjem fra sykehuset på mandag, og synes nå at svingene begynner å bli vonde. Er det vanlig? Jeg føler også at jeg er sydd sammen mer enn jeg var fra naturens side, for å si det sånn... I tillegg synes jeg det er vondt å gå, synes liksom at underlivet mitt blir så tungt. Noen som har erfaringer å dele med meg? Anonymous poster hash: 3e59d...77c
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 Ingen? Anonymous poster hash: 3e59d...77c
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #3 Skrevet 1. april 2015 Jeg syntes også det føltes litt rart ut etter fødselen. Det gikk over etter hvert. Men dersom du er usikker på om stingene er riktige så kan du få en lege til å sjekke. Har hørt at det kan bli litt feil av og til så man må fikse stingene litt. Anonymous poster hash: 52446...f00
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #4 Skrevet 1. april 2015 Jeg ble sydd en del etter fødsel det gjorde vondt noen uker før det begynte å roe seg. Det kan nok hende du merker at det gror og da vil det stramme/stikke litt. Jeg satt med i grønnsåpevann innemellom å det hjalp veldig 😊 Anonymous poster hash: 01602...dbb
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 1. april 2015 #5 Skrevet 1. april 2015 Jeg ble også sydd begge gangene, begynte å gjøre vondt etter ca tre dager. Satt i grønnsåpebad og kjøpte slike mesoft kluter som jeg putta i vann og grønnsåpe og hadde tilgjengelig etter dobesøk. Det hjalp faktisk veldig raskt Det med "tungt" underliv har jeg desverre ingen råd mot, slet med det selv og det var sånn leeeenge. Ble selvfølgelig mye bedre etterhvert, men selv ett år etter fødsel kunne jeg merke det godt om jeg gikk eller sto veldig lenge..
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #6 Skrevet 1. april 2015 Den første uka kan det føles ekstra stramt. Det er vanlig pga at alt er i full prosess med å gro, og du kan jo derfor deg et sår, med rur og skorpe mens det gror. Det går seg til, men bad med grønnsåpe kan lindre. Ikke finn på å bruke sånn badering å sitte på, bare! Da kan stingene gå opp. Lykke til! Søt går seg til skal du se! Anonymous poster hash: 770e1...349
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #7 Skrevet 1. april 2015 Jeg vet ikke om det er det samme du føler, men jeg hadde lenge en sånn tung følelse i underlivet etter at jeg fødte. Jeg sydde en god del, men vet ikke om det har med det å gjøre eller selve fødselen. Jeg merket det aller mest hvis jeg hadde gått en del. Hvis jeg da stoppet opp, kom følelsen for fullt, og det gjorde faktisk ganske vondt. Eneste måten å få den vekk på var å sitte meg eller på en eller annnen måte få vekk tyngdekraften fra underlivet. Jeg synes det var litt skummelt da jeg ikke visste om dette var permanent eller midlertidig, men heldigvis forsvant det etter 1-1,5 mnds tid! Ellers gjorde stingene vondt ganske lenge. Kunne ikke gå normalt på nesten en uke (gikk som en hjulbeint hval), og hadde en del vondt en stund til etter det! Men jeg følte ikke at jeg ble sydd igjen mer enn "naturen" hadde lagt opp til, heller motsatt. Ville avventet litt og sett om det går seg til. Hvis ikke ville jeg tatt kontakt med fastlegen din og hørt. Du skal vel uansett dit på en 6-ukers kontroll, og kan sikkert ta det opp da Anonymous poster hash: aeaa6...fce
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #8 Skrevet 1. april 2015 Jeg slet også med vonde sting etter fødsel, jeg tror jeg fikk en infeksjon der nede, men turte ikke å se. Var hos lege, men det var ikke så mye å gjøre, siden jeg ammet og ville ikke ta så mye tabletter. Sitte i grønnsåpe var et tips, men jeg hadde så vondt, at jeg ikke orket tanken på å sette meg ned i en bøtte med grønnsåpe. Men etter 2 uker ble det bedre Anonymous poster hash: 091db...622
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #9 Skrevet 1. april 2015 Grønnsåpe gjør underverker. Anonymous poster hash: 69215...ae2
Violeta Skrevet 1. april 2015 #10 Skrevet 1. april 2015 Jeg hadde vondt i mange uker etterpå. Det viste seg etterpå at noen sting hadde gått opp og jeg hadde fått en infeksjon. Det er normalt å ha vondt i starten, men ikke så lenge som meg. Jeg sjekket ikke underlivet selv og gikk heller ikke til lege, så jeg gikk med dette lenge. Dersom du har vondt flere uker er det lurt å sjekke. Ellers er grønnsåpevann topp!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #11 Skrevet 1. april 2015 Tusen takk for alle svar! Da vet jeg at dette kan være normalt, men at jeg skal følge med. Jeg skjønner at jeg burde ta en titt i underetasjen, men for å være helt erlig så gruer jeg meg innmari for det.. I morgen kanskje... HI Anonymous poster hash: 3e59d...77c
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #12 Skrevet 1. april 2015 Jeg hadde det som deg og måtte fjerne "mellomkjøtt" eller hva de kalte det. Etter syingen. Det ble brent bort kjapt og enkelt, gjorde ikke vondt. Anonymous poster hash: 8e606...5f4
Mamsen<3 Skrevet 1. april 2015 #13 Skrevet 1. april 2015 Om stingene gjør mer vondt nå enn dagene etterpå. Burde du sjekke de. Kan være alt fra infeksjon til at noen sting har gått opp. Kjøp medisinsk grønnsåpe og sitte i det. noen av mine sting gikk opp. Og da gjorde de mer vondt etter noen dager. Siden det så fint ut og grodde bra gjorde de ingenting. Men fikk beskjed om å sitte i grønnsåpe. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå