Gå til innhold

Svigermor tar mannen i forsvar, uansett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så matt..! Han er en ressurssterk fyr som ikke trenger at mor glatter over alt, men hun går hele tiden og behandler ham som en liten gutt. Om vi diskuterer hvordan vi skal løse noe, så sitter hun nærmest og applauderer om han åpner munnen. Han blir irritert selv, og jeg blir litt matt av hele opplegget. Hva med å anerkjenne at jeg ikke er helt borti natta jeg heller..? Om han så hadde lagt babyen vår ute en natt så hadde svigermor rost det. Det er så påfallende og nesten parodisk. Ah... Min mor har aldri vært sånn, hun har alltid vært flink til å se andre enn kun sine egne. Tror jeg legger meg en plass midt imellom..;)

Anonymous poster hash: 7d57e...88c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine svigerforeldre tar mannen min i forsvar uansett hva som blir sagt og om det er rett eller ikke. jeg har tatt svigerfaren i å lyge med vilje for å få frem sin mening. de har ikke evne til å diskutere noe,da ender diskusjonen på hvem er smart eller ikke smart. jeg har lært fra min oppvekst at vi alle sitter rundt bordet diskuterer problemet,får frem argumenter og kommer frem til hba er det beste løsning, vi diskuterte aldri med argumentasjon som handler om hvem er smart eller ikke smart. Ååååhhhh jeg blir så trøtt av å snakke med slike folk.

Anonymous poster hash: 39ae5...fdf

Skrevet

Hvorfor diskuterer dere ting foran deres mødre/svigermødre?

Skrevet

Feks.for en måned siden snakket vi om lønn til mannen min og svigerfaren mi påstod at mannen min hadde høyere lønn enn det han hadde,og at mannen var eldre enn det han sa (!!?!) så derfor var lønnen til mannen min ikke den jeg påstod den var. Herregud...mannen og jeg er på samme alder,vært sammen siden vi studerte...og er nå gift i 10 år nesten.

Skrevet

Min svigermor og. Og det er jævlig irriterende, mildt sagt.

Anonymous poster hash: 139b9...7a0

Skrevet

Hvorfor vi diskuterer ting foran dem? Vi bor oppå hverandre hver gang vi treffes, enten hos oss eller dem. De sitter pal hele tiden. Og det er ikke akkurat diskusjoner heller, usikker på hva jeg skal kalle dem. Ikke noe ampert altså.

Det er ikke store ting det er snakk om, men f.eks så sier mannen mens han dekker bordet: Har vi bare to eggeglass?

Jeg svarer at vi har åtte, og de andre er i skapet over. Da sier svigermor: Jeg trenger ikke eggeglass jeg, mye bedre uten. Bare for at mannen skal slippe å lete etter noe. Gud forby at han måtte anstrenge seg..!:D Hun hadde nok sett at jeg la fra meg babyen og gikk og lette frem for ham.

Og så sa jeg at vi må huske å ordne oss frisørtimer før vi drar på ferie (i pappapermen). Da blander svigermor og sier: "Du ser jo så tøff ut nå!" Til mannen. Mannen måtte le... Han ser ut som en dokost på håret, det vokser rett opp, og er alt annet enn tøft nå tre mnd siden forrige klipp..;)

Når vi spiste pizza trodde svigermor det var mannen som hadde laget fyllet. Jeg sa jeg ville salte litt, og tilbød andre også salt. Å neiiii, det var helt passelig saltet, sier svigermor. Når det kom frem at jeg hadde laget fyllet saltet hun rikelig før hun spiste videre.

Har mange andre eksempler også. Det er ikke noen big deal, men blir så trettende i og med at vi alltid må bo oppå hverandre når vi treffes. Sist skulle vi bo på hotell, men det tok hun så tungt at vi avbestille og bodde hos dem likevel. Forstår jo det også, men skulle SÅ ønske at vi kunne møtes i mindre doser og oftere, heller enn flere døgn oppå hverandre.

Skrevet

Sånn er min svigermor også. Men min mor er ikke sånn ovenfor meg. Merkelig oplegg. Pappan min er død nå men han var ikke sånn ovenfor meg selv om jeg alltid var gullungen hans. Så det er bare visse folk som er litt merkelige. Kan ikke være en mor-sønn og far- datter greie.

Anonymous poster hash: a5dad...39d

Skrevet

Sånn er min svigermor også. Men min mor er ikke sånn ovenfor meg. Merkelig oplegg. Pappan min er død nå men han var ikke sånn ovenfor meg selv om jeg alltid var gullungen hans. Så det er bare visse folk som er litt merkelige. Kan ikke være en mor-sønn og far- datter greie.

Anonymous poster hash: a5dad...39d

Det er litt slitsomt ja. Føler meg som den stygge ulven. Jeg prøver så godt jeg kan å være gjestfri osv, men hører ikke noe ros fra svigermor. Farmor er så flink til å rose sine svigerdøtre, jeg er litt misunnelig..;)

Haha, kom på en ting nå. Jeg hadde laget ostekake, og hadde brukt en form som var hull i, uten å vite det. Kaken stod i kjøleskapet, og da jeg skulle se på den var det rent gele utover nesten hele kjøleskapet, og den var begynt å stivne..:/ Jeg ble fortvilt og irritert, og svarte mannen bryskt når han sa "det ordner seg", uten å foreta seg noe for å hjelpe med vasking e.l. Jeg sa noe som: "Ja, klart det ordner seg, jeg MÅ jo ordne det!" Da kom svigermor ilende, klappet sønnen på skulderen og sa "bra initiativ, gutten min". Og så stod de og så på at jeg vasket kjøleskapet.

Mannen min er mer tak i altså, men blir en annen når svigermor er her...

Hi

Skrevet

Venninna mi fikk barn nr2 og gikk akkurat ut av sykehuset. Alt var nytt, barna var tette og hun hadde discus hernia, noe som gjorde at det gjorde vondt da hun gikk og det var bare liggende posisjon som var grei. Men det gikk ikke på tale, barna var små og mannen skulle på jobbreise. Greit det men der satt svigermor i hennes kjøkken og RÅDET sønnen sin om at han skulle forlenge reisen sin, slappe av, ta seg en pause. Hun sa til og med at han skulle ta fly etter jobbreise til et sted på Adriaterhavet og ta seg ferie...

Skrevet

Venninna mi fikk barn nr2 og gikk akkurat ut av sykehuset. Alt var nytt, barna var tette og hun hadde discus hernia, noe som gjorde at det gjorde vondt da hun gikk og det var bare liggende posisjon som var grei. Men det gikk ikke på tale, barna var små og mannen skulle på jobbreise. Greit det men der satt svigermor i hennes kjøkken og RÅDET sønnen sin om at han skulle forlenge reisen sin, slappe av, ta seg en pause. Hun sa til og med at han skulle ta fly etter jobbreise til et sted på Adriaterhavet og ta seg ferie...

Fyyy! :o Grovt! Hva sa mannen til det??

Anonymous poster hash: eb254...351

Skrevet

Jeg tror nok det er hennes måte å understreke at hun ikke liker deg på

Anonymous poster hash: 74a72...8cc

Skrevet

Venninna mi fikk barn nr2 og gikk akkurat ut av sykehuset. Alt var nytt, barna var tette og hun hadde discus hernia, noe som gjorde at det gjorde vondt da hun gikk og det var bare liggende posisjon som var grei. Men det gikk ikke på tale, barna var små og mannen skulle på jobbreise. Greit det men der satt svigermor i hennes kjøkken og RÅDET sønnen sin om at han skulle forlenge reisen sin, slappe av, ta seg en pause. Hun sa til og med at han skulle ta fly etter jobbreise til et sted på Adriaterhavet og ta seg ferie...

Fyyy! :o Grovt! Hva sa mannen til det??

Anonymous poster hash: eb254...351

jeg har ikke spurt men det skjedde selvsagt ikke. Mannen kom så fort han var ferdig med jobben. Det er sååå frekt at det går an å bli.

Skrevet

Venninna mi fikk barn nr2 og gikk akkurat ut av sykehuset. Alt var nytt, barna var tette og hun hadde discus hernia, noe som gjorde at det gjorde vondt da hun gikk og det var bare liggende posisjon som var grei. Men det gikk ikke på tale, barna var små og mannen skulle på jobbreise. Greit det men der satt svigermor i hennes kjøkken og RÅDET sønnen sin om at han skulle forlenge reisen sin, slappe av, ta seg en pause. Hun sa til og med at han skulle ta fly etter jobbreise til et sted på Adriaterhavet og ta seg ferie...Anonymous poster hash: 39ae5...fdf

Fyyy! :o Grovt! Hva sa mannen til det??Anonymous poster hash: eb254...351

jeg har ikke spurt men det skjedde selvsagt ikke. Mannen kom så fort han var ferdig med jobben. Det er sååå frekt at det går an å bli.Anonymous poster hash: 39ae5...fdf

Det var illojalt av svigermora.

Anonymous poster hash: 8558a...3d9

Skrevet

Her og! Skjønner frustrasjonen din! Her fikk jeg kjeft fordi jeg spurte mannen om han kunne dekke på (de var på besøk) for det kunne jeg gjøre selv siden jeg hadde vært hjemme hele dagen (og laget mat). Fikk beskjed om at jeg var så lat og måtte la han hvile. Jeg jobbet også, men hadde fri akkurat da og i tillegg var jeg gravid og kastet opp hele kvelden og natten, men stakkars sønnen hennes.

Anonymous poster hash: bc65e...cbd

Skrevet

Min også, og søstra hans i tillegg. På toppen av det hele er min mor liiiivredd for at de skal tro at mannen gjør alt. Derfor skal hun "hjelpe" meg ved på påpeke at jeg kunne jo hentet de kakegaflene og satt på kaffe til gjestene (mens jeg ammer eller gjør andre forberedelser). Det hjelper jo ikke, hun bare setter enda mer fokus på det han gjør slik at de får bekreftet at han gjør alt for mye.

Det har roa seg veldig her nå som barna er eldre. Likevel så har mannen en tendens til å bli veldig hjelpesløs og måtte påminnes og spørres om alt når de er her.

Kjenner meg igjen i den historien om adriaterhavet. Ikke direkte, men da jeg var i barsel etter haste-ks, prematur baby og var alvorlig syk kom svigermor for å hjelpe. Hennes vurdering av mannen skulle legge seg, hun kunne dulle med babyen og jeg kunne benytte anledningen til å vaske huset skikkelig. Pluss en hel del eksempler på det samme.

Anonymous poster hash: 9044e...330

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...