Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #1 Skrevet 31. mars 2015 Vurderer sterkt å kjøpe pulk i morgen, men klarer ikke bestemme oss for om vi vil ha enkel eller dobbel pulk. Vi har fire barn og de to største begynner å bli veldig flinke på ski. (6 og 8 år) Kommer oss liksom aldri ut på tur sammen alle pga de to minste. Nest minste blir 3 til sommeren og minste er straks et år. Har vurdert en stund å kjøpe pulk, men bare blitt med praten. Har absolutt ingen erfaring med pulk og er helt blank😳 Hvor lenge sitter de normalt i pulk? Er det kjekt at nest minste kan gå det de han orker og sitte i pulk resten for å få en skikkelig tur? Er en dobbel tung i forhold til en enkel? (Finner ikke noe vektspesifikasjon) Kan de eventuelt sitte to barn i en enkel pulk i en kortere periode? Alle erfaringer mottas med stor takk🐣🐣🐣 Anonymous poster hash: d6298...4ad
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #2 Skrevet 31. mars 2015 En pulk og en skisele. Anonymous poster hash: d626b...041
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #3 Skrevet 31. mars 2015 Ta en enkel en. Når 3 åringen blir sliten/lei kan h*n sitte oppa foran. Det gjør vi, bare ha med et teppe eller noe hvis det er litt kaldt :-) Anonymous poster hash: b3f09...320
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #4 Skrevet 31. mars 2015 Nordic cab? Anonymous poster hash: 78b24...142
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #5 Skrevet 31. mars 2015 Ta en enkel en. Når 3 åringen blir sliten/lei kan h*n sitte oppa foran. Det gjør vi, bare ha med et teppe eller noe hvis det er litt kaldt :-) Anonymous poster hash: b3f09...320 Det går kanskje ja😊 Sitter man "godt" ikke detter av med en gang liksom? Anonymous poster hash: d6298...4ad
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #6 Skrevet 31. mars 2015 Nordic cab? Anonymous poster hash: 78b24...142 Nå måtte jeg Google- aldri hørt om, men så utrolig kjekt! Vet du hva noe slikt koster? Fant bare "demovideo" i farten. Anonymous poster hash: d6298...4ad
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #7 Skrevet 1. april 2015 Nordic cab? Anonymous poster hash: 78b24...142 Nå måtte jeg Google- aldri hørt om, men så utrolig kjekt!Vet du hva noe slikt koster? Fant bare "demovideo" i farten. Anonymous poster hash: d6298...4ad Tror vi betalte ca 6000 for vår-da med utstyr til å bruke den som pulk, sykkelvogn og joggevogn. Vi er veldig fornøyd med den som pulk (nesten bare brukt den til det). Den er lettere å dra enn fjellpulken og den er litt opp fra bakken samt at du kan lukke den-så den blir ikke så kald som type fjellpulk heller. Anonymous poster hash: 78b24...142
Sint naken biltyv Skrevet 1. april 2015 #8 Skrevet 1. april 2015 Jeg ville ikke satt en på ett i pulk. Nordic cab er bedre da.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #9 Skrevet 1. april 2015 Vi har to tette barn. Min erfaring er at dobbelt pult er tungt å dra. Personlig liker jeg ikke nordlig van da jeg synes den blir høy (og tung å dra). Liker best den lave fjellpulken. Vi gikk for enkeltpulk og lot den mellomste få sitte på litt foran når han ble sliten. Anonymous poster hash: ccdc6...9ae
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #10 Skrevet 1. april 2015 Jeg har nordic cab og den er helt fantastisk. Får fint plass til 2 barn, og mye bagasje og er ikke tung i det hele tatt. Jeg har også prøvd vanlig pulk, men den var tung, bare plass til et barn og klønete i forhold til bagasje. I tillegg så elsker barna Nordic cab da de kommer høyere opp og får sett mye mer. Anonymous poster hash: 13367...ced
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #11 Skrevet 1. april 2015 Kommer an på bruken også. Vi er strålende fornøyd med fjellpulken. Har minsten oppi og treåringen oppå ved behov. Treåringen elsker også å sitte oppi. Til vårt bruk hadde nordic cab trolig ikke fungert, da vi ikke har preparerte løyper, og mye kupert landskap, jeg ser for meg at den får for høyt tyngdepunkt og tipper lettere. Jeg har lest på friluftslivsider at tvillingpulk blir veldig tungt og uhamslig (at det er et must at den ene går bak for å bremse i bakker osv). Men generelt så ville jeg nok spesifisert bruken litt (løyper, utenfor løyper, høyfjell eller nedenfor tregrensa), og så søkt opp informasjon på litt mer friluftslivsider enn barnimagen. 😊 Og god tur! Anonymous poster hash: 62a00...7c9
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #12 Skrevet 1. april 2015 Signerer Nordic Cab! Vi hadde forløperen Rocky2 til vår datter - fantastisk både som pulk og sykkelvogn. Full pakke Nordic Cab koster en del (tipper 8000-9000), men da har du både til sommer- og vinterbruk. Du kan også ha hundedrag på den. Anonymous poster hash: 659d5...d6a
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #13 Skrevet 1. april 2015 http://www.nordiccab.no/produktkategori/vogner-nb/?gclid=CPWW5pfD1MQCFcsBwwod_2MAvg Anonymous poster hash: 659d5...d6a
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #14 Skrevet 1. april 2015 Om du likevel skal kjøpe en så dyr vogn ville jeg sett på Thule Chariot i stedenfor. De har flere modeller og har ordentlige ski i stedenfor de plastskiene til Nordic Cab Anonymous poster hash: 306df...3f4
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #15 Skrevet 1. april 2015 Jeg ville ikke satt en på ett i pulk. Nordic cab er bedre da. Hvorfor ikke? Min 1 åring hadde det supert i pulken😊 Anonymous poster hash: 9fb47...33e
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #16 Skrevet 1. april 2015 Anbefaler Thule Chariot Cougar 2 Anonymous poster hash: 71e97...315
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå