Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #1 Skrevet 28. mars 2015 Skal i barndåp i morgen, og har glemt å kjøpe sølvpuss. Kom selvfølgelig på det akkurat nå når butikkene har stengt!😩 Har lest flere tips på nett, men de går på å legge sølvet i eddikvann. Dette et ikke mulig, siden sølvet er festet på bunaden. hvordan kan jeg løse dette? Anonymous poster hash: a9ebb...f5f
Himmel og hav Skrevet 28. mars 2015 #2 Skrevet 28. mars 2015 Prøv å gni litt forsiktig med en fuktig mikrofiberklut.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #3 Skrevet 28. mars 2015 Farmor sverget til tannkrem. Anonymous poster hash: d2e50...37c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #4 Skrevet 28. mars 2015 Det som sitter fastsydd på bunaden visker jeg blankt med vanlig viskelær. Resten legger jeg i vasken. Dekker vasken på kjøkkenet med aluminiumsfolie, strør i salt, fyller med varmt vann. Legger sølvet oppi. Snur det litt underveis. Tar det opp etter 15 min, og pusser det blankt med en vanlig gasklut (gamle gulpekluter). Det blir veldig fint og blankt, med liten arbeidsinnsats. Hvis noe er veldig svart lar jeg det bare ligge lengre i vannet. Anonymous poster hash: f17ff...bf7
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #5 Skrevet 28. mars 2015 Det som sitter fastsydd på bunaden visker jeg blankt med vanlig viskelær. Resten legger jeg i vasken. Dekker vasken på kjøkkenet med aluminiumsfolie, strør i salt, fyller med varmt vann. Legger sølvet oppi. Snur det litt underveis. Tar det opp etter 15 min, og pusser det blankt med en vanlig gasklut (gamle gulpekluter). Det blir veldig fint og blankt, med liten arbeidsinnsats. Hvis noe er veldig svart lar jeg det bare ligge lengre i vannet. Anonymous poster hash: f17ff...bf7 Genialt med viskelær! Ble ikke helt blankt, men me bedre enn det var! Takk for tipset! Anonymous poster hash: a9ebb...f5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå