Gå til innhold

Sy inn bunad, eller kjøpe ny ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring på bunadsjustering? Jeg har gått ned 15 kilo. Bunaden har gått fra å være trang, og  jeg måtte "skvise" puppene inn i den og ha hjelp til å få på hektene. Men nå er det jo ofte puppene som forsvinner først, og bunaden har alt for mye stoff i vesten nå. 

Selve drakten er laget for å kunne justeres fra konfirmasjonsalder og til str 42-44 ca. Men det er jo så mye stoff - jeg ser ikke for meg at det blir noe pent å sy den inn for alt stoffet må jo fortsatt være med? 

Nå er jeg str 36/38 og kommer ikke til å bli større, heller motsatt. 

Selge den og kjøpe en ny som er sydd med mindre stoff eller kan det bli bra ? 

Anonymous poster hash: e87a5...2a9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytte

Anonymous poster hash: e87a5...2a9

Skrevet

Den kan helt sikkert syes inn! Holder på å få min egen sydd inn nå. Har gått fra str.48/50 til str. 38 :D

Anonymous poster hash: 9e1c4...d97

Skrevet

Kommer jo helt an på hvilken bunad du har. Vestene er jo helt ulike på de ulike modellene.

Jeg personlig hadde aldri solgt min, da den er brodert av min mor, men er jo ikke alle bunader som er fulle av broderier.

Anonymous poster hash: 562c9...56f

Skrevet

Er vel bare vesten som skal syes inn? Da er det jo bare å klippe av litt av stoffet.

Anonymous poster hash: 2246a...970
Gjest Antarctica
Skrevet

Mye billigere å sy inn, vel? En ny kan jo koste alt fra 15 til 50 tusen?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg fikk bunad i fjor som pga feil mål var altfor stor. Bestemor sydde den inn til å passe fordi jeg skulle ha den i dåp. Det var i januar. Til påsken hadde jeg gått ned 16 kilo og jeg fikk den sydd inn igjen av hun som har sydd den i utgangspunktet. Nå har jeg gått ned 15 til og den er hos sydama nå. Ikke noe problem å sy den inn. Ville heller gjort det enn å kjøpe ny! Nå har svigermor brodert min da så jeg vil aldri kvitte meg med den uansett

Skrevet

Det går som regel helt fint - de fleste bunader kan syes mye både ut og inn.

Skrevet

Min mor monterer bunader, og normalt sett er det ingen problem å sy inn en bunad:) men, som andre her sier kommer det nok litt an på hvilken bunad du har! Det er vel uansett bare vesten som må syes inn og det er forholdsvis enkelt å ta den av stakken for å tilpasses.

Anonymous poster hash: de327...38e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...