Gå til innhold

Sofabord i glass og små barn. Erfaringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med det? Det er et nydelig bord med glassplate vi ønsker oss, men vi har barn på 1 og 3 år.... 😕

Anonymous poster hash: fb533...788

Fortsetter under...

Skrevet

Mye flekker. Skummelt om det er spisse hjørner.

Anonymous poster hash: b925e...46d
Skrevet

Ingen hjørner ☺️ Tenkte mer på om det kunne knuse lett?

Skrevet

Vi har glassbord og en toåring. Det har dessverre blitt en del riper og glasset er sjeldent rent, mye fingermerker.. Vi kommer til å kjøpe nytt bord snart :)

Skrevet

Ingen hjørner ☺️ Tenkte mer på om det kunne knuse lett?

Tror ikke det knuser så lett, for vårt har fått hard medfart hvertfall ;)

Skrevet

Spisebord og sturebord i glass fra jysk. Overlevd en treåring så langt, men har nesten gitt opp å holde det flekkfritt ;)

Anonymous poster hash: bded1...366

Annonse

Skrevet

Det med flekker hadde jeg ikke tenkt på. Men flott å vite at de tåler litt 😊 Tenker mest på hva som skjer om de hopper i sofaen og kanskje lander på bordet, om det skulle knuse da. Eller er jeg for hysterisk? (Jeg tåler ærlige svar ☺️)

Skrevet

Det med flekker hadde jeg ikke tenkt på. Men flott å vite at de tåler litt 😊 Tenker mest på hva som skjer om de hopper i sofaen og kanskje lander på bordet, om det skulle knuse da. Eller er jeg for hysterisk? (Jeg tåler ærlige svar ☺️)

Nå har ikke mine gjort akkurat det da, men det har blitt dunket harde leker flere ganger i glasset. Og det gikk bra :)

Skrevet

Takk for svar 😊 vi tenker litt mer på det. Hadde ikke tenkt på det med fingermerker da ☺️

Skrevet

Har droppa glassbord av grunnene du er bekymret for.

Anonymous poster hash: 9865d...dc4

Skrevet

Hadde det før. Knuste ikke, til tross for voldsomme gutter, men det så ikke ut. Konstant håndavtrykk over alt.

Gjest Antarctica
Skrevet

Det med flekker hadde jeg ikke tenkt på. Men flott å vite at de tåler litt Tenker mest på hva som skjer om de hopper i sofaen og kanskje lander på bordet, om det skulle knuse da. Eller er jeg for hysterisk? (Jeg tåler ærlige svar ☺)Anonymous poster hash: fb533...788

Det gjorde broren min.

Han var riktignok 21 og dritings, men de KAN altså knuses...

Skrevet

Jeg hadde glassbord en stund før barnet kom. Mitt eksploderte bare helt plutselig. Det gikk i tusen millioner biter utover overalt i leiligheten. Etter denne opplevelsen skal jeg ALDRI ha glassbort. Flaks at ikke øynene gikk. Begynte å blø flere steder. Grøss og gru hvis dette skulle skjedd med små (lave) barn i nærheten. Hadde IKKE gått bra. Dette var bord kjøpt i en ordentlig møbelbutikk så var ikke noe billigdritt!

Annonse

Skrevet

Vi har glassplate i bordet vårt. Liatorp fra ikea. Vi har rett og slett lagt på sånn "film" man ofte bruker på badvinduer om du skjønner 😉

Fås i mange fine (og stygge) varianter. Den vi har nå ser ut som frostet glass.

Veldig lettvint og ser ikke så aller værst ut. Beskytter glasset, og gjemmer rotet vi har i skuffene under glassplaten.

Skrevet

Nå hadde vi bord med glassplate, hele bordet var en egentlig bare en glassplate.
Mellomste kløyvet leppa på det, noe som ikke haddde skjedd om det ikke var for den dumme glassplata.
Han måtte sy mange sting og har arr.

Men var ikke noe problem med kalddemerker, med en mikrofiberklut gikk det lett av..

Skrevet

Vi hadde glassbiter da største barnet var liten og aldri mer!!! For det første, man vasker seg ihjel med tanke på fingermerker, ble lett ripete av bilkjøring etc på bordet. Men den virkelig store skrekken fikk jeg da junior lå under bordet og sprella, sparket i glassplata og den knuste over han. Det gikk heldigvis bra, men kunne virkelig vært stygt!

Anonymous poster hash: b5e64...ca6

Skrevet

Glassbiter=glassbord

Anonymous poster hash: b5e64...ca6

Skrevet

Jeg hadde et fint og flott glassbord. Det holdt seg robust tross for 4 og 1 åring. Flekker ble det for mye av, så da byttet vi det ut.

Anonymous poster hash: 1e2e5...51c

Skrevet

Broren min knuste bestemors glassbord når han var rundt 2år. Du får ekstremt mye kladdemerker på det og det blir fort skittent når du har små barn. De skarpe kantene er heller ikke så bra. Vi hadde det i en ferieleilighet og det var bare stress. Men det kommer jo også ann på barna og. Våre er veldig aktive og leker høyt og lavt men har du rolige unger så er jo saken annerledes. Broren min knuste bestemors glassbord når han var rundt 2år. Du får ekstremt mye kladdemerker på det og det blir fort skittent når du har små barn. De skarpe kantene er heller ikke så bra. Vi hadde det i en ferieleilighet og det var bare stress. Men det kommer jo også ann på barna og. Våre er veldig aktive og leker høyt og lavt men har du rolige unger så er jo saken annerledes. 

Skrevet

Jeg hadde glassbord en stund før barnet kom. Mitt eksploderte bare helt plutselig. Det gikk i tusen millioner biter utover overalt i leiligheten. Etter denne opplevelsen skal jeg ALDRI ha glassbort. Flaks at ikke øynene gikk. Begynte å blø flere steder. Grøss og gru hvis dette skulle skjedd med små (lave) barn i nærheten. Hadde IKKE gått bra. Dette var bord kjøpt i en ordentlig møbelbutikk så var ikke noe billigdritt!

Samme har skjedd med meg! Aldri mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...