Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 12 og kan nok slutte med folat. Har tatt det daglig siden oktober (2014) og legen mente jeg greit kunne slutte å ta folat. Når sluttet dere som allerede er i 2. trimester å ta folat tilskudd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 25 og tar det fortsatt :) ny forskning anbefaler halv dose etter uke 12 :D

Skrevet

Jeg er i uke 25 og tar det fortsatt :) ny forskning anbefaler halv dose etter uke 12 :D

Har du link til denne forskningen?

Tar multivitaminer, inneholder litt folat.

Anonymous poster hash: 4af99...0e6

Gjest ssjuni15
Skrevet

Jordmor sa jeg kunne slutte sist jeg var på kontroll, da var jeg 14 uker. Fortsetter med multivitamin og trankapsler:)

Skrevet

Sluttet ved 12 uker. Tar kun trankapsler nå. 

Anonymous poster hash: 77a57...7be
Skrevet

Tok de frem til boksen var tom (uke 14-15)

Nå får jeg litt folat via multi-vitaminer og B12 vitaminer

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tok ekstra folat (i tillegg til multivitamin) til ca midt i uke 13, da var pakken tom. Fikk beskjed om å ta det ut uke 12 av legen, men det er jo litt (tror det er 400ug) i multivitaminen også :)

Skrevet

Tar halv dose videre :) Tar det gravid-kosttilskuddet som er anbefalt fra 2. trimester og frem til man er ferdig å amme. 

Skrevet

Hvilket kosttilskudd er anbefalt mumua? Jeg skal til jordmor om en ukes tid så tenkte jeg skulle snakke med henne før jeg slutter helt på folat. Tar nå ca annen hver dag, men ikke slavisk.

Skrevet

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Lifeline-Care-kosttilskudd-for-gravide-4x30tab/PID-816927.aspx

Det er denne her, bare at det er kommet en som gjelder fra 2. trimester og til man er ferdig å amme. (Fant ikke akkurat den på nettsiden) Den er veldig bra og både jordmor og lege anbefalte meg å fortsette på den. Hvis man kjøper på vitus kan man få sånn rabattkort så man får rabatt for hver 600 kr man handler for tror jeg det er, så da blir det ikke så dyrt heller :) Inneholder alt man trenger i en pakke så veldig kjekt å slippe å kjøpe andre typer tilskudd synes jeg :) 

Skrevet

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Lifeline-Care-kosttilskudd-for-gravide-4x30tab/PID-816927.aspx

Det er denne her, bare at det er kommet en som gjelder fra 2. trimester og til man er ferdig å amme. (Fant ikke akkurat den på nettsiden) Den er veldig bra og både jordmor og lege anbefalte meg å fortsette på den. Hvis man kjøper på vitus kan man få sånn rabattkort så man får rabatt for hver 600 kr man handler for tror jeg det er, så da blir det ikke så dyrt heller :) Inneholder alt man trenger i en pakke så veldig kjekt å slippe å kjøpe andre typer tilskudd synes jeg :)

Her er den jeg bruker : http://i57.tinypic.com/fdx8iu.jpg

Gjest Runforit
Skrevet

Tok til boksen var tom og nå tar jeg multivitaminene for Gravide og Ammenden og der er det litt folat.

Skrevet

Virker som det bare finnes en til gravid og en til ammede nå. Men skal man ta de for ammede da eller?

Anonymous poster hash: 7526a...a99

Skrevet

Kjøp multivitamin! Den inneholder alt :)

Skrevet (endret)

Takk for informative svar :)

Endret av Stompen80
Skrevet

Sluttet med folat da jeg var 13 uker på vei, tar nå bare trankapsler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...