Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #1 Skrevet 29. mars 2015 Kristen og jehovas vitne står i anførselstegn fordi 1. Jeg er både døpt, konfirmert og ønsker å gifte meg i kirken. Ønsker også å døpe barnet som kommer. Mer tradisjon enn tro, for å være ærlig. 2. Han er vokst opp med jehova men trakk seg ut som 13-14 åring. Ikke spesielt religiøs, og usikker på om han vil døpe. Så spørsmålet er: Hvorfor døpe? Hvorfor evt. ikke? Hvordan er en navnefest? Vurderer navnefest om han absolutt ikke vil dåp, selv om jeg helst vil døpe.. Anonymous poster hash: 88f19...679
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #2 Skrevet 29. mars 2015 La barnet bestemme om han/hun vil la seg døpe og melde seg inn i en religion Anonymous poster hash: 41d01...7ec
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #3 Skrevet 29. mars 2015 Jeg tenker at dåp er en fin tradisjon, og at barnet ikke er gammelt nok til å velge selv når det er noen mnd. Men når konfirmasjonstid kommer kan barnet velge om det vil ha borgerlig eller kristelig konfirmasjon. Da blir det inn eller ut med kristendom og det er helt ok for meg! Mener selv at foreldrene velger for barnet av en grunn. HI Anonymous poster hash: 843cc...edb
HvittHus Skrevet 29. mars 2015 #4 Skrevet 29. mars 2015 Man kan ikke udøpe et barn, så min mening er at dåp er et valg et menneske skal få ta selv, enten som ungdom eller voksen.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #5 Skrevet 29. mars 2015 Man kan ikke udøpe et barn, så min mening er at dåp er et valg et menneske skal få ta selv, enten som ungdom eller voksen.Men dåp er jo en tradisjon for småbarn stort sett... Blir det dåp så blir det ved noen mnds alder, eller så blir det navnefest 😊 HI Anonymous poster hash: 843cc...edb
HvittHus Skrevet 29. mars 2015 #6 Skrevet 29. mars 2015 Man kan ikke udøpe et barn, så min mening er at dåp er et valg et menneske skal få ta selv, enten som ungdom eller voksen.Men dåp er jo en tradisjon for småbarn stort sett... Blir det dåp så blir det ved noen mnds alder, eller så blir det navnefest 😊 HI Anonymous poster hash: 843cc...edb At det er en tradisjon, er et dårlig argument i mine øyne. Hadde dette vært et valg man kan ta tilbake, så helt ok, men man kan ikke udøpe et barn. Derfor er det mest riktig at man får ta dette valget selv når man er moden nok til å ta det. Det er forøvrig helt uproblematisk å bli døpt før en evnt konfirmasjon.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #7 Skrevet 30. mars 2015 Man døper barna for at de skal ta del i det kristne fellesskap og Guds nåde og kjærlighet. Ønsker du det for ditt barn, så døper du i kirken. Er det ikke så farlig for deg har du navnefest. Anonymous poster hash: be777...e81
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #8 Skrevet 30. mars 2015 Jeg tenker at dåp er en fin tradisjon, og at barnet ikke er gammelt nok til å velge selv når det er noen mnd. Men når konfirmasjonstid kommer kan barnet velge om det vil ha borgerlig eller kristelig konfirmasjon. Da blir det inn eller ut med kristendom og det er helt ok for meg! Mener selv at foreldrene velger for barnet av en grunn. HI Anonymous poster hash: 843cc...edb Dåp er ikke "tradisjon", det er en veldig seriøst kristent rituale. Det er respektløst å døpe for kosens skyld! Anonymous poster hash: 4d5ed...6bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå