Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hverken jeg eller mannen har vokst opp med påskeharetradisjon, men jeg lurer litt på om vi skal starte med det.

Hvordan gjør dere det? Ett påskeegg og skattejakt? På filmer løper jo ungene rundt og samler mange små i en kurv... Alt man skal lure på😜

Skrevet

Her kommer påskeharen tidlig påskeaften og legger igjen eggene utenfor døra.

Skrevet

Til oss kommer påskeharen på påskeaften. Det er jeg vokst opp med.

Anonymous poster hash: 43f61...9f7

Skrevet

Til oss kommer påskeharen på påskeaften. Det er jeg vokst opp med.

Anonymous poster hash: 43f61...9f7

Det har jeg også vokst opp med, men det ble bare gitt til meg som en gave fra mamma. Tenkte vi kunne gjøre det på en litt mere spennende måte enn det😊

Gjest Julia1984
Skrevet

Her gjemmer påskeharen påskeeggene i et skogholt bak huset. Barna må lete etter eggene og det er veldig moro. Vi leter etter eggene på ettermiddagen

Skrevet

Ikke sikker, men har nok noe med påskeharefruen å gjøre

Anonymous poster hash: 23d8d...84d

Skrevet

En eller annen gang i løpet av ettermiddagen sier jeg noe sånt som: Åh, jeg synes jeg hørte noe, hørte dere noe? Hva var de dunkene, var det noen som hoppet? Åh, kan det ha vært påskeharen?

Så løper ungene til rommene sine og finner egget sitt på puta i senga...

Anonymous poster hash: f15ca...20c

Skrevet

Påskeharen finnes ikke!!!

Anonymous poster hash: 348ce...a44

Skrevet

På ettermiddagen påskeaften finner vi "plutselig" harebæsj på verandaen. Det er non stop. Så følger vi etter "bæsjene" helt til vi finner egget :)

Da jeg vokste opp fikk vi det bare som lørdagsgodt av mamma.

Anonymous poster hash: 56e91...1bd
Skrevet

Påskeharen finnes ikke!!!

Anonymous poster hash: 348ce...a44

Riktig, hos oss finnes den ikke og nå har jeg tenkt å finne den opp 👍😁

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Påskeharen kommer på 1.påskedag.  Noen ganger ringer han på døra og har satt kurven fra seg, andre ganger klarer han å gjemme dem ute eller inne, men han slenger fra seg kurven på vei bort, antageligvis fordi han er så redd for å bli oppdaget.  Noen ganger har han godteri i eggene, andre ganger har han tatt seg bryet med å lage en rebus som leder til et stort påskeegg.  Han er ganske fantasifull og forandrer stadig strategi.

Skrevet

Jeg har heller ikke vokst opp med påskeharetradisjoner, men sønnen min på 4 ga meg her om dagen en innføring I saken:

Harepusekattkaninen kommer nemlig flyvende i en ballongkurv og slipper påskeeggene ned i pipa...

Så jeg klør meg i hodet og lurer på hvordan jeg skal fikse dette :fnise:

Anonymous poster hash: ba503...79a

Skrevet

Jeg har heller ikke vokst opp med påskeharetradisjoner, men sønnen min på 4 ga meg her om dagen en innføring I saken:

Harepusekattkaninen kommer nemlig flyvende i en ballongkurv og slipper påskeeggene ned i pipa...

Så jeg klør meg i hodet og lurer på hvordan jeg skal fikse dette :fnise:

Anonymous poster hash: ba503...79a

Skal vi se, kjøpe inn egg, kjøpe inn godis, skaffe oss pipe... 😁

Skrevet

Hoppende?

Anonymous poster hash: 666a7...c3b

Skrevet

Her lager han en liten rebus som leder ungene hit og dit og tilslutt finner de et egg. Det kan være ute på hytta, i skogen, eller hjemme i huset.

Skrevet

Her lager han en liten rebus som leder ungene hit og dit og tilslutt finner de et egg. Det kan være ute på hytta, i skogen, eller hjemme i huset.

Rebus er smart- den kan tilpasses alder på ungene. Viktig at det er litt vanskelig. Vi er foreløpig på tegninger, lette for han på 3 og litt vanskeligere til femåringen. De får annenhver. Vi gjemmer dem ute- slik at vi får luft og aktivitet.

Skrevet

Hos oss kommer haren inn (nesten som nissen) med en kurv med påskeegg som han deler ut. Vi har alltid stor familiemiddag på påskeaften med stor slekt og mange barn. En må da kle seg ut som påskehare. Har et skikkelig kostyme til det. Barna synes det er supert. 

Anonymous poster hash: 73d5b...360

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...