Gå til innhold

Hvit avføring? voksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt det?

Hvilke andre symptomer hadde dere, og hva var årsaken?

Jeg har vært under utredning for leversykdom, legene finner ikke ut av det, og nå etter at de har avsluttet utredning har jeg fått hvit avføring.

Anonymous poster hash: 5509a...8c5
Skrevet

Min datter hadde det når hun var lita etter hun var syk. På sykehuset sa de at kroppen ikke tar opp næring blir den kittfarget/hvit. Du må iallefall sjekke det.

Anonymous poster hash: 6ac83...87c

Skrevet

Avføring som skifter farge til å bli hvit SKAL undersøkes av lege. Det kan være alvorlig. Ikke meningen å skremme deg. Syns du skal stå på ditt og kreve videre utredning. Hilsen sykepleier :)

Anonymous poster hash: e81dc...302

Skrevet

Avføring som skifter farge til å bli hvit SKAL undersøkes av lege. Det kan være alvorlig. Ikke meningen å skremme deg. Syns du skal stå på ditt og kreve videre utredning. Hilsen sykepleier :)

Anonymous poster hash: e81dc...302

Takk for svar! Takk også nr. 2.

Blir ikke skremt. Jeg har et veldig sjeldent problem som kan være tegn på alvorlig leversykdom, men fordi jeg har en variant som ikke slår seg mest på lever, så har legene avsluttet all videre utredning. De ignorerer alle tester, alle symptom.

Min fastlege vil nok ta det med hvit avføring på alvor, men sykehuset som akkurat har avsluttet all videre utredning vil nok ikke gjøre det.

Jeg har også blitt dårligere form i det siste, spesielt et par dager før jeg oppdaget hvit avføring. Er mye kvalm og har hatt smerter og ubehag i magen. Ironisk nok kom hvit avføring samme dag som sykehuset avsluttet all videre utredning. Alle andre blodtester og symptomer bortforklares som "normalvariant av unormale verdier".

Jeg skal ta dette videre med fastlegen min selvfølgelig, men lurte på om andre hadde hatt erfaring med det og hva som skjedde videre med dem.

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med voksne med hvit avføring, men når barnet fikk det, så fikk vi beskjed om å gi jerntilskudd. Kan det være så enkelt hos deg også? 

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med voksne med hvit avføring, men når barnet fikk det, så fikk vi beskjed om å gi jerntilskudd. Kan det være så enkelt hos deg også? 

Takk for svar og forslag. Men det er dessverre ikke så enkelt hos meg ;)

Alle jernverdier er normale hos meg.

Skrevet

Jeg fikk hvit/grå avføring når jeg hadde galleblærebetennelse.... Kom seg etter jeg fjernet galleblæren.

Anonymous poster hash: c81a9...6f3

Skrevet

Mener og ha lest at det også kan komme av gluten allergi.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvit avføring er også symptom på sykdom i lever/bukspyttkjertel/galleganger. Kom deg til legen igjen, og forlang at han henviser deg til et annet sykehus. Det er alvorlig.

Skrevet

Tror ikke jeg har galleblærebetennelse. Er utredet for cøliaki også. Jeg vet jeg reagerer på hvete og gluten, så unngår det selv om det ikke slår ut på noen tester.

Skrevet

Hvit avføring er også symptom på sykdom i lever/bukspyttkjertel/galleganger. Kom deg til legen igjen, og forlang at han henviser deg til et annet sykehus. Det er alvorlig.

Problemet er hvilket sykehus. Sykehuset jeg har vært på har konferert med de som skal være best på det som feiler meg, men leverlege der har avvist meg.

Tror ikke sykehusene kommer til å ta meg på alvor før jeg er for mye skadet, dessverre.

Men, får ringe legen min på mandag.

Gjest Antarctica
Skrevet

Problemet er hvilket sykehus. Sykehuset jeg har vært på har konferert med de som skal være best på det som feiler meg, men leverlege der har avvist meg. Tror ikke sykehusene kommer til å ta meg på alvor før jeg er for mye skadet, dessverre. Men, får ringe legen min på mandag. Anonymous poster hash: 5509a...8c5

Nesten så du bør ringe akutten... pappa hadde det der, gallen kom ikke ut i tarmen (det er galle som gir avføringen farge) og han gikk for lenge med det, det tok nesten livet av ham.

Skrevet

Mora mi hadde det rett før hun ble alvorlig syk. Ja,hun hadde leversykdom fra før som var ikke behandlet riktig. Det kunne gått riktig galt fordi leveren begynte å svikte hos henne. Det er bare 3 riktige leverleger i norge,tror jeg og de er i oslo,rikshospitalet.

Anonymous poster hash: 25fef...87a

Skrevet

Takk for svar igjen :)

I dag er det normalt farge, men formen er laber og mye kvalm.

Hvis det bare er tre leverleger i landet så sliter jeg, siden to av dem har avvist videre utredning...

Noe er jo galt siden leveren min ikke greier å produsere nok av et stoff, noe som får konsekvenser for svært mange andre ting i kroppen. Det er en pussig situasjon å være i, jeg blir sakte dårligere og dårligere, jeg kan ikke jobbe, men blir fortalt jeg er frisk selv om prøvesvar samsvarer med alle mine symptomer. De påstår at jeg har en normalvariant av unormale verdier og at det derfor ikke er sammenheng med mine symptom - selv om absolutt alle symptom jeg har er lærebokeksempel på akkurat slike unormale prøvesvar.

Jeg har bedt legen forklare dette, men får ikke svar. Altså, spørsmålet blir bare ignorert ved at legen snur ryggen til og kikker på dataskjermen uten å gjøre noe eller si noe.

Nesten så jeg håper jeg får hvit avføring igjen, slik at jeg kan få ta en prøve av det som "bevis". Kanskje det blir et litt mer "håndfast" bevis de vil forholde seg til ;)

Takk igjen for svar, jenter, dere bekrefter det jeg selv også mener og vet.

Skrevet

Jeg har følelse av at de er veldig dyktige leverleger på rikshospitalet med veldig god og stor erfaring. Jeg håper bare at du har kommet deg til dem altså. Mora mi var innom ullevål først,så det var ikke enkelt å komme til dem. Men hun hadde også alvorlig blødning pga sykdommen.

Skrevet

Jeg har følelse av at de er veldig dyktige leverleger på rikshospitalet med veldig god og stor erfaring. Jeg håper bare at du har kommet deg til dem altså. Mora mi var innom ullevål først,så det var ikke enkelt å komme til dem. Men hun hadde også alvorlig blødning pga sykdommen.

Dessverre Ullevål jeg har vært hos. Og vanlige leger der har konferert med ene på Riksen, som sa at hun ikke ville ta meg inn. At hun baserte det på delvis feilopplysninger fra Ullevål har visst ikke betydd så mye, heller ikke at de følger utdaterte retningslinjer ang. diagnostisering av dette. Jeg forsøker nå å komme meg inn på Riksen via en annen spesialitet, og om de også nekter, da blir det full klage til Fylkesmannen.

Godt moren din fikk hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...