Gå til innhold

Havnet visst plutselig her.. :)

Anbefalte innlegg

Jeg er litt i sjokkmodus her. Begynte å ane ugler i mosen i helga, og tok en test i dag som var positiv. Er visst 4-1 - tror jeg.. med termin ca 9. desember. Barnet er absolutt veldig velkomment, men det skjedde bare litt plutselig. Jeg har ei jente på 8 mnd, så vi hadde tenkt å vente litt til før vi tenkte på nr 2. Men da slapp vi tydeligvis det :) 

Det eneste som får meg til å tenke at timinga kunne vært litt bedre, er at jeg akkurat har fått fast jobb på et nytt sted som jeg skal begynne i om 2 mnd. Det vil si at jeg må fortelle dette ganske raskt etter jeg har begynt der, og tenker at det kan bli litt kleint. Noen som har vært i samme situasjon? Hva har arbeidsgiver sagt? De kan jo ikke si så mye, men føler jo litt på det likevel.

Så er jeg også på vei nedover i vekt etter forrige graviditet, og har litt å ta av fra før også - har vel ca 20 kg for mye. Jeg har så lite lyst å legge på meg masse igjen nå. Har hørt om flere som har klart å nesten holde vekta slik at en i praksis går ned under graviditeten. Da tenker jeg ikke på slanking i form av altfor lite kalorier, men et sunt og variert kosthold fri for godteri og mye tomme kalorier kombinert med gåturer og lett trening så lenge en orker det. Jeg vil absolutt ikke gjøre noe for å skade babyen. Men tenker at det er ikke i min eller babyens interesse å gå masse opp i vekt heller. Noen som har gjort dette tidligere?

Da gjenstår det bare å fortelle dette til mannen når han kommer hjem fra jobb :) og ta en tur til på apoteket - denne gangen for å kjøpe folat ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144207302-havnet-visst-plutselig-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer:) vi fann og ut at eg var gravid igjen då minsten var 8 md. Dei er no snart 6 og 4.5 år.. leika kjempefint i lag of har mykje glede av kvarandre. Eg var ferdig med permisjonen då eg var 7 veker på vei.. var knall dårlig.. men kom meg gjennom 5 veker med full jobb dør eg blei sm. Det som eg syns var mest negativ var alle kommentarane om at vi ikkje hadde skjønt korleis vi blei gravide sist..

Godt å høre at det har gått bra med to så tette :) jeg regner med det blir bra - travelt, men bra! :) opplevde du noe søskensjalusi når minste kom? 

Det er så tåpelig av folk å komme med slike kommentarer - noen ønsker tette barn, eller det kan skje "uhell" eller overraskelser. Det betyr ikke at barna er mindre velkomne - alt trenger jo ikke å planlegges syns jeg. Og folk har da ingenting med å kommentere dette. Jeg sier ikke noe til nye sjefen før 12 uker er passert og ultralyd viser at alt er ok. Det kan jo fortsatt skje mye de neste ukene - men krysser fingrene for at spiren sitter :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...